Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Lycka till !! Det är som sagt en milstolpe, en viktig milstolpe..
EGO: Mitt liv känns så otroligt komplett just nu, Rebecka var verkligen den pusselbit som saknades i våran familj för att familjen skulle kännas hel. Just nu känns det som att det spelar ingen roll om det inte blir några fler barn, nu har vi 2 st. Visst jag har alltid önskat 4 st. och den längtan finns kvar men det känns inte LIKA viktigt...
Lycka till !! Det är som sagt en milstolpe, en viktig milstolpe..
EGO: Mitt liv känns så otroligt komplett just nu, Rebecka var verkligen den pusselbit som saknades i våran familj för att familjen skulle kännas hel. Just nu känns det som att det spelar ingen roll om det inte blir några fler barn, nu har vi 2 st. Visst jag har alltid önskat 4 st. och den längtan finns kvar men det känns inte LIKA viktigt...
Bejbi, riktigt skönt att höra. Jag hoppas att ni får njuta av baby/familjelyckan ett bra tag till innan vardagen gör sig allt för mycket påmind.
Grymtis, ja det blir ju spännande att se allas miner. Jag börjar jobba 1 sept och då på ett helt nytt jobb. Har inte jobbat sedan 6 maj så det är väldigt spännande hur detta ska gå. Jag ser fram emot att börja jobba - men jag är bortskämd att inte behöva ställa klockan på morgonen nu och det känns som största tröskeln att komma över Men jag undrar vad det blir för kommenterar då den nyanställde kommer med en stor mage på sin första arbetsdag, även om chefen vet om det där så är det säkert inte allmänt känt.
Men vi får ta och fortsätta njuta lite av vår ledighet, för än har vi ju kvar några dagar
Haz: Nej, jag har inte PCOs, även om jag misstänkte det ett tag. Men det vi får väl se vad som händer i kroppen under och efter graviditeten, annars får det väl bli stim. FET när den dagen kommer.
Bejbi: Vad härligt att det känns bra och komplett nu. Hoppas att det håller i sig lääänge eller förresten för alltid. så passa på och njut nu.
Jag började jobba i måndags, hade inte heller berättat för särskilt många, så det var riktigt kul att se allas blickar.
Lycka till alla ni som ska återgå till jobbet nu efter den härliga semestern, det är ju inte så lockande så man får försöka ta det lungt i början. Lite skrämmande hur fort man ändå kommer in i det igen.
Kul att det är många som ska på RUL nu i veckorna, lycka till!
Haz: Nej, jag har inte PCOs, även om jag misstänkte det ett tag. Men det vi får väl se vad som händer i kroppen under och efter graviditeten, annars får det väl bli stim. FET när den dagen kommer.
Bejbi: Vad härligt att det känns bra och komplett nu. Hoppas att det håller i sig lääänge eller förresten för alltid. så passa på och njut nu.
Jag började jobba i måndags, hade inte heller berättat för särskilt många, så det var riktigt kul att se allas blickar.
Lycka till alla ni som ska återgå till jobbet nu efter den härliga semestern, det är ju inte så lockande så man får försöka ta det lungt i början. Lite skrämmande hur fort man ändå kommer in i det igen.
Kul att det är många som ska på RUL nu i veckorna, lycka till!
Grymtis, du gör rätt i att passa på att ta lite ledighet under januari. Gäller ju att passa på innan, sedan dröjer det ju några månader
Wiley, jag säger detsamma till dig. Passa på att ta ledigt innan om du har möjlighet. Sedan kommer det en liten parvel som kommer styra allt där hemma. Å då är det skönt om man fått chansen att vila lite innan.
Jag själv har inte tänkt så långt ännu mer än att jag hoppas (ta i trä...) att jag orkar jobba fram till jul/nyår. Om det inte blir planerat kejsarsnitt så kanske jag jobbar till trettonhelgen eller nåt sådant (har ju BF 22/1). Förra gången så slutade jag jobba i mitten av dec och då hade jag BF 30/1. Men det var av anledningen att jag inte orkade jobba en dag längre...
Idag har jag börjat sy på mina första mammakläder. Ska bli spännande att se resultatet om någon dag Tycker det är svårt att hitta snygga kläder till växande magen och tiden efter som ammande, så därför gör jag nu eget försök.
Haz: Tack för tipset.
Måste passa på att fråga en sak, ni kanske har lite mer koll som redan varit f-lediga en gång. När måste man anmäla till f-kassan att man vill gå på föräldraledighet? Jag tänker att om jag tänkt mig jobba längre än vad jag orkar, kan jag ringa de samma dag eller hur funkar det? Eller är det isf bättre att sjukskriva sig? Ska även ansöka om havandeskapspenning, man vet aldrig det kan ju gå.
Det var ambitiöst m egna kläder men håller helt med att det är nästan omöjligt att hitta snygga kläder att ha till magen. Jag är ingen leggins tjej dessvärre, mer jeans och t-shirt.
Grymtis:Som fd Skövde bo och förskollärare är jag nyfiken på vilken förskola hons ka börjar på. Du svarar om du vill förståss. Hoppas det går bra hur som helst och att personalen är trevliga och ni känner att ni kan ha förtroende för de.