• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Så då har även jag kommit igång att börja jobba efter sommarens långa ledighet. Lite lagom att jobba 3 dagar denna veckan. Nästa blir det full vecka. Trodde jag skulle vara mycket tröttare men det har gått över förväntan. Så kul att börja på nya jobbet och det är härligt att vara glad när man går till jobbet och när man går hem, då känns det helt rätt

Idag kommer dottern tillbaka efter sin semester hos mormor och morfar, ska bli mysigt att få hem henne igen. Blir en toppenhelg helt klart. Hoppas ni andra också får en skön helg. Kram

• Fru Z

Trevligt att komma iväg på lite semester mitt upp i allt flyttfixande. Bra att få ladda lite krafter. Hoppas du får vila lite efter att ni kommit in i huset. Nu blir det äppelpaj och vaniljsås *mums*

• Fru Z
    mynona skrev 2010-09-06 16:25:45 följande:
    Ska man oroa sig för att sparkarna man känner är  "svagare" än tidigare?
    Jag är nu inne i vecka 27 och tycker att den senaste knappa veckan så har sparkarna varit beydligt svagare än veckorna dessförinnan. Jag känner ju sparkar då och då under större delen av dagen men som sagt tidigare har de varit mycket tydligare och mer markanta.

Nån som känner igen sig?
    Förra graviditeten gick det upp och ner för mig. Perioder var barnet lugnare. Men om du är orolig tycker jag att du ska ringa till din BM och fråga vad hon tycker.
  • Fru Z

Laelia, underbart! Grattis! Det är väl vecka 6 eller 7 om jag inte minns fel. Ja denna gången blir det lite längre ifrån. Förresten är jag ändå har dig på "tråden" jag har försökt att skaka liv lite i vår gamla tråd då det senast begav sig. Du kanske kan kika tillbaka så kan vi se vad som hänt med alla Är nyfiken Men skoj att ni också ska ha syskon nu. Efter två misslyckade syskonförsök för vår del så lyckades vi på egen hand mellan två behandlingar. Jag satsar på januari igen, det gick ju bra sist

• Fru Z

Tips, titta in Dr Åsa på SVT senaste avsnittet. Var väldigt intressant, om befruktning till förlossning.

• Fru Z

Längtan, skönt att det gick bra på RUL. Då är vi inte långt ifrån varandra då. Blir mysigt med en tidig bäbis nästa år, å få chansen att njuta av våren och sommaren som en större familj.

Själv ligger jag på soffan/sängen sedan igår. Har fått första höstförkylningen och feber på det. Var hos sjukgymnasten i onsdags och hon tryckte en massa på fötterna, så jag tror att hon på så sätt fick igång förkylningen på allvar. Har varit snörvlig i en veckas tid och kännt mig hängig, men bara 2h efter att jag gått därifrån så rusade febern. Ska dit en gång i veckan nu ett tag framöver. Får hoppas att det inte slutar på samma sätt varje gång...

• Fru Z

Katja, ge inte upp hoppet ännu (även om jag förstår att det är svårt). Men nu har du två chanser och det är ju en viss sannolikhet att det ena barnet stannar. Jag fortsätter att hålla tummarna!

Wiley, jobbigt med tröttheten. Har full förståelse hur det känns. Förra graviditeten så lyckades jag inte hålla mig vaken ens på jobbet, somnade på kontorsstolen. Så då blev jag sjukskriven 50% from nu och framåt.

• Fru Z

Gött Katja! Skönt att höra att det ser positivt ut igen. Passa på att ta det lungt om du kan det.

• Fru Z

Hej, hej, här är det fullt liv.

Laeila, grattis till fortsatt lycka. Skönt att du fått positiv bekräftelse vid VUL.

Katja, trist läsning. Helt rätt att ringa och byta läkare - du lägger både tid och pengar för att ta dig dit, då ska du också bli tagen på allvar och hanterad korrekt. Annars kan jag rekommendera att gå till Urban Claesson i Skövde, privatgyn. Han brukar jobba åt Carlanderska också har jag förstått. Han är grundlig.

Wiley, ang om man känner sig snygg eller ej under graviditeten. Jag tycker det är mysigt med växande mage. Men jag har fått rejält med acne denna gången så jag ser ut som en tonåring i ansiktet, vilket är lite trist. Men jag tycker generellt att jag är snyggare nu än när jag inte är gravid Fast jag vet att när jag är nära BF då kommer jag nog mer uppfatta mig som en stor klumpt :-P

Här går annars tiden rätt snabbt. Är i v25 nu. Går hos sjukgymnasten gällande en studie kring foglossningen, och jag tycker att det hjälper, vissa dagar känns knappt fogarna vilket är helt underbart. Får hoppas att det innebär att jag slipper ta till kryckorna mot slutet... Själv har jag börjat att nojja mig lite för förlossningen. Inte så att jag är rädd för förlossningen, utan snarare för att få komplikationer efteråt. Alltså förra gången så sprack jag rejält både fram och bak, vilket nu har inneburit att jag läcker konstant. Har inte haft några större problem innan, men nu under graviditeten blir det bara värre och värre. Så jag är rädd att jag ska spricka igen lika mycket, eller mer, och då känns det som att jag kanske får mer bestående problem... Jaja, får se vad BM på MVC säger. Annars mår jag väldigt bra denna gången jämfört med förra graviditeten, men tröttheten börjar att slå till nu och när väl 40h veckan är avklarad på jobbet så finns det inte mycket krafter kvar. Så nu blir det fredagsmys i soffan

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4