Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Jag tkr det känns lite obehagligt ;O)

Eftersom jag inte sovit i princip något senaste månaden eller två, minns inte längre, max en timme någon gång i veckan. Är helt slut pga värk, o nu mår jag illa, ont i nacken och har det jäkla jobbigt helt enkelt. Så ringde bm o bm förstod inte varför inte fl tog in mig på en gång i stället så hon ringde dit när jag satt där. Hon sa att jag varit så positiv o mått så bra o ja.. o nu såg hon hur dåligt jag mådde.. :O/ Känns ändå skönt o höra o hon förklarade allt för de på fl. Så fick jag åka dit, med hjälp av svägerskan. Vid 19 kom min make, de körde kurva m.m. Vid 21 kom de o sa att läkarna inte kunde komma först än om några timmar tidigast.. :O/ Så om jag ville ha en sömntablett med hem. Ja tack.. men tro inte den fungerade.. så ja.. samma sak i natt igen. Jag skulle ringa in idag isf om det inte fungerade eller så, men vad ska dom kunna göra?

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Det var det jag hade hoppats på en natt sömn och förlossning till helgen hihi :O) Jag har mina sd konstant men jag är ju säker på så som du att det inte kommer något inom de närmaste.. ;O)

Hungrig som tusan..

• Fru O Mamma Kokkonen

Aurora: Tror inte jag kan få annat än det jag fick igår i form av sömntablett.. förutom smärtstillande.. svårt val.. Hur mår du idag, pigg o utvilad? :O) Vilar du mkt annars? Packat väskan, fixat o donat färdigt allt? Hihi.. det är ju ändå förhoppningsvis relativt nära nu!

• Fru O Mamma Kokkonen
    Fru Z skrev 2011-11-08 20:51:31 följande:
    Katja, hoppas verkligen att du kan få sova hyffsat i natt. Stackare! Jag hoppas att du får lite positiva besked imorgon när du kommer på kontroll. Det är du som känner dig bäst, så stå på dig om de inte vill lyssna på vad du säger. Som ngåon annan påpekade här tidigare så ska du ha ork att gå igenom en förlossning också, så se till att få hjälp. Jag hade så ont och var urtrött vid både första och andra graviditetsslutet. Första omgången så fick jag ett slutdatum och blev igångsatt på BF å jag är tacksam för det, för jag förlorade mer och mer ork och kraft för varje dag. Å en förlossning är verkligen ingen barnlek.
    Tack snälla, hoppas egentligen tappen är mogen så de kan sätta igång mig.. innan jag är helt slut, fast det känns som om jag är det.. Men det är ju ändå fem dagar till bf så..

Bejbi: Nopp åkte inte in, utan det blir antenatal imorgon.. Hua vilken olycka :O( Usch då.. jo så sa de till med på förlosningen när vi nu i höstas krockade med ett rådjur, eftersom jag också har moderkakan i framvägg fick jag ligga kvar på obs under natten då de kunde börja blöda :O/

Aurora: Hm.. du får springa.. spring ett varv i skogen, puh, nä gör det inte.. Vila ;O)
  • Fru O Mamma Kokkonen

Vi fick se bebis på ultraljud igår med, men så nära inför fl tyckte hon inte att vi behövde göra tul, mäta o.s.v. men h*n såg ut att ha pappas näsa hehe o en plutmun.. Ingen igångsättning men töjning av livmodertappen som hade öppnats lite, samt halvmogen livmodertapp.. Så får vi hoppas något hänt tills imorgon då vi ska på återbesök.. Jag kunde inte hinnsvepas då hon inte nådde in. Man töja gjorde svinont. Sen har igångsättning ökade risker, så därför ville hon börja såhär...

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4