-
Nä, vi flyger charter (ving) från landvetter. Antar att ni flyger från Sthlm? Vi har valt charter för att dom flyger direkt härifrån till Phuket. Slippa byta.. Och han fyller 2 en vecka efter att vi kommer hem våran så det var en prisfråga för oss med. Vi åker ca 23 på kvällen.. Nu kör vi med att vara uppe så länge det går, sova sent på dagen och uppe seeent för att hanska klara att sova hela vägen ner! Sen ska vi ju såklart ha ut väskan och på transferbussen osv -det blir ett äventyr det! Särskilt matbiten har jag kommit på nu. Vi får ju mat på planet menm lär ju int evara på hotellet förrsen kl 18. Kommer packa ner kex och russin.. Ngn som vet om det finns mc donalds på Phuket flygplats? inte antar jag.. Hade varit smidigt att ta ungen på ryggen (måste ta med sjalen, inte glömma) och gå och köpa ett happy meal medans den andra tar ut väskorna..Wera75 skrev 2010-12-30 15:17:33 följande:Hej - vi åker oxå på söndag, åker ni med Thai? Vi flyger med dem 13.40.., med en ettåring och en två och ett halvt-åring (som visserligen har egen plats men lär väl knappt sitta still särskilt mycket...) Det kommer bli en UTMANING!!! Men säkert värt det för fyra veckor lugn på Lanta
-
Och solbrillorna ska med *fösöker minnas* Tack!YlvaD skrev 2010-12-30 15:43:42 följande:MissKaos
Ha nu en jättetrevlig semester och V hoppas på en stor skinande Thai- SOL
// Ylva
Fattar inte att vi brukade ha varsin ryggsäck och få ner allt i den *Hmm* -
Vi insåg att vi har tänkt "tärt om" sas å tiden. MEN jag tänker nu att: Vi åker kl 23, då måste han ju sova på planet hur vi än gör och vi ska vandra runt på landvetter ja, du vet det blir ju som det blir.. Vi landar lokal tid 15:40 sen ska vi ha ut väskor och det är transefer vi är väl framme tidigast kl 18 gissar jag. Då tänker vi att vi får hålla honom (och oss) vaken så sent det går och ingen middagslur! . Förhoppningsvis kan vi då lura honom att sova för natt ist för "middag" sas. Annars får vi väl gu upp när han vaknar ch sedan försöka hålla honom vaken förutom en kortsömn på dagen och hoppas vi har justerat till thaitid sedan. Han har ändå fått sova middag så länge han har velat det sista och då sovit upp mot 2h mot normala max 1.. (ofta 45min) Och här har sömnen alltiud varit ett stort problem så jag vet inte, hur man än gör blir det fel! Vi har varit sjuka så mkt så det känns som om det borde finnas sömn att ta igen.lillsussan skrev 2010-12-30 22:10:38 följande:Ha,ha, det är roligt att läsa det du skriver, framförallt om tidigare resor innan barn. Känner igen mig precis. Dyka bland hajar, packa i ryggsäck, inget boende osv. Men allt löser sig-mentaliteten är som bortblåst och man är supernojjig
Vi arbetar också på hur vi skall justera dygnsrytmen, nen vi tänker åt andra hållet. Vi åker nämligen kl 13 från Landvetter och landar lokal tid 06:00, men svensk tid kl 24:00. Inget vidare när vår lilla 6-månaders sover 8 till 8 varje dag. Vi åker på onsdag, men tänkte försöka justera dygnsrytmen så sakteliga för hela familjen med start nyårsdagen, dvs lägga sig tidigt och gå upp någorlunda tidigt.
Hon har varit jätteduktig på att somna in, fram tills för några dagar sedan, sen hon med hela familjen blev förkyld. Hoppas det problemet släpper och att vi alla blir friska före avresa.
Har idag växlat 10 tkr, 5 tkr skall gå till boendet som ej är slutbetalt, sedan blir det nog att ta ut mer pengar därnere. Har ni skaffat specialresekort för att göra uttag och betala med i Thailand? Hörde att skimning var vanligt. -
Gott nytt år! Vad härligt det ser ut nu längtar man verkligen!Tullemi skrev 2010-12-31 10:43:20 följande:
Purfärsk bild från vårt hus i Thailand
Nu hoppas vi ert fina väder består, och yr. no får fel
Idag firar vi 10 år sjubileum, och nyår då... -
Måste sluta kolla väderutsikterna. För varje gång jag kollar ska det regna mer och mer. Nu är det sådär en 15 mm någon dag och 23 någon... Hoppas det kommer häftiga skurar då så man kan vara ute mellan dom. För några år sedan var ett par bekanta nere och då regnade det konstant hela tiden dom var där. INget vidare mao!
-
Imorgon åker vi
-
ÅHHHH! *resfebrar ner hela tråden*Trulis78 skrev 2011-01-01 20:37:06 följande:Hej!
Nu är vi hemkomna efter två veckor i Karon. Vi har haft det jätte bra och flygresorna gick super smidigt med en tjej på 4,5 och en på 2,5 år. Hotellet (Phuket Orchid Resort & Spa) var verkligen toppen! Så fint poolområde som barnen älskade. Och stranden var superfin och det gick bra att bada även med små barn förutom en dag då vågorna var väldigt höga. Men Karon i sig måste jag erkänna att jag inte var så förtjust i. För mycket biltrafik och för trängslig turistort för min smak helt enkelt. Nästa gång blir det något lugnare.
Vi har maximalt med saker nertryckt i resväskorna. (dom går stänga, men det är inte mer..) Och vagn fick man ha med kostnadsfritt/viktfritt jue! Perfekt! Annars hade vi varit rökta.. Någon som vet om dom kollar i vagnväskan? JAg har proppat ner 2 blöjjbaket, en strandväska och en boll däri..
OM INTE, sonen vaknade nyss o kändes ganska varm. Han ville dock ha banan och vatten och vaknade sedan strax igen men sover nu. Ja, an ville amma dessutom vilket han alldrig ber om på nätterna annars. Jag dör om han har feber imorgon så vi inte kan åka. *nervös*
Ifs har han bajsat 3ggr idag, och inte på ngn dag och ätit kasst.
*gaahhhh*
*Ser galen ut*
Måste kolla passet, biljetten, försäkringsbeviset och *hmm* P-pillren? Igen! -
IMorgon vid den här tiden borde vi boarda...Saian skrev 2011-01-01 22:17:30 följande:Hahahaha... Helt underbart med resfeber! :D
Vi är nyss hemkomna från Phuket och det var galet mysigt, två veckor med värme och familjetid, mmmmm härligt! Avundas lite er som har resan framför er! :D
GODNATT! -
Hemma från Khao Lak! Vi har haft en underbar semester
Vädret som var den stora frågan: Decemeber har inte varit så kass på FEM ÅR! Som i år enl uppg därnere. Men vår januariveckor bjöd på sol och kankse 3h regn (kan ha regnat på natten med då utan att vi märkte det) och sol sol sol. Underbar resa. Som slutade lite trist: Vi fick en 5h delay hem OCH magsjuka på planet. ALLA från vårt hotell verkar det som. Vi var såpass dåliga att vi blev erbjudna att åka rullstol in på terminalen. Vi klarade det ändå, men då är man bra sjuk. Ska till vårdcentralen nu har varit dålig sedan i måndags. Kräktes tills gallan tog slut och spudde sedan utan att ngt kom.. I tisdags tog kräkset slut men jag mår illa om jag äter ngt och har idag fårr lösmage. Ja, så kan det med gå. Ett snabbt sätt att få bort extrkilona på kanske?
Långärmad badtröjja och hatt som gick ner i nacken till sonen var en hit, såg barn som hade bränt sig rätt bra. Det går så fort även om man smörjer. Han låg ju i blöt hela tiden mer el mindre... Vacker strand, superfint poolområde jättebra bungalow. Kall öl, god mat och lilla familjen som sällskap. vad kan man mer begära? Kankse en shoppingtur utan barn och det fick vi med till! JAg åkte en gång, gubben en gång. Ihop med 1/2 av ett annat par med barn i samma ålder som vår son. Då stannade resterande + barnen på hotellet och man fick shoppa lite i lugn och ro. Perefkt!
-
Nej, det var det nog inte. Verkar vara vinterkräksjukan som ngn turist tagit med ner från Sverige (jag har varit hos läkare nu och är sjukskriven då det itne ger sig) Ja hemresan var verklgein vidrig..Suzybo skrev 2011-01-21 19:12:42 följande:Åh, kul att höra (utom om magsjukan)! Vi åker till Khao Lak i februari så om du har några bra tips på matställen, utflykter eller så därifrån blir jag mer än glad! Och jag undrar såklart också vilket hotell ni bodde på. Trist om alla därifrån blev magsjuka, då måste det ju varit något i deras mat? Och vilken mardröm att drabbas på flygresan!
Vi bodde på Kantary beach resort påwhite sandy beach.
Våra utflykter = noll.. Vi var inte ute efter det alls. Men det finns ju en massa om man vill snorkla eller rida på elefanter, kolla vattenfall osv .Bara att boka på plats!
Jag brände mig lite på några små-maneter men det var inte värre än tja, ett par myggbett typ.