Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Här samlas vi som gjort IVF på Sahlgrenska och fått förmånen att bli gravida eller fått barn. Även kämpare i Sahlgrenskatråden är välkomna.
Oj, är man inte här varje dag missar man massor!
GRATTIS Diza och Bejbi!
Diza: Skönt att allt kändes så bra, hade nog som du.
Bejbi: Dramatiskt, men skönt att allt gick vägen och att ni nu mår bra.
Vi har semester och Lucas badar när det är fint väder, i havet. Han gillar det verkligen! Tiden går så fort och snart skall jag börja jobba, dock bara lite, men ändå... tänk att han snart är så stor att han skall va utan mamma
-BF dagen är här ! känns lite konstigt att det är just den dagen idag som man har haft framför sig så länge... nu kommer bäsen att titta ut efter, om det inte går ganska fort
Oj vilken FL Bejbi ! Skönt att allt gått bra.
Nu ska jag ta o fika lite med maken och ta ett välbehövligt fotbad
Diza fiza och Bejbi stort grattis till de små!!!!
Hejsan!
Har inte varit inne här på evigheter! Grattis till alla bäbisar som tittat ut! Visst är det underbart att ha sina små mirakel hos sig?!
OCh ni andra som har hela den här biten kvar - sicken upplevelse!
Bejbi - skönt att höra att allt gick bra!
Vi fick våra små tvillingtöser två månader för tidigt och fick tillbringa en hel del tid på neo. Men nu är vi hemma och dom växer som bara den.
Hur ser det ut här i tråden? många kvar som ska få snart?
Hoppas ni alla mår bra och att ni tar hand om er!
kram
-Jodå fortfarande hemma vad ska man hitta på idag nu då ? försöker hitta på lite iaf så att dagarna inte blir för långa !!! LÄNGTAR efter att den lill* ska komma ut till oss.
Tillbaka från en härlig semester.
Oj vad det händer grejer här!!!
DizaFiza, Bejbi & Inget namn: Stort grattis till era småttngar, underbart!
Hoppas jag inte glömde ngn nu...grattis iaf till alla er som fått smått under sommarn.
Bejbi: Din berättelse lät lite skrämmande, så skönt att allt gick bra till slut!
Myspysigt: Du är en kämpe! Hoppas att även eran lill* snart tittar ut.
Själv har jag verkligen börjat, äntligen får man väl säga, känna mig gravid, magen växer och har lagt på mig en del kilon. Känns lite ovant, den här nya kroppen...även om det samtidigt är helt underbart
.
Hur har ni andra det, har ni gått upp mkt under graviditeten? Då menar jag mer än bara de kilon som man enligt alla beräkningar ska gå upp, för det klart att en mage väger. Nåja man får väl ta det senare, nu är det vbara att passa på att njuta av att man kommit så här långt! Vad gör väl några kilon hit eller dit
.
Hoppas jag inte glömde ngn nu...grattis iaf till alla er som fått smått under sommarn.
Bejbi: Din berättelse lät lite skrämmande, så skönt att allt gick bra till slut!
Själv har jag verkligen börjat, äntligen får man väl säga, känna mig gravid, magen växer och har lagt på mig en del kilon. Känns lite ovant, den här nya kroppen...även om det samtidigt är helt underbart
.
Hur har ni andra det, har ni gått upp mkt under graviditeten? Då menar jag mer än bara de kilon som man enligt alla beräkningar ska gå upp, för det klart att en mage väger. Nåja man får väl ta det senare, nu är det vbara att passa på att njuta av att man kommit så här långt! Vad gör väl några kilon hit eller dit
.
.
.
Usch vilken hemsk upplevelse Bejbi. Jobbar ju som narkossköterska så jag är van att vara "på andra sidan". Det äckliga du fick dricka heter Natriumcitrat och är till för att neutralisera magsyran och det som finns i magsäcken ifall du skulle kräkas under sövning och något skulle komma ner i lungorna. Tråkigt som sagt att du behövde uppleva det du gjorde men det är skönt att höra att allt gick bra till slut. Stort grattis till tjejen
Grattis till tvillingarna inget namn!
Wiley: Kul att du börjar känna dig gravid. Det är ju så mysigt
Min lilla tjej är 6,5 månad nu och har börjat krypa. Fort går det!
Wiley, visst är det skönt att kunna unna sig saker nu när man är gravid. Å det bästa är amningen efteråt det är en bra bantningsmetod Förra graviditeten gick jag upp knappt 9 kg. Gick ner dem på några månader. Har redan gått upp några kilo, men så var det förra gången med. Är i v 14+3 idag.
Grymtis, kul med flytt. Skönt ändå att göra det nu så här i "början" av graviditeten. Det blir ju inte lättare jul längre det går. Å så får ni njuta i nya lyan under hösten och vintern. Å en annan fördel att vara gravid är ju att kunna peka med hela handen och be någon annan att lyfta
För min del börjar illamåendet att trappa av. Jag har börjat att kunna skilja på halsbränna och illamående så nu kan jag lättare veta vad jag ska knapra för medicin. Tyvärr har fogarna gjort sig påminda för mig nu. Gick på kryckor sista månaden i förra graviditeten pga dem. Så idag har jag börjat använda mitt "bälte" jag fick då, vilket gör mycket nytta nu när det inte är så långt gånget. Men annars så växer magen på. Nu börjar den puta ut mer och mer, väldigt mysigt tycker jag.
Blåbärsbumligen, då är det snart dags att börja rensa undan allt som finns på soffbordet och hyllor på samma nivå. Det går fort när de väl fått korn på saker och ting då de kan börja flytta på sig och sedan börja häva sig upp En mysig tid.