• Ancilla

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Tack för rådet både Toppen 9 och NICU.
    Har ni tips på ett bra hotell på Koh CHang också, för jag antar att ni varit där?   

• Ancilla

Någon som har tips på prisvettiga hotell på Koh Lanta som har pool? Vad har ni som varit där betalat för ett rum?

Ancilla

• Ancilla

NI som varit i Ban Phe och Mae Phim, var har ni hyrt lägenhet eller hus? Någon som bott vid Christel beach?

• Ancilla
    Smilla75 skrev 2012-08-22 11:48:36 följande:

Vi har varit i Mae Phim 2011 och ska dit i år igen. Vi hyr ett stort fint hus med pool. Kombinerar med två veckor på Lanta. Skönt med kort transfer (2 timmar) från Bangkok. Vi gillar Phimman men man får vara beredd på att hyra tuktuk och åka en del till hav o restauranger.
    Vi har också varit där förut men gillar det och vill dit igen. I vilket område hyrde ni huset? Vi fick hyra moppe med sidovagn när vi åkte till olika restauranger. Vad betalade ni för huset? Det är verkligen olika priser på olika " husområden". Vi bodde i en superfin lägenhet på Phutpatara som ligger mellan Mae Phim och Ban Phe. Gjorde ni några roliga utflykter som ni vill tipsa om?
  • Ancilla
    Thegran skrev 2012-08-22 21:57:40 följande:
    Hej alla! Antar att ingen här minns mig, om det nu finns några "gamla rävar" kvar?

Nu är det iaf dags för en ny resa. Denna gång med två barn.
    Åker till nytt ställe för oss, så känner oss helt novis igen :)

Här är också en gammal räv. Vet att du var väldigt aktiv i tråden och kunde allt om hotellen på Lanta. Vart skall ni nu? Vi velar och velar mellan olika hyresalternativ i Mae Phim och Ban Phe.

Ancilla
  • Ancilla
    Thegran skrev 2012-08-23 07:22:51 följande:
    Kul med några gamla! :D

Vi åker till Koh Chang. Funderar på några dygn på Samet också. Resan bestämdes och bokades igår, så nu ska vi börja läsa på om stränder och hotell :)
    Två år sen nästa resa snart, så är hög tid att komma iväg! Blir spännande att åka med två barn, varav en ettåring. Hur sjutton roar man en sån liten på flyget?

Är det hus ni ska hyra? Blir ni borta länge?

Infektionskliniken måste också ringas. Kan man ge en sån småtting twinrix?
    Har ordnat så han får 18 mån sprutan redan i okt när han fyller ett år.
    Vad mer måste tänkas på? 

Vi skall hyra ett hus vid stranden med egen liten pool i Cape Mae Phim. Sedan har vi 1,5 veckor kvar som vi inte helt bestämt. Kanske blir det en vecka närmare Ban Phe och så åker vi över till Ko Samet några dagar. Avslutar med 2,5 dagar i Bangkok. Har du hittat några bra priser på Koh Samet?
  • Ancilla
    Smilla75 skrev 2012-10-13 18:21:45 följande:
    Tack för tips, jag köpte för det priset i butiken idag. Vi åker om 13 dagar! mae Phim och Lanta.

Hur tar ni er från Mae Phim till Lanta? Hur lång tid tar det?
  • Ancilla

Hur har ni gjort med pengar, hur mycket har ni växlat innan ni åker? Är forex det som gäller när det gäller växling eller är det banken? Tar alla Forexkontor samma avgifter? Alla tips tages tacksamt emot för nu är det inte ens 2 veckor kvar till avresa.

• Ancilla

Vi åker i morgon till köpenhamn för att på lördag fm flyga med Qatar till Bangkok. Det skall bli så härligt med tre veckor i värmen. Någon mer som åker på lördag.

Ancilla

• Ancilla

Just hemkommen från Thailand. Kan verkligen rekommendera Mae Phim där det finns massor av olika boendealternativ att hyra via tex blocket. VI har hyrt både en lyxig lägenhet prcis vid stranden och ett stort hus med egen ganska stor pool. Då har vi delat på kostnaderna tillsammans med en annan barnfamilj, vilket var toppen. Provade också Jometein där det finns mycket i närheten att göra och sedan är det inte så långt kvar till Bangkok. Önskar att semesterna hade varit längre. Ancilla

• Ancilla

Nån här som varit på Koh Tao? Dit vill min man åka nästa gång. Oj vad vi längtar tillbaka till Thailand nu. SKulle ha bokat några veckor till.

• Ancilla
    Linnéa S skrev 2013-04-27 11:16:05 följande:
    Oh nu har vi bokat flygresan för nästa års Thailandsresa, helt impulsivt efter 2 glas vin
    Priset: Landvetter-Bangkok 2 vuxna& 2 barn 6år-3 år  23380 tur och retur

Vi har inte kollat runt så mycket men vi slog till eftersom priset landade nästan extakt på den summan vi får tillbaka på skatten i år, så då blev ju resan typ gratis (haha)

Vad säger ni erfarna, är detta ett ok pris? 
    Jag tycker det låter som ett bra pris. Åkte för 19500 från  Köpenhamn i november som var men då kostade det lite att ta sig dit med tåg från Göteborg och så fick vi sova på Hilton så vi hamnade nog på samma summa som er. Har åkt med Finnair förut och var JÄTTENÖJDA. Vilkenm¨nad åker ni och hur många veckor?
    Ancilla
  • Ancilla
    Linnéa S skrev 2013-04-28 08:05:31 följande:
    Tack för svar! Vi åker 15jan 2014 och blir borta 4 v. Jag tänkte också på Köpenhamn, det hade funkat det med. Stannade ni några nätter i Bangkok eller åkte ni vidare direkt?

Vi åkte direkt vidare till Mae Phim där vi hade hyrt hus tillsammans med en annan familj.

Det är en dryg resa men skönt när man äntligen kommer fram. PÅ hemvägen stannade vi två nätter i Bangkok.

Ancilla  
  • Ancilla

Hej! Jag har en vän med familj som planerar att åka till KOh Lanta i 4 månader och söker nu ett hus/lägnehet att hyra. Någon som gjort det så länge som kan tipsa om något till vettigt pris?

Ancilla

• Ancilla
    Linnéa S skrev 2013-04-28 08:05:31 följande:
    Tack för svar! Vi åker 15jan 2014 och blir borta 4 v. Jag tänkte också på Köpenhamn, det hade funkat det med. Stannade ni några nätter i Bangkok eller åkte ni vidare direkt?
    Vi åkte vidare direkt. Hade beställt en minibuss med barnstolar som kom och hämtade oss. Vi var två barnfamiljer med två barn var. Det är en dryg resa att åka hela vägen men skönt när man väl kommer fram. Vi tog två nätter i Bangkok på hemresan då vi shoppade lite.

Ancilla 
  • Ancilla
    Smilla75 skrev 2013-08-27 22:36:12 följande:

Tack! Vi ska ju dit! Ingen lappsjuka, vill ha lugn.

Vi har bokat Norwegian, 16500 kr för 5 fullbetalande ToR! Då spelar inget annat någon roll känns det som. Men trångt är det inte, mycket bättre än charter i alla fall vad gäller benutrymme osv i de helt nya planen. Det är ju bara 10-11 timmar dessutom. Vi tyckte ju inte det var så charmig service på t.ex Finnair heller.... 

Wow vilket fantastiskt pris. När hittade ni så billiga priser? Flyger ni från Stockholm?

Ancilla
  • Ancilla
    sulan skrev 2013-10-21 15:43:25 följande:
    På lördag åker vi! Ett halvår på Phuket, med pojken på dagis. Spännande. Allt är packat å klart. Det enda jag velar över är om jag ska ta med sulkyn eller köpa en på plats.... Vi längtar, lördag kom snart.

Låter helt underbart. Blir bara lite nyfiken. Ska ni vara föräldralediga båda två eller skall någon av er jobba eller plugga samtidigt? Hur skall ni bo? Varför valde ni just Phuket? Lycka till.
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)