hag7 skrev 2011-01-29 23:25:26 följande:
TessaG:Hur ligger Good days till,vilka rum ska man ha o är dom fräsha ,hur är stranden o poolen ? Vill veta det mesta ? Hur tyckte du att det var att bo på Prae mot klong dao ?
Viskar grattis också till dig !
Good days ligger i södra änden av Long Beach. Det kan upplevas lite "off" på stranden, det finns tex bara några stycken restauranger nära om man går strandvägen. Går man upp tull huvudvägen finns det däremot massor med restauranger inom gångavstånd, 7/11, minimarts m.m
Matpriserna är billigare än på Klong dao, och känslan är mer genuin och avslappnad.
Av de 3 olika bungar vi varit in i, så är Superior Beach front bungalow helt klart bäst. De har det bästa läget på hela resorten. Nu har vi inte bott i dem sen -07, men då var dem jättefräscha.
De är relativt stora och luftiga. Alla sådana har stora glasdörrar som vetter mot havet och en liten veranda. Man har också som en egen liten trädgård, de olika "gårdarna" skiljs åt med en liten låg häck.
I år bodde vi en AC bungalow. Den var rätt sliten, men är man medveten om det är det helt ok. Innan vi bestämde oss var vi en i en Superior bungalow också, inte en beachfront utan en vanlig. Vi upplevde att standarden på den vi var in i och AC bungen var rätt lika, så vi ansåg inte att vi ville betala mer för superior. Vi tycker även att AC bungarna har en bättre utsikt än Superior bungarna. Från många ac bungar ser man havet, eller iaf flodmynningen. Superior bungarna ligger i andra änden av resorten, men längre bak.
Så, jag rekommenderar en superior beach front.
Poolen är toppen! Jag kan skicka foton på den och på lite mer från Good days om du skickar din mailadress i min inbox.
Den är välskött, fräsch och ren. Fin utsikt över havet från poolen. En lagom djup barnpool, vår 2åring bottnade utan problem.
Personalen på GD är bra och hjälpsamma. De har en minivan som de skjutsar en i om man betalar (in till saladan 60 bath per person om man är fler än en. Minipris är 100 bath)
Frukosten är i samma klass som på de flesta andra hotell i samma prisklass. Ok, men inte fantastisk.
däremot är det gångavstånd till Faim de Loup, franska bageriet, som är superbra!
Vi föredrar alla gånger Long Beach framför Klong dao! Mysighetsfaktorna är betydligt högre. Stranden är lugnare. Folket mer avslappnat.
Det ni bör vara medvetna om är att Long Beach inte är långgrunt. Det blir djupt fort.
Och, beroende på när ni åker, så är det en flodmynning mellan good days och havet. När vi var där var den rätt djup på morgonen - upp till höften på mig. Andra tider är den ibland obefintlig. Kan vara bra att veta om att den finns. Man kan ju dock lika gärna bada där, och det är en liten strandremsa framför good days som man kan ligga på (där det finn solstolar m.m och strandbar)