• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Bejbi, men det bör väl inte vara någon fara för bäbisen iom att blodet tas väl inte förrän vid själva kejsarsnittet? Låter ju ändå bra om det går att kombinera och kan vara till hjälp för storasyster. Men jag får hoppas att det inte kommer behövas vilket fall. Å att behandlingarna som R går igenom ger bästa resultat! Hoppas att mötet med din pappa gick bra också.

• Fru Z

Wiley, vad trist. Men ändå en stor seger att få utslag på monitorn tycker jag. En delseger helt klart! Förstår precis hur du tänker med att det är segt å att tiden bara springer iväg. Hoppas att det blir fint utslag nu även gång två å så att ni träffar rätt i barnmakarstugan också

• Fru Z

Wiley, ang ÄL-monitorn så hoppade vi i säng samma dag. Å sedan några dagar till efter det

Här i Skövde har de vårdnadsbidraget, men vad jag förstått så är det ju inte så många ställen som har klubbat igenom det. Men det kanske kan vara ett sätt att få ekonomin att gå ihop lite lättare för att slippa jobba allt för mycket iaf.

Själv är jag på den sidan med att jag tycker det ska bli skönt att jobba. Men nu med andra barnet så är även jag sugen på att inte jobba heltid ett tag. Jag är djupt imponerad över er som vill och klarar vara hemma så länge som tex du Bejbi planerar för. Jag är tyvärr inte skapt sådan Vår familj (har) fungerat bäst med att var och en får vara på sitt "jobb" och göra sina saker några timmar på dagen, å sedan är vi taggade för att ha familjetid sedan. Men vi får väl se hur det blir till nästa höst då minstingen planeras att skolas in. Hon kanske inte är lika pigg på dagis som storasyster, å då får vi ju se vad vi ska göra då.

Å om dryga 12 h så startar min egocentriska helg Då det är bara jag som bestämmer över min tid. Man å barn är då inbokade hos mina föräldrar å får inte checka ut på flera dagar *mmmmmmm*

• Fru Z

Katja, vad kul att det börjar närma sig nu. Alltid gött att komma några steg närmre. Å ju längre bäbisen sjunker, desto lättare är det att andas

Aurora, det kan gå snabbt med både vändning och fixering så det blir ju spännande att höra dina framsteg på måndag.

Själv rusade jag hem ifrån träningen idag, då jag glömt att programmera boxen hemma, för att titta på "Drömmen om ett barn". Jag var väldigt nära att börja stortjuta flera gånger. Vad lätt det är att leva sig in i andra människors resa för att lyckas få sitt efterlängtade barn när man själv varit mitt uppe i det ekorrhjulet.

• Fru Z

Katja, hoppas att både du å barnet kan lugna ner er lite å att du känner att den är "som vanligt" igen. Om den är för stilla så är ett bra råd att dricka kallt vatten och försök att buffa lite hårdare på magen med dina ben. Bäbisen passar säkert bara på att vila lite inför vad som komma skall om någon vecka

Wiley, usch stackars liten Jobbigt när de är så genomförkylda. Jag har låtit våra barn få sitta i sin vagn å sova några gånger. Då sitter de lite mer upprätta å lättare att andas. Det smidiga är att man också kan vagga dem lite när det behövs till sömns igen.

• Fru Z

Det är verkligen många trångsynta människor i denna värld. Blir så less när de gör sådana snabba kopplingar och dåliga dessutom som inte har någon relevans. Blev själv irriterad idag när jag hörde på radion där Erik Blixt (tror jag det var) på P4 sa att "Har IVF blivit den nya trenden för att skaffa barn." Skulle vilja säga både en och två ord till karln om att det verkligen inte var så himla trendigt å chict att spruta sig full med hormoner och annat jox, för att inte tala om bergodalbanan med känslor och annat. Jaja trångsynta människor finns det gott om.

Bejbi, hörde förresten på "kossornas planet" på P4 igår vid 12 ungefär tror jag. Där talade de om just en blodbank där de hämtar detta ifrån just navelsträningen vid förlossningar. Något projekt som de jobbade med uppe i Huddinge. Tänkte du kanske är intresserad av att lyssna, eller få lite tips var du ska vända dig vidare.

Själv njuter jag av sista semesterdagen här. Sedan börjar allvaret på nytt igen å med råge. Jag har nu bestämt att en ny livsstil ska dras igång både gällande mat och rörelse. Så imorgon startar jag med Viktväktarna och sedan ska gymkortet börjas slitas på också Nu blir det till att jaga bort 20 onödiga extra kilon som jag springer runt på. Om jag fixade det för 9 år sedan så fixar jag väl det nu också

• Fru Z

Katja, nu smäller den snart! Antar att du börjar bli rätt laddad nu. Heja, heja! Vad är det för tatuering du har på sidan? *nyfiken*

• Fru Z

Wiley, har en vän som har samma problem som du. Känns ju bitvis fuskigt att ha det så bra som er (missförstå mig rätt), men ni har ju lika svårt som en annan att lyckas hålla vikten så jag avundas inte er så hemskt länge När jag körde Herbalife för 2 år sedan så fanns det något "gå upp i vikt"-program där med (om jag inte missminner mig. Kanske kan vara något för dig, för då slipper man tänka så mycket utan äter lite extra shakes. Du vill ju gå upp i vikt, fast på rätt sätt också juh.

• Fru Z

Bejbi, oj såg att jag blandat ihop dig å Katja. Å nu kan jag inte ens skylla på aminingsdimman heller attans *förlåt* Så har du funderat ut var tredje ungens namn ska få pryda din kropp?

Usch nej, tur att man inte vill vara modell. Men ska bli skönt att kunna trivas lite mer med sin kropp, å även ge barnen lite gott föredöme som inte bara proppar i sig godsaker hela tiden å som kan springa ikapp dem när de springer ut på vift Å givetvis se ännu snyggare ut för sin käraste Kyss

• Fru Z

Katja, kul att få komma iväg och göra lite sådant skoj också. Hoppa inte för mycket för då kanske bäbisen tycker det är allt för spännande utanför och kommer å hälsar på tidigare Ha så skoj ikväll. Å heja HV

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4