• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi, finns inga ord att säga i ett sådant här läge som gör det bättre. Jag tänker på er. Å även om jag inte riktigt greppar er situation, så jag kan jag lite ana hur det känns. Det är fruktansvärt när en av de käraste man har inte är frisk å själv är man maktlös. Finns här och lyssnar om du vill prata av dig! Tänker på dig och hela din familj. Kram!!!

• Fru Z

Bejbi, hur tar Judith allt det här? Måste vara svårt att greppa för en liten storasyster hur det är med sin lillasyster. För det är ju svårt för en som är vuxen att förstå hur sådant här kan/ska hända. Hoppas att operationen har gått bra och att ni allihopa kommer lyckligt fram till Sthlm och hjälpen där. Önskar att det snart vänder till det bättre för er! Ta hand om er, och var inte rädda att be om hjälp i er omgivning till det ni behöver. För det är viktigast att ni som familj orkar med detta nu!

• Fru Z

Bejbi, gratta dotra din på födelsedagen idag. Hoppas att ni kan göra hennes 1-årsdag speciell även om ni är mitt inne i detta hemska. Hoppas ni får ett andhål på  något sätt och kan glädjas lite tillsammans med ett litet 1-års firande. Kram!

• Fru Z

Bejbi, hoppas att det går att räta upp allt nu då. Låter ju lovande att behandlingen tar. Fortsätter att tänka på er. Hoppas att du orkar med graviditet å så också, att illamåendet har lagt sig så du slipper kämpa mot det också. Kram!

• Fru Z

Bejbi, vad bra att du kan få gå på koll i Sthlm så du slipper flänga land och rike runt. Men be om tabletter för illamåendet när du är där. Man blir ju bara extra trött av att gå illamående hela tiden, vill ju ha krafter till sina andra små hjärtan också.

• Fru Z

Diza fiza, jag har också oregelbunden mens som du beskriver. Jag lyckades på min andra cykel att bli gravid med den. Jag kan rekommendera den. Som du säger det är skönt om det fungerar utan hormoner osv.

Bejbi, tack för att du delar med dig om vad som sker med doteran din. Tänker på er dagligen och undrar hur det går för er. Måste vara jobbigt att leva i ovissheten hur allt kommer att gå. Verkar ju gå upp och ner, framsteg på vissa delar och bakslag på andra. Hoppas att ni orkar härda ut och vänta ut och se slutet, i positiva ordalag då (hoppas jag du förstår). Oavsett vad som än händer så har R en underbar familj som stöttar henne och älskar henne över allt annat, det är det viktigaste!

• Fru Z

Skönt att få komma hem lite å andas. Känns ju ändå lite positivt.

Här kör vi vattkoppor, minstingen har ännu inte gett några tecken på att vara smittad. Vi får väl se hur det går. Idag kom lilla I på en ny teknik att ta sig fram. Sittandes på golvet så tog hon spjärn med fötterna i golvet och tryckte sig på så vis bakåt. Fick rätt bra fart till slut å hon slipade på tekniken lite efter hand. Såg ut som hon Moon walkade sittandes Få se om det är nya sättet att ta sig framåt nu då, för hon tycker det är urtrist att ligga på mage och rygg nu förtiden. Nu är hon ju en "stor" tjej och då ska hon sitta upp konstant Nätterna är kassa just nu, så jag får ta och säga natti natt nu, och hoppas att ni andra får sova gott å är utvilade imorgon för nya äventyr.

• Fru Z
    IVFmamma skrev 2011-08-14 19:07:24 följande:
    Jag tror att BF kommer att bli 29/1-1/2 men eftersom det blir plan.snitt så kanske 23/1..?
    BM sa förra gången på BB(när R föddes) att plan. snitt blir ungefär 1 vecka-10dgr innan BF
    Skönt med snitt så slipper du gå och grubbla på när ungen behagar titta ut Januari är en fin-fin månad
  • Fru Z

Katja, en annan som inte har varit den gravida denna gången säger: "Oj är du redan där!" Tänk känns som igår att du plusa. Fast du som är mitt uppe i det förstår jag att du tycker äntligen!

• Fru Z

Usch ja bejbi, det är något som jag också funderat på ibland. Framförallt när man läser om sådana som är mitt uppe i sådana sorgearbeten. Å hur mycket man än grubblar så kommer man väl aldrig veta. Det enda jag vet är att då en riktigt när och kär går bort i sin närhet, så känns livet riktigt tungt långt efteråt. Men att efter ett tag så lättar det ändå något och man bär med sig de varma och ljusa bilderna allra närmst hjärtat och i tankarna. De nära och kära som jag förlorat är Mormor och Farmor osv. Men det går nog inte en vecka utan att jag nu, efter tre år, ändå sänder dem en tanke och skickar en liten hälsning. För oavsett om de nu skulle vara borta, så är de väldigt nära ändå. Andas ordentligt kommer du nog göra Bejbi, om något sådant fruktansvärt skulle hända, men du kommer nog andas annorlunda men fortfarande med alla dina barn tätt knutna vid ditt hjärta!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4