• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley, å jag sitter här med en liten glädjetår i ögat. Vad roligt att höra att manicken än en gång gjort underverk! Wow! Coolt! Ska verkligen bli skoj att höra fortsättningen på dess liv. Haha, det måste ju monitoreras

Ang VUL, jag kan också rekommendera det. Jag fick det via MVC. Jag bad rent sonika om det utifrån vår lilla skumpiga resa att lyckas med nr 1 å sedan trodde ju inte BM på min uträkning om vilken graviditets vecka jag egentligen var i. (Även om jag hade stenkoll iom ÄL monitor, fast sådana nymodigheter kan man tydligen inte lita på enligt den BM )

• Fru Z

Bläää Bejbi, lider verkligen med er. Ni har fått er beskärda del gällande sjukhus å läkare för resten av era liv nu tycker jag. Hoppas att det kan reda ut sig snart för er. Hur går det med R, är hon "färdig" behandlad nu inför jul? Får ni fira jul tillsammans hela familjen hemma? Hoppas att ni kan få njuta lite å samla lite nya krafter å så inför nya året å nya livet. Kram!!!

• Fru Z

Hallå tjejer!

Kul att läsa att det går bra med era små å att graviditeterna går framåt. Hoppas att ni får njuta riktigt mycket nu dagarna framöver.

Själv har jag semester nu året ut. Riktigt skönt. I måndags så var jag på MVC och fick p-piller utskrivet, Cilest. Ett led till att få ordning på kroppen igen. Men fyyyy vad illa jag mår. Har inget minne av att jag mådde så förra gången. Fördelen är väl bara att jag inte har någon vidare matlust å det innebär att jag inte kommer äta allt för mycket onyttigt i jul Efter 11 v stenhård träning och noggrann diet så har jag ju kommit ner 7 kg och nästan 10 cm har försvunnit runt midja och byst. Alltid något att glädjas åt.

Hoppas ni alla varit snälla i år så att tomten kommer med bra paket till er. Om det så är pengar, hälsa eller något annat efterlängtat.

Ha nu en riktigt god jul och njut av era familjer och nära å kära! Kram!

• Fru Z

Bejbi, om du vill slippa hormonerna kanske du skulle testa kyskhetsbältet Funderar på det. Men mannen kommer få lida mest för det då Förstår precis hur du känner. Å det väl mest att ta en sak i taget. Å du behöver ju inte tänka allt för mycket på sådant nu en tid framöver iom att du ammar.

Njuter nu av julaftonskväll. Är nog som mest mysigt då när alla pular med sina julklappar och man sitter och umgås och småpratar mm.

• Fru Z

Wiley, vad spännande med ul. Å skönt att illamåendet börjar ge med sig.

Bejbi, du är väl inte ensam att vara höggravid å minsta lilla avvikelse från det normala till att "shit nu kommer ungen". Skönt att kontrollen är återställd. Hoppas att du ändå kan njuta lite av de sista dagarna nu innan du officiellt blir tre barns mor.

Hoppas ni andra har det bra med era små liv. Å att det går bra med kombinationen familj och jobb för er andra som kommit till det stadiet.

Nu så ska jag hänga upp träningskläderna så att de är är torra inför morgonträningen. Har insett att januari kommer bli tuff. Alltså få ihop alla födelsedagskalas å tårtor å samtidigt gå ner i vikt. Så nu blir det stenhård kosthållning emellan kalasen å samtidigt mycket morgonträning innan jobbet. Inte så populärt att träna kvällstid, eller på helg numera när jag jobbar heltid. Hepp dags att slappa lite i soffan fem min innan det är dags att drösla i säng. Ha det gott tjejer!

• Fru Z

Wiley! Underbart sätt att fira sin födelsedag på. De bästa gåvorna man kan få här i livet. Ha en bra dag även imorgon!

Bejbi, ja coolt! Nu är det väl snart bara timmar att räkna. Ser fram emot att läsa att du gosar med M-B. Å att alla systrarna är stolta precis som mor å far sin Kram!

• Fru Z

Bejbi, insåg att jag inte varit inne här nu på någon dag och tänkte kolla om du blivit tre barns mor. Men det ser ju rätt lugnt ut än. Fast nu kanske kanske? Vad stora dina andra barn plötsligt kommer bli. Bra bild på de två.

Tja jag bytte signatur så nu är det Fru Z istället för HaZ79.

Hoppas ni har det bra där ute. Själv är det toppen. Denna helgen blir det stora förberedelsehelgen. Nästa helg så är det kalas dagarna tre och även påföljande vecka. Tänk minstingen ska redan bli 1. För ett år sedan var jag urbota less på att vara gravid vid det här laget. Men fick ändå vänta ytterligare 1,5 vecka. Skönt att slippa det i år

• Fru Z

IVF-mamma: tjohej! Hoppas att du nu är tre barns mor å att du kan få njuta lite av din stora lilla familj Kram! Nu är jag så nyfiken på vad det blev för någon liten Maj-Björn

• Fru Z

IVFmamma, hoppas verkligen allt gått bra. Får hoppas att det är ett gott tecken att du inte syns till här. Utan att du använder tiden till att njuta av stora familjen. Kram! Tänker på er!

• Fru Z

Grattis! Till er lilla dotter! Skönt att ni mår bra nu. Hoppas att ni får ha lite babylycka nu ett tag framöver, å bara njuuuuuuuta! Kram

• Fru Z

Här händer det grejer!

Grattis Bullen till lyckad äggplock och nu även grattis till att du nu är gravid på nytt igen. Hoppas på att det håller sig nu 9 månader till Hoppas att det släpper snart med smärtorna. Jag låg väldigt plant och stilla första dagarna efter mitt äggplock.

Wiley, å vad mysigt! Hoppas att du mår bra å att du får chansen att njuta av vårsolen.

ivf mamma, hur går det med alla barnen hemma? Hur mår Rebecka? Hur mår ni föräldrar?

Jag njuter av det underbara vädret. Skyndar mig hem för att snabbt dra på mig träningskläder och ta en lång promenad med barnvagnen för att få ny energi. Löpardojor, pulsband och app till telefonen är investerade. Så nu ska jag ut och testa det riktiga "löpbandet" Bara 7,5 kg för att nå mitt mål. Å nu kan jag bära de kläder jag hade innan jag blev gravid med äldsta dottern, utan att de sitter åt. Såååå nöjd!

• Fru Z

Ivf-mamma, klart vi kan ta en eller flera power-walks. Få se om jag hänger med i dina kliv, får kanske jogga brevid Sedan behöver du nog inte vara less över att du inte minskar något i vikt. Det var ju inte så länge sedan du var höggravid. Det ger sig säkert med tiden. Bra att du kommit igång att röra på dig, det är ju oftast det svåraste kan jag tycka.

Ledsamt att höra att foten inte gick att räddas. Men hoppas på att hon får snabb hjälp med hjälpmedel så att hon kan lära sig att gå. Men vad syskonlika dina barn är. Tänkte det på Noomi nu, ser mycket Rebecca i henne, å även lite stänk av Judith. 

• Fru Z

Ååå vilken roligt läsning! Grattis till alla som väntar smått. Många barn på g. Härligt!

Wiley, jag tyckte det var lättare att bli av med kilona med nr 1 men det beror nog mest på att jag inte åt lika många godsaker då som med nr 2 Men när jag väl bestämde mig för att få tid för träning och god kosthållning har det gått riktigt bra. Ligger ju på vikter som jag gjorde före ivf-processen startade så jag är super nöjd! Så du behöver nog inte oroa dig för att inte bli av med extra kilona. Det löser sig nog vad det lider, bara du själv bestämmer dig för det så går det alltid

• Fru Z

Lycka till Bullen nu. Hoppas att äggen håller sig på sin plats

Längtan, vad härligt ett steg längre i gravprocessen. Skönt att komma till de där milstolparna. Lycka till med resten också.

Själv har jag tagit sommarlov nu (nej jag jobbar inte som lärare och jag pluggar inte) till 13 augusti. Ska bli riktigt gött! Ta dagarna i barnens tempo och inte ställa klockan. Det är lyxigt det.

• Fru Z

Hej vänner!

Det har tydligen gått en lång sommar och jag har tappat bort mig i andra saker än att kolla här ser jag.

Grattis Wiley till lillgrabben. Underbart att du/ni nu får njuta av ert mirakel på utsidan också. Hur tar syster det? Gillar hon den nya familjemedlemmen?

Längtan, wow vilken julklapp ni kommer att få. Få se om ni blir bjudna på risgrynsgröt på BB Trist att du måste dras med skenorna. Hoppas de kan hjälpa dig lite bättre.

Aurora, det var inga problem att boka in tid för insättning av nytt embryo. Tog en månad ungefär från det att jag ringde till att vi var på besök där igen. Sedan fick jag starta någon vecka senare med nedreglering etc.

Nu har jag 1 v kvar innan vardagen börjar sakta dra igång igen. Minstingen ska inskolas om två. Och sedan börjar vi livet med hämtning och lämning igen. Jag ska jobba 80% i höst och vara ledig måndagar. Ska bli skönt. Å det blir en spännande höst här. För mina föräldrar har fått bygglov och ska bygga hus några hundra meter ifrån oss, så de ska flytta upp ifrån Skåne hit under vinter/vår. Jag har även lyckats att nå mitt 20 kg mål så nu kommer jag i kläder jag hade innan ivf och graviditeter startar

IVFMamma, hoppas att det går bra för er! Saknar dig på FB. Kram

• Fru Z

IVFMamma, snacka om att lyckas med allt. Först inte kunna bli gravid på egen hand och så detta. Livet är riktigt mystiskt och konstigt bitvis må jag säga. Jag hoppas att kroppen rättar in sig i ledet och sätter fart på processen nu. Kram!

• Fru Z

Hej, jag har inte varit inne här på en hel evighet. Ser att jag missat en hel del. Grattis vänner! Både till bäbisar som tagit sig ut i friheten och andra som väntar.

Men oj vilken lycka IVFmamma. Jag är helt mållös över hela ironin i allt det hära. Först inte kunna få barn sedan finns det ingen stopp på det hela. Jag menar bli gravid fastän man käkar p-piller. Å visst är minipiller inte de "starkaste" varianterna men oddsen är ju ändå relativt låga att lyckas då

Riktigt glad för er allihopa!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4