• Thegran

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Jensa1973 skrev 2011-02-03 09:33:59 följande:
    Tror reguljärt är billigare då de släpps..
    stämmer fint.
    i regel är det ju så att;
    reguljärt - billigare ju tidigare du bokar
    charter - billigare ju senare du bokar (sista minuten)

sen kan det ju förekomma kampanjer och annat som gör att "regeln" rubbas. Därför är det rätt bra att ha koll på när de olika bolagen brukar ha kampanjer.
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-03 23:12:44 följande:
    Vill tack alla er som är snälla o svarar på alla min jobbiga frågor !
    Kikade in på Turkish o det var bra pris där så vi får se , nån som har erfarenhet av dom ?
    mina föräldrar och syster flög med turkish, de tyckte att det var riktigt bra. Jättebra mat och bra underhållningssystem.

Men, det är ju mellanlandning, vilket man får vara beredd på.
  • Thegran

Om någon råkar snubbla över några billiga sistaminuten, så kan ni väl hojta? Är så sugna på att åka iväg! men vill inte lägga mer än runt 5000 kr.

• Thegran
    Tullemi skrev 2011-02-04 13:33:01 följande:
    Ah, ni vill iväg igen ? Jag behöver nog några månader på mig innan jag vill i väg igen. Just nu skulle jag inte åka ens gratis.....pust. Fast vi har iofs en annan plan nu: huset. Nu ska det satsas på vårt boende
    Ja, vi vill åka NU! Har vänner som är på plats just nu, det gör ju att det lockar lite extra mycket såklart.
    Men, bara om vi hittar riktigt billig biljetter.

Är så mycket här hemma ändå just nu med skola och annat. Snart lär vi börja packa inför flytten till hus också.
  • Thegran
    Vic2ria skrev 2011-02-04 19:05:59 följande:
    såg i packlistan flytväst. nått man bör ta med? de finns int barnflytvästar att tillgå på båtarna där kanske =)
    nej, barnflytvästar finns så gott som aldrig att lån på båtarna.
    ta med!
    Såg riktiga flytvästar på ett ställe man kunde köpa, men har ingen koll på pris eller flytförmåga. Man vill ju gärna ha en som man vet är testad och bra.

(förresten, fler som sett de där UPPBLÅSBARA flytvästarna som säljs typ överallt. Tänk er badbollsmaterial, till en flytväst. Livsfarligt)
  • Thegran
    Toppen9 skrev 2011-02-04 23:21:47 följande:
    om inte annat så finns det ju badshorts till tjejer med där nere... Piratkopierade billabong-shorts som är helt ok.
    De är toppen :) jag visar mig inte i bikinitrosor ute (stora ärr jag helst inte visar), så blev glad över shortsen :) Använder de här hemma varje vecka också när vi ¨åker till badhuset.
  • Thegran
    Millans hustru skrev 2011-02-05 09:03:56 följande:
    o det blir väl varmare för varje månad nu? funderar på att lämna mina lite för små crocs hemma, kan jag köpa nya lätt på koh lanta?
    Har inte sett äkta crocs på Lanta, däremot kan du köpa kopior överallt. Finns även en hel del andra sandaler och flipflops, av blandad kvalité.
  • Thegran
    Frosk skrev 2011-02-05 18:32:05 följande:
    men hur är stränderna där. Har hört både bra och dåligt om ao nang...
    Tullemi skrev 2011-02-05 17:18:12 följande:
    Vart var det ni bodde? Ja, det har blivit lite rörigare/livligare i Karon. Vi var där första gången 2006 och det var lite lugnare då. Känner också för nåt annat nästa gång.
    Vi bodde på Old Phuket, ligger vid mitten av stranden ungefär.
    stränderna i ao nang duger om man inte har så höga krav. Vill man ha fina stränder får man åka long tail.

Vi gillade inte Ao nang speciellt mycket. För mycket försäljare som tilltalade en på svenska, och väldigt påträngande skräddare som nästan tog i en fast man bara gick förbi uan att ägna dem en blick. Sen blir det inte riktigt det där härliga livet med middagar på stranden.
  • Thegran
    MrsMuffin skrev 2011-02-06 21:14:37 följande:

Aha..kanske enklast då att växla in en mindre summa och sedan ta ut allt eftersom.. Gillar inte att släpa på en massa kosing. Tack för tipsen Mileas mamma!! 150 baht är ju inte mycket, är nog värt den mindre avgiften.

Har precis bokat en sulky åt vår treåring (han fyller i vår) hos Ving, frågan är om det är en rejälare varant. Storebror är precis fyllda fyra och vi kan nog inte begära att han skall orka gå överallt JÄMT. Funderar på att ha köpa med en ståbräda åt honom, men vet nån om de där brädorna fungerar på små paraplysulkys..???

går att ta ut pengar på flygplatsen också, så eg behöver man inte växla in något alls :)
  • Thegran
    hag7 skrev 2011-02-09 07:24:00 följande:
    Ni som har bokat genom Jordenresor o inte betalat direkt utan gjort det en månad innan resan har era biljetter gått upp mycket o blivit dyrare o hur lång tid innan resa har ni bokat dom ? frågor frågor igen.....

våra blev ett par hundringar dyrare eftersom flygskatten gått upp. Men det rörde sig om småsummor bara.

Vi bokade biljetterna så fort de släpptes (ca 11 mån i förväg) och betalade när vi hade ca 2 månader kvar till avresa (hade kunnat vänta en månad till om vi ville)

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)