• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Längtan, inser att jag missat att säga ett stort grattis. Kul att även du kommit hit. Nu får vi växa i kapp här inne med våra magar.

Myssnuff, väntan är snart över. Men förstår din längtan.

• Fru Z

Mysnuff, hoppas det gick bra hos BM igår. Att hon kunde peppa dig lite!

Själv var jag och maken på inskrivning igår. Å jag har nu insett att jag måste ta mig i kragen och ringa på nytt till MVC och försöka byta BM. Hade samma BM som förra gången nämligen och det första hon börjar tjata om denna gången med är när jag hade senaste mens - för det är ju det riktiga datumet att räkna ifrån. Men både äl och ul har ju sagt samma så jag och mannen ifrågasatte varför hon envisades med att räkna därifrån. Hon hade inga bra argument heller - skulle bara vara så... Suckade lite lätt för mig själv och svarade på alla frågor sedan. Det måste vara jobbigt att ha en person som inte följer mallen, då måste man hitta sätt att trycka in en i mallen istället... Orkade inte säga att hon gärna fick boka in mig hos en annan BM nästa gång, så jag får väl hoppas att hon inte svarar på telefonen när jag ringer dit senare i sommar

Men nu är det bara att invänta UL i mitten av augusti och att illamående och trötthet börjar ge vika. Så jag kan börja njuta av detta nya liv

• Fru Z

Myssnuff och Bejbi, ni är verkligen hjältar som fixar denna värmen nu. Jag har idag sjunkit ner i dotterns pool, å där stannade jag en bra stund Men andra dagen på rad som jag inte kännt av illamåendet i någon större mängd. Imorgon går jag in i v12 så det kan ju ha vänt nu. Hoppas, hoppas, hoppas

• Fru Z

Bejbi, ungen var väl slö av det här vädret. Skönt att det inte var något speciellt. Å det är ju skönt att de tar er på allvar där inne. Härligt att du är så peppad. Det kommer gå så bra så. Denna gången har du ju lite mer koll på vad som ska hända så det måste ju ändå kännas lite tryggare.

Diza Fiza, hoppas du kan njuta av sista veckorna nu och att när det väl sätter igång så gör det det på allvar så du får din belöning så snart som möjligt

• Fru Z

Myssnuff, ta med väskan på onsdag då, de kanske behåller dig där och övertygar bäbisen att det är dags att komma ut

Bejbi, fick du göra KS förra gången? Jag kommer ev få planerat KS denna gången iom att jag sprack så himla mycket förra gången. Men det utvisas längre framåt i graviditeten. Var ditt planerat? Jag blev igångsatt förra gången - hade rejäl foglossning så jag krävde att få igång processen senast BF. Jag sattes igång vid kl 8 och vid 12 stack de hål på fosterhinnan. Sedan dröjde det tills efter 22 då jag fick min belöning. Men gick snabbt ändå tydligen. Så det behöver inte vara värsta scenario som du fått förklarat för dig.

• Fru Z

Diza fiza, ang hur rädd en var när det var dags för att föda. För min del så var jag främst förväntansfull. När väl värkarna tog fart så var jag så fokuserad på att andas igenom dem. Det var nog på ett sätt bra. Det var det enda jag kunde "påverka"/göra något åt, så fick personalen sköta resten. Jag blev helt asocial och kunde knappt säga något på hela tiden, fokuserade bara på att andas.

Myssnuff, hoppas att det går bra för dig idag på Östra. Håller tummar å tår.

Bejbi, hoppas du känner dig laddad för imorgon också. Det går säkert bra!

• Fru Z

Bejbi, skönt att allt såg bra ut. Då är det bara att testa olika övertalningsförsök att få ut ungen nu då. Motivera för den att det är bättre att vara utanför magen än inne i den

• Fru Z

Myssnuff, ett stooort grattis! Fortsätt nu att njuta tillsammans med hela familjen. Lycka till framöver nu.

• Fru Z

mynona, skönt att du repar dig mer och mer. Skönt att komma till jobbet och träffa lite folk. Antar att det är svalare där än hemma vad spännande med UL.

Jag blir nipprig på värmen, är tacksam att jag inte är höggravid. Igår spenderade jag en ansenelig tid nere i källaren - det var skönt

• Fru Z

myspysigt, hallonbladste kan du köpa i hälsokostaffär. Hann själv aldrig testa det förra graviditeten. Sägs att annanas också ska ha positiv inverkan på att snabba på processen. Å det är ju rätt läskande dagar som detta.

Ska sitta i en sval bil större delen av dagen idag -njuter redan.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4