Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

hag7 skrev 2011-12-03 18:51:02 följande:

Flygstolar för 1700 kr helt otroligt man inte allför glad över att ha bokat tidigt......

Men: HUR går dom flygen? Med 8 mellanlandningar och en flygtid på 78h? *hoppas* Säg att det är så annars blir jag med deppig..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-04 09:38:47 följande:
    Jungceylon i Patong och sen Central Festival, som ligger lite off tyvärr: taxi.
    Är det läge att lämna man och barn på hotellet och pka in själv en dag? Och shoppa loss..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    miaik skrev 2011-12-04 21:01:10 följande:
    Jag skulle kunna shoppa i Jungceylon i flera dygn utan att tröttna! 
    Lämna man och son på hotellet mao Maken tröttnar inte, men det gör sonen..
    Vilken typ av shopping är det? Kopiemarknad eller riktiga butiker med the real thing?
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-04 21:18:07 följande:
    Riktiga saker.
    Gillar jag!
  • MissKaos
    miaik skrev 2011-12-04 21:01:10 följande:
    Jag skulle kunna shoppa i Jungceylon i flera dygn utan att tröttna! 
    ..och var ligger det?
    Vi kommer ju bo i bangtaobeach och jag tror det kommer vara sola, bada. äta gott och en hel del löpträning på schemat (och gymträning, och gruppträning -ja ni fattar..)
  • MissKaos
    Tullemi skrev 2011-12-04 21:30:41 följande:
    Det ligger mitt i patong, vid toppen av bangla road. Man kan så klart ta in i köpcentrat via nån av de andra storatu ingångarna också.
    Jaha. Men då vet jag vart jag ska ta mig.. Vi kommer ju vara i en helt annan del av Puket. på tre veckor ks aman väll hinna ngt mer än bada, sova, sola, leka med sonen, äta och dricka fruktshakes (och vuxen saft..) och träna då.
    Var i turkiet i två veckor is ommars. NOLL utflykter. Men det var för varmt (40grader) sprang före frukost, åt, väkte familjen dom fick frulle, stranden bada bada -vattengympa, lunch, vila på rummet, bada mellanmål, bada middag.. Det var bara det! LAT har man blivit
  • MissKaos
    Dixie skrev 2011-12-05 19:47:18 följande:
    En så bra tråd - då passar jag på att fråga, vi kommer att bo några nätter i Bangkok under vår Thailandresa i feb - är det någon som har tips på ett bra, barnvänligt hotell i centrala Bangkok (gärna med god hotellfrukost)?!
    Bangkok är nog inte barnvänligt precis, om ni int eligger still på hotellet. ALLA hotell med bra standard i BKK har god mat, missa inte deras kvällsbuffé.. Osannolikt mkt god mat. Vi har bott på olika hotell, väljer man 4 sjärmor eller 4+ ska det vara ok  Sist bodde vi vi stranden det var jättefint.. Tror det var Mariott resort &spa. Kolla på tex resfeber, där kan du scrolla deras hotell -v ihar tyckt att deras rating på hotell i bkk har varit att lita på Banyanan tree ska ju vara häftigt.  (felstavat)
  • MissKaos
    hag7 skrev 2011-12-05 20:05:56 följande:
    Hur gör man med växling här hemma el i thailand ?
    Vi brukar köpa med lite bath på forex  sen tar vi ut i bankomat därnere. Första gången vi åkte tog vi med sen fick man växla tbx. Tror vi har haft med ett par tusen kr så slipper man springa och växla det första man gör. Det kan ju vara skönt.
  • MissKaos
    hag7 skrev 2011-12-05 20:25:47 följande:
    Ok undrar vad man tjänar mest på ?
    Jag gillar inte att ha en hel resekassa på mig, om man nu skulle bli rånad eller tappa. Så vi har alltid flera kort, på olika ställen så man vet att man klarar sig om ngt händer.
    Vet inte om det skiljer så himmla mkt. Det är en uttagavgift/uttag (som banken tar) men jag tror deras växelkurs kan var ngt bätter. Å andra sidan ändras ju den hela tiden.. Det handlar inte om mkt pengar, kan inte skilja mer än en hundralapp hit eller dit på en resa gissar jag.
  • MissKaos

Just nu står THB i 0,24 på Forex hemsida. Köper du med kort 0,22 THB just idag. Om du tar ut i automat TROR jag det kosar ca 35kr/uttag. Det har iaf varit den avgiften hos swedbank

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)