Hej, hej, här är det fullt liv.
Laeila, grattis till fortsatt lycka. Skönt att du fått positiv bekräftelse vid VUL.
Katja, trist läsning. Helt rätt att ringa och byta läkare - du lägger både tid och pengar för att ta dig dit, då ska du också bli tagen på allvar och hanterad korrekt. Annars kan jag rekommendera att gå till Urban Claesson i Skövde, privatgyn. Han brukar jobba åt Carlanderska också har jag förstått. Han är grundlig.
Wiley, ang om man känner sig snygg eller ej under graviditeten. Jag tycker det är mysigt med växande mage. Men jag har fått rejält med acne denna gången så jag ser ut som en tonåring i ansiktet, vilket är lite trist. Men jag tycker generellt att jag är snyggare nu än när jag inte är gravid
Fast jag vet att när jag är nära BF då kommer jag nog mer uppfatta mig som en stor klumpt :-P
Här går annars tiden rätt snabbt. Är i v25 nu. Går hos sjukgymnasten gällande en studie kring foglossningen, och jag tycker att det hjälper, vissa dagar känns knappt fogarna vilket är helt underbart. Får hoppas att det innebär att jag slipper ta till kryckorna mot slutet... Själv har jag börjat att nojja mig lite för förlossningen. Inte så att jag är rädd för förlossningen, utan snarare för att få komplikationer efteråt. Alltså förra gången så sprack jag rejält både fram och bak, vilket nu har inneburit att jag läcker konstant. Har inte haft några större problem innan, men nu under graviditeten blir det bara värre och värre. Så jag är rädd att jag ska spricka igen lika mycket, eller mer, och då känns det som att jag kanske får mer bestående problem... Jaja, får se vad BM på MVC säger. Annars mår jag väldigt bra denna gången jämfört med förra graviditeten, men tröttheten börjar att slå till nu och när väl 40h veckan är avklarad på jobbet så finns det inte mycket krafter kvar. Så nu blir det fredagsmys i soffan