• Druvan

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Hej!

Nu har jag hittat hit! Var ett tag sedan jag var in men det finns ju inte lika mycket tid nu för tiden...

Härligt att känna buffar i magen

Bejbi, har du gjort kejsarsnitt? Jag glömde nämligen fråga på efterkontrollen om när man kan börja träna mage, vet du? Allt känns ju bra så jag funderade på när man kan börja anstränga sig lite mer...är så sugen. Jag förstår dig i att föda vaginalt, det känns som jag gått miste om något det där sista liksom men förhoppningsvis kanske man kan få en förlossning till...

Är det någon som varit på barnvagnspromenad i Slottskogen som Göteborgs stad anordnar? Var den bra? Funderade på att gå på den och få lite träning.

Själv så inhandlade vi en begagnad joggingvagn idag så snart hoppas jag på att börja träna ordentligt...får se hur det kommer gå eller om det blir mannen som kommer använda den mest...

Kram

• Druvan

Hej!

Det var någon vecka sedan jag var in så nu har jag skummat igenom...

Tack för svaren angående träning. Just nu blir det bara promenader och så går jag promenaderna i slottskogen och får lite styrka, mest i ben och armar vilket känns bra. Om något inte känns bra har jag hoppat över det.

Grattis Willey!!! och välkommen hit!

Min lilla tjej är tre måndader idag och är nu 61,5cm och väger 6450gram, hon fick sin första vaccination igår och var väldigt gnällig på kvällen men annars gick det bra tycker jag.

Angående mat så ammar jag också först och ger ersättning sedan om hon vill ha, på natten vill hon inte ha så då har vi slutat med ersättning. Hon sover mellan ca åtta på kvällen till tre-fyra på morgonen för att sedan sova till sex-sju och sedan sover till nio-tio det känns helt ok.

Jag hänger gärna med på en fika!!!

Ha det bra!

• Druvan

Slinker in en snabbis innan lill fis vaknar...

STORT grattis till alla nya och välkommna!!!!

Myssnuff snart dags vad härligt!

Ja visst saknar jag att vara gravid, jag hann inte njuta känns det som...om det blir någon mer gång ska jag definitivt ta det mer lungt och njuta och säga ifrån på jobbet.

Wilma blev fyra månader i helgen och väger 7100 nu en riktigt söt liten klump  . Jag började med smakportioner igår och det var ingen hit ha ha jag fick lov att rigga videokameran och filma riktigt kul!

• Druvan

Katja: Så tråkigt!!! kram

Mynona: Ingen aning om vad det kan vara, hoppas du får svar!

Haz: Missade dig sist. Härligt att få se ett hjärta!!!

Bullen: Ja det var ett tag sedan ska skärpa mig lite . Ja tjejen är stor nu faast hon var ju rätt stor när hon kom 4365 gr.

Ni som börjat med smakportioner, mat osv. Hur länge gav ni smakportioner? När börjar man öka på portionerna?

• Druvan

Hoppas ni haft en skön midsommar!!!

Bullen: Ok så man får hålla på ett tag. Testade potatis palsternacka och det gick bättre än bara potatis, det spottade och fräste hon bara över   

Längtar: Grattis och välkommen!!!

Haz: Intressant artikel!

Myssnuff: Har något hänt?

• Druvan

Diza fiza: Jag blev nog också lite halv skraj när det väl satte igång men snart var man rätt så fokuserad på att andas mig igenom värkarna. På förlossningen var jag knappt kontaktbar var så koncentrerad att andas och fokusera.

Vad många det är på gång nu! KUL!!!

Myssnuff hoppas det går bra idag!

• Druvan

Hej! Har inte varit in på ett tag!

Grattis till er som fått era små, till er som nyss kommit hit och till lyckade VUL och RUL!! 

Har en dotter som nu blivit sju månader...kryper och hänger i gardiner ja är överallt....jag är helt slut!!! Blev en sväng till IKEA i helgen för att barnsäkra hemmet....puh!!!

Är även lite små chockad...jag testade positivt på gravtest....fick min mens i somras och den blev så himla regelbunden direkt...och skulle ha haft förra veckan har haft ont...men bestämde mig för att testa...och det blev ett stort plus...ghaaa!!!! Blöder dock lite…det gjorde jag ju även med Wilma…så vi får väl se…

Tackade nej till allt vad preventivmedel var på efterkontrollen och tänkte jag kan ju ändå inte bli gravid…många tankar flyger genom huvudet…jag är chockad!!!

• Druvan

Hej!

Kikar in lite snabbt och säger hej!

Fick igår se ett lite hjärta ticka och en liten korv ligga och sprattla , Lycklig!!!

Grattis och välkommen Jemema, har själv lyckats bli spontant gravid efter en IVF graviditet.

Hoppas ni alla mår bra!

Kramisar!! 

• Druvan

Gott Nytt År!!!

Var ett tag sedan jag var in...har krånglat med min inloggning men nu är jag här igen. Har dock läst lite då och då.

Grattis till alla bebisar som tittat ut!!! Härligt!

Wiley jag såg att du frågade om smärtlindring och profylax. Jag gick profylax och tyckte den var jättebra! Sedan fick jag EDA och akupunktur. Med EDA blev jag kontaktbar igen då mina värkar höll i sig hela tiden, akupunkturen hjälpte inte alls. Använde TENS hemma och på förlossningen och det kommer jag göra denna gången också, det var underbart fick inte ha den tillsammans med EDA. Vetekudde hade jag också, skönt fast det fick man inte ha på förlossningen eller man fick inte värma kudden där.

Jemema vi har en Teutonia Spirit S3 är super nöjd med den!

Själv är jag nu i vecka 20 det går sjukt snabbt...ska på RUL imorgon...lite nervös...men jag har inte funderat lika mycket den här gången som förra, har inte hunnit, glömmer bort ibland att jag är gravid, fast magen känns gigantisk. 

Wilma har hunnit bli 10 månader och är en riktig busunge och "pratar" massor, äter som en häst och är en helt underbar liten tjej!

Kram på er alla! 

• Druvan

RUL gick jättebra och vi fick se en bebis sprattla för fullt.
    Vi ville veta könet men det gick inte att se då den gjorde allt för att dölja det. Är det någon som gjort UL privat för att få veta kön? Och vart?

Vad härligt med så många bebisar som snart tittar ut!!! Var på BVC idag för vägning och mätning och det var massor av små bebisar där, blir att längta!

Har även varit med om det första akutbesöket med Wilma. Igår ramlade hon och slog i huvudet och fick en stol över sig...trodde mitt hjärta skulle sluta slå...hon började blöda näsblod så vi blev rekommenderade att åka in...alla var bra och nu har hon ett blåmärke på kinden som minne...

Kram på er!

• Druvan

Wiley Grattis!!!!! Härligt!

Tack för tipsen om köns UL, det ska jag kolla upp!!!

Laelia: Jag fick BF beräknat till den 27 maj så vi är rätt nära

Kram på er!

• Druvan

Hej! Det var evigheter sedan jag var in här...och det verkar som massor har hänt!

Grattis till de små!!! Vad härligt! :)

Själv är jag i vecka 37 och ja, bebisen vill inte vända sig. Så imorgon blir det extrakontroll och beslut om vändningsförsök eller planerat snitt om den inte vänt sig, helt upp till mig vad jag vill. Har inga problem med snitt då det blev det förra gången och det gick så himla bra.

Någon som har erfarenhet av vändningsförsök? 

Kram

• Druvan

Laelia: Vad kul med bebis snart!

Här hade den lilla krabaten vänt sig och låg nu rätt, är väldigt livlig! Vaknade med en stor bula nedanför revbenen…pressade antagligen upp rumpan! Inte skönt! Bebben är dock rörlig så det blir snabbt till förlossningen om vattnet går för koll att inte navelsträng hamnat i kläm när huvudet åkt ned. Laelia förstår hur du tänker jag hade bestämt mig för planerat snitt om den legat fel.

Jobbar fortfarande så jag hoppas det inte händer när man jobbar! Ska jobba nästa vecka också…känner nu att jag kanske borde gå hem.

Kram på er!

• Druvan

Hej allihopa!

Fredagen den 27 maj kom vår andra lilla tjej, 4415 gram och 53 cm lång en ritig sötnos. Precis som förra gången stannade det av när jag var öppen 8-9cm och det blev snitt, vilket var ganska skönt att ta beslut om ganska tidigt den här gången.

Kram på er!

• Druvan

Tack för alla grattis!!!!

Katja: Fin mage, njut av den....tyvärr försvinner den sedan ;) Spännande med RUL! Hoppas det gick bra!

Bejbi: Grattis!! Vad härligt!!!

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4