Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Badfantasten skrev 2012-10-18 11:24:35 följande:

Funkar bra!
    lika vanligt som visa alltså? så jag kan lätt ta ut i automat tänker du?
  • elinaehn

Förlåt nu har jag tappat bort alla anteckningar om Phuket när datorn kraschade. Vilket shopingvaruhus är bäst?

• elinaehn
    Ville och Agnes skrev 2012-11-14 09:15:24 följande:
    Ja jag tänkte minimera kläderna den här gången...typ
    1 par shorts
    2 kjolar
    1-2 klänningar
    Linnen, t-shirts.

Tar även med mina tunna Thaibyxor som är så sköna att ha...älskar dom!
    Ev så får en av kjolarna stanna hemma.
    Brukar ta med jeanskjol som passar till allt så behöver man inte ha en kjol som bara passar till vissa överdelar!
    jag packar hyfsat lätt till mig själv men dottern, nu åtta, är fortfarnade rätt bra på att spilla. och jag vil inte lämna in kläder med typ choklad elelr fettfläckar till tvätt, fått för mig att de inte får bort sånt (?) så jag lämnar bara in hennes kläder om de är hyfsat fläckfri. så det går åt många kl'nningar. men de väger ju inte så mycket...
  • elinaehn
    swimle skrev 2012-11-14 11:46:07 följande:
    Hej hej!

Nu har vi kommit hem efter 14 dagar i Patong! Jag kan värkligen rekomendera den staden, har svårt att förstå vad alla har imot det. Där var mycket ryssar som är ganska otrevliga, men det var det överallt vi åkte med. 

Vi körde tyvärr två runder på sjukhuset för matförgiftningar :( först jag och sen 9 åringen. Blev regält uttorkade, jag så pass illa att jag fick kramper och åkte ambulans, efter ett par dagar va vi ok igen.  Vi har inte en aning om vad vi fick i oss åt ganska lika saker.

Mygg hade vi inga problem med alls, fick ett par stick bara.

För er som åker med små barn kan jag rekomendera Ellas barnmat, den finns i småförpackningar som inte är av glas. Vi hade bara sådant och gröt med till vår 15 månaders och hon käkade det gladeligen kallt. Väger inte så mycket och är så himla lätta att ha med sig överallt.

Vädret var vi helt nöjda med, va inte klar blå himmel alla dagar utan lite moln och småmulet i bland, men för vår lilla va det mycket bättre, hon mös på under parasollen :) :) Fryser gör man ju aldrig ialla fall. Regnade en del på nätterna och kom någon skur två eftermidagar.

åh berätta mer, vi ska till ett fritidsresorhotell precis utanför patong. vill veta allt om bra tips, bra köp av kläder/skor, bra matställen, marknad utflykter.... *ivrig kan du tro!*
    Hoppas ni är friska nu? Gick allt väl i möte med läkare/sjukhus?
  • elinaehn

Slå in pysselsakerna i paket med snören (som inte kräver sax) att plocka med. Pixiböcker majskrokar spel på iPad?

• elinaehn

Paket med fina snören om
    Pixiböcker böcker russinaskar nya strumpor med fint motiv liten bil Ikea har billiga leksaker man kan ha råd att tappa bort på flyg...

• elinaehn

Åh Karolina så ledsamt.
    Jag har bara erfarenhet av fritidsresors paketresor men det är ni inte ute efter väl?

Tänker på dig.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)