• loppis7

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Nu har vi kommit hem efter 2 veckor i koh Lanta o blev faktiskt lite besviken , trodde att det skulle vara nått speciellt men det var ung som alla andra ställen förutom dålig shopping o massor av pensionärer.
    Men visst var det varm o fint .

• loppis7

En liten varning !
    Vi hade boka tbungalow  genom en bokningsfirma till ett jättebra pris o betalat det ca 2 månader innan resan men när vi sen checkade ut o skulle ta transfern till flyget så fick min man ett samtal vi utckeckningen att vi var tvunga att betala ca 15.000 bath direkt vilketvi vägrade då inte hade gjort fel utan dom.Åkte sen iallfall till flyget men när sen kom hem hade dom mailat o ville ha pengar.
    Kändes inte allför kul avslutning på en semester.

• loppis7

TessaG: Vi betalde inte det dom ville ha o har också sparat allt o hade med oss kopia på det.............................
    känns ju inte så bra att bli anklagade.

• loppis7

Det var Lanta Island Resort/Lanta resort.
    Visst vi fick ett toppen pris men jag fråga gång på gång om priset stämde så det är ju deras problem.

• loppis7

Ja ni kan inte vara för noga se på oss, dom menade att eftersom vi hade fått lågsäsongspris så skulle vi betala mellanskillnaden som om det skulle vara vårat fel.Annars så var vi väl nöjde väldigt dött på hotellet o många äldre men fin bungalow med bra läge.
    tyvärr tyckte jag att det var ganska liten shopping i Saladan o svårprutat .

• loppis7

Vi åkte med Lanta nu i mars o visst hade dom bilstolar men dom satt löst i bilen o när vi skulle hem var det en stol o en bebis stol till våra 2 o 3 åringar så dom satt faktist på vanliga säten . skulle aldrig mer anlita dom igen.

• loppis7

Hej !Vi har funderat på att åka till phuket i maj 11 nån som har varit i Thailand då o isåfall hur är det ?

• loppis7

Jag har varit en gång i Ao nang då våran lilla tjej var 1 år o tyckte faktiskt att det var lite jobbigt att åka ut med båtarna, varför hålla på med massa onödigt jobb då det finns så många fina ställen i Thailand !
    Kan rekomendera Bang Tao lugnt o fint men går snabbt att ta sig till större ställen tex Kata.

• loppis7

En liteen fråga :när släpper Thai sina billiga flygbiljetter ?

• loppis7

Mileas mamma:Vi åkte dit o bodde på Vings resort super fint , visst är det lugnt men massor av mysiga tavernor längst stranden mm .Det finns ju en "stad" också men vi var aldrig där utan åkte till Patong några ggr tog ca 45 min , däremot var det marknad 2 ggr i veckan som vi tyckte var jättebra fanns det mesta.
    Stranden var jättefin o passade oss bra , var var ett sälskap på ca 13 pers i åldern 1 år-60 år även min 23 åriga dotter o hennes kille från Colombia var med o dom har rest mycket i olika länder i flera år o dom skulle gärna åka dit igen.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)