• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi, åååååååååå har tänkt på dig flera gånger att ställa frågan hur det gått. Å vad roligt att läsa att den gör nytta även för er den lilla mojängen. Fantastiskt! Hoppas nu på att det fortsätter i samma goda stil och det snart blir dags för RUL

Katja, njut imorgon!

• Fru Z

Bejbi, den blir bara bättre å bättre. Nästa gång så kanske man lyckas bli gravid bara av att ha den

Wiley, för din del så skulle den ju kunna ge en bra indikation på när du har ÄL. Om du inte har en fast cykel varje månad. Men sedan hänger det ju på mannens simmare också, fast han kanske kan ha dem i hårdträning nu i sommar

Katja, vad underbart att du redan känner små buffar. Skönt att ha en liten bekräftelse på att det är liv och rörelse inne i magen. Kanske ett blivande fotbollsgeni

• Fru Z

Wiley, jag vet inte om de är billigast nu. Men jag köpte min via Medistore.se när det begav sig. De hade väldigt snabb och smidigt leverans. Så jag har faktiskt köpt lite fler grejer av dem sedan dess. De är iaf helt klart mycket billigare än att köpa via apoteket eller så, där var det hutlösa priser.

• Fru Z

Här är det gudagott att vara!
    Njutit av en skön härlig sandstrand idag här nere i Skåneland. Lilltösen fick känna på sand mellan tårna för första gången. *mys*

• Fru Z

Laelia, vilken start för dig på tvåbarnsmammarollen. Ingen höjdare. Skönt att du nu äntligen kan få börja njuta riktigt. Tur att gubben din varit hemma nu och kunnat hjälpa till. Sköt om dig! Kram!

Katja, det är inte farligt med sd, det är ju kroppens sätt att öva sig inför en stundande förlossning. Det är när de blir illasinnade och väldigt enträgna som man ska kolla upp vad som är på gång.

• Fru Z

Bejbi, prata med dem på MVC om att du vill ha ett UL. De vet ju din historia så dra på lite extra med snyftare osv och be om ett UL för att känna dig trygg i vad som händer och sker i din kropp Så gjorde jag, det var riktigt skönt tyckte jag. Då var jag i v10.

• Fru Z

Så då är vår lilla semester slut å nu har vi lite vardag några dagar innan den långa semestern startar nu till helgen. Kan verkligen varmt rekommendera Astrid Lindgrens värld. Är super nöjd med vår vistelse där. Så ni som har barn 3 år och uppåt är det en fullträff. Dottern stortrivdes, å så även jag och mormor Det kommer def bli en repris på detta nästa år känner jag. Kan tipsa om att Ikea family har ett bra erbjudande för er som vill bo över där.

Bejbi, hoppas att det har gått bra med UL.

Nehej, en sak som förföljer en var man än är det är tvätthögen. Ska ta tag i den nu så att vi har lite rena kläder inför semestern.

Ha det gott, å njut av sol och värme nu!

• Fru Z

Bejbi, UNDERBART!!! nynnandes *små lätta moln ser jag på din himmel en himmel som är blå* En jan/feb bäbis då. För ett år sedan var jag på UL denna veckan å fick se ett pluttelitet pickande hjärta. Å nu sitter man med belöningen i sina armar å gosar

• Fru Z

Bejbi, jag har kört Lergigan Comp båda graviditeterna. Det är koffein i de tabletterna så du ska inte bli lika trött som de receptfria åksjuketabletterna som finns på apoteket. Jag kände mig tvärtom "piggare" när jag knaprade på dem. Illamåendet hölls bra i schack. De är receptbelagda så du får fixa en tid hos läkare. För mig var det enda räddningen att överleva de första 16 v under förra graviditeten. Sedan gav de inte så mycket nytta då jag insåg att det var halsbränna som spökade och gjorde att jag mådde pyton andra tredjedelen av graviditeten. Men de är helt klart värda att testa!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4