• loppis7

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Då kanske det är bättre att åka till Kata ? Känner mig lite slö o tycker att det skulle vara bra med ett hotell med lite
    barnunderhållning mm .
    Nån som har något förslag ?

• loppis7

Samma för oss vagnen har aldrig räknats in o sist hade vi två vagnar med oss.

• loppis7

Mileasmamma: visst brukar ni vara i Kata,Karon ? tips på bra boende o hur är prisnivån där ?
    Tips på bra utflykter därifrån ?

• loppis7

Mallas:Är också nyfiken på vilka ni har beställt med ?

• loppis7

Tack för svaret Mallas.
    Mileasmamma:Håller helt med dig ang semester med små barn DET är super jobbigt,nu sist när vi var i Indien tappade jag lusten helt att åka bort så vi ska avboka våran resa till Lanta i mars men sen börjar man titta lite igen o blir sugen o har glömt det jobbiga.
    Mycket beror ju också på hur man bor mm så därför har vi bestämmt att nästa resa ska vi bo på ett familjehotell med underhållning mm el så pker vi till Lanta o försöker bo så nära stranden som möjligt.

• loppis7

Nån som har bott på Good Days eller Lanta Castaway ? Eller har ni några andra bra tips på boenden på Prae Long Beach.

Ulligulli:Vi var i Goa o det rekomenderar inte , vårat  hotell var jättefint o vädret o standen men det som var jobbigt var att just där vi bodde var indiernas stora utflyckts mål så dom kom dit o gick fram o tillbaka o ville ta kort på våra barn.som tur var hade vi pool så där var vi men vi åkte till en jättefin o lugn strand som hette Membrim tror.Är det något du undrar så kan du inboxa mig.

• loppis7

TessaG:Hur ligger Good days   till,vilka rum ska man ha o är dom fräsha ,hur är stranden o poolen ? Vill veta det mesta ? Hur tyckte du att det var att bo på Prae mot klong dao ?
    Viskar grattis också till dig !

• loppis7

TessaG:jag har inboxat dig ! tack .
    En annnan liten fråga vet du nåt om castaway ! Jag blir snurrig av alla hotell.

• loppis7

Nu velar jag som vanligt :antingen ska vi åka 3 veckor kombicharter 2 veckor Khao lak familjehotell+1vecka enkelt hotell i Karon för ca 55.000 kr för 2 vuxna o 3 o 5 åring el
    boka flyg o boende själv men då vara borta 2,5 vecka på kho lanta o 1 vecka i karon på ett lte bättre hotell o det kommer väl att gå på ca 52.000 kr men då åker vi ju reguljärt med längre flyg tid.
    hur skulle ni ha gjort ?
    Vill ju bo så barnvänligt som möjligt.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)