• Ancilla

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2010-04-27 10:12:23 följande:
    Vi hade våran Graco Mojo i en babyproffsen väska till Turkiet i somras.För att vara på säkra sidan att vagnen med innehåll av blöjor,osv höll på nerresan kostade vi på 40:- i plast på flygplatsen. Hemresan kändes det som det inte gjorde lika mycket om den gick sönder..Själv har jag köpt en Babyjogger citymini som jag måste jaga en väska till..Den blir ju liksom fyrkantig istället för lång...Kanske en hockeytrynk vore nåt. Finns ju flera strl av såna!!
    Jensa 1973 Om du kommer på ett bra förslag på väska till Babyjogger citymini så tar jag tacksamt emot tips för vi har också en sådan. Funderade ett tag på att själv sy en väska men jag vet inte hur det blir.

Ancilla
  • Ancilla

Undrar om det finns några här som nyss köpt flygstolar till Thailand i november? LÄste att någon som köpte flygstolar  till november/december i vintras nu sett att biljetterna var mycket billigare. Hur länge vågar man ha is i magen? Om någon köpt nyss, vad fick ni betala?

Ancilla

• Ancilla

Tajjo och Mileas mamma, har ni hittar resor med något erbjudande eller har ni bokar med vanliga priset? Vill också åka i nov eller dec. Har tåv barn, ett som då kommer att vara 2 och ett som kommer att vara 4.

Ancilla

• Ancilla
    Flamma skrev 2010-06-29 18:07:24 följande:
    Milea - Den baddräkten du länkade till gillade jag skarpt, men jag vill ha brun mage - även om den har sett sina bättre dagar Flört..

Ni som åker med minibarn, hur gör ni med barnvagn? Vet inte om vi ska ta paraplyvagnen eller kombivagnen.... Meya kommer vara ungefär nio månader när vi åker. Funderar även på hur man ska göra med mat och gröt och välling å så....
    Flamma: TA absolut INTE med  kombivagnen. Den kommer inte ens att gå in i taxibilarnas baklucka . En paraplyvagn är MYCKET bättre. Kombin kommer att kännas jätteklumpig där , tro mig. Vi har rest med barn och sett andra som haft stora briovagnar och ångrat sig. VI har själva en briovagn här hemma som lillan sover middag i men som sagt, en bra paraplyvagn är det bästa. Kan dock rekommendera att köpa ett solparaply till vagnen eftersom solen är väldigt stark och man inte alltd kan vända vagnen och dra den baklänges. Lycka till.

Ancilla
  • Ancilla

Har just suttit och kikat på flygpriser för vår familj på 2 vuxna och ett barn på 4 år och ett under 2 år. Priserna skiljer sig väldigt mycket på olika bolag och så får man ju vänta olika länge vid mellanlandningar. Man blir dock lite frestad när man ser att hela familjen kan åka från Stockholm till Bangkok i november för under 13000 kr. Men då är det med flygbolaget AerosvitAirlines. Någon som vågat åka med dem? man undrar ju hur det kan bli så billigt.

Ancilla

• Ancilla
    Karisma skrev 2010-08-15 20:43:45 följande:

Nej det har jag inte ska kika in där. Jag som är fröken charter som vägrar göra ngt själv inte ens transfer mellan flyg och hotell har jag vågat fixa själv förut. Känns spännande att fara 5v helt ocvh hållet på egen hand. Tungan ute 

Har försökt söka på "hyra hus i ????" och liknande för att få fram bra sidor på nätet, är lite knepigt måste jag säga.

Tackar för tipset..

/K

Karisma: Om du letar efter att hura hus i Thailand  kan jag säga att det finna MASSOR med lockande förslg på Blocket. Gå in under uthyres/ utlandet och kryssa i Thailand. Man drunknar i förslag.

Lycka till

Ancilla
  • Ancilla
    syster j skrev 2010-08-27 22:31:10 följande:
    Här är lite bilder på huset.  picasaweb.google.com/flygandefoten/MaePhimJun...#5350882145325077538

Vi kommer att blogga under våra 3 månader i Thailand. Följ oss gärna eller kika in ibland!
     familjetripp.wordpress.com/
    Hejsan Syster J. Kikade in på bilderna på huset som såg jättetrevligt ut. Jag har inte hängt med men undrar var det ligger och hur ni fått tag på det? Skall kolla din blogg också.

Ancilla
  • Ancilla
    syster j skrev 2010-08-28 12:33:49 följande:
    Huset ligger i Mae phim, ca 2 timmar från Bangkok. Huset hittade jag på blocket, priset som det var utsatt för var över vår budget så jag prutade en del. I huset ingår barnsäng, moppe med flak och tak, cykel m cykelvagn, barnstol och lite annat smått och gott. Vi har hyrt huset i en månad. Sen har vi bokat 3 veckor på Norén resort på Koh Chang sen har vi 5 obokade veckor. Ev. blir det Lanta. Tänker mig att det säkert utkristalliseras när man väl är på plats.

Tack snälla syster J för dina svar. Låter ju toppen och barnvändligt med huset ni skall hyra.
    Hoppas ni får fina dagar,

Ancilla

• Ancilla
    Simbaa skrev 2010-09-05 11:41:18 följande:
    Frågar igen om det är nån som har nån erfarenhet av Hua hin
    Jag har varit där tre gånger. Min man har gått på internatskola där i mellanstadiet. Han säger att det inte går att jämföra med då. NU är det MASSOR med hotell på rad på den JÄTTELÅNGA stranden. Trevliga marknader finns och om man gillar en STOR och LÅNG strand så är det helt OK. Det är dock inte så mysigt som man tänker isg Thailand när man tittar i en resebroschyr. Skulle jag hitta en jättebillig resa dit så skulle jag åka igen men annars skulle jag hellre åka någon annan stans.

Ancilla
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)