• Fru Z

Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4

Wiley, grattis, grattis!!! Vad härligt att höra att det gick så fort när det väl drog igång. Å nu är det bara att njuta

Tack alla för era hurra-rop. Än så länge så har jag inte fått någon extraordinär present, men dagen är ju inte slut ännu Men å andra sidan så vill den kanske ha en egen dag, så den kanske sätter fart på nytt i natt igen

• Fru Z

Grymtis, jobbigt med fogarna. Förstår precis hur du känner det. Men jag kan glädja dig att den lättnaden du får efter att bäbisen ploppat ut är enormt härlig. Inte så att all smärta är borta (men den kan sluta helt och hållet också), men det blir en extrem skillnad och det blir mycket lättare att hantera. Hoppas att du kan vila och att du hittar sköna sitt/liggställningar som gör att du inte behöver ha konstant ont.

• Fru Z

Grymtis, har ni inte fler timmars dagis? Här får vi ha lika lång dagisdag fram tom 1 månad efter att bäbisen kikat ut. Jag fick ju till att bli igångsatt pga fogarna förra graviditeten. Jag konstaterade att jag inte skulle orka att gå igenom en förlossning ju längre tiden gick. Så därför planerades igångsättning på BF. Jag kunde ju heller inte sova/vila utan att ha ont. Men jag hoppas att du kan skala ner alla måsten till det minimala. Du mår bättre av att inte dammsuga eller diska, låt mannen göra det när han kommer hem alt bry dig inte om det. Det är bara att blunda så syns det inte

• Fru Z

Varit inne på MVC idag och haft lite koll. Bäbisen är fixerad men ruckbar fortfarande. Å den ligger fortfarande rätt högt. Så de senaste två nätternas aktivitet då jag trott att nu kanske drar allt igång var verkligen bara en önskedröm. Trodde faktiskt att det hade gått lite längre... Blev lite lätt less på det. Men men, bara att gilla läget. Förr eller senare kommer den ju ut. Men allt verkar vara bra så det är väl bara till att försöka hitta lite bra knep på hur jag ska kunna samla på mig energi och behålla det.

• Fru Z

Bullen, förstår precis hur kluven du är. Det är det trista när man gått igenom hela denna karusellen och sedan försöka våga sig på den igen. Men oavsett så känns det inte lika svårt "andra" omgången. Denna gången har ni ändå fått en liten guldklimp som ni har hemma. Och det hjälper en mycket att fokusera en aningens annorlunda.

Hoppas att ni får bra svar på prover och av läkaren när ni väl ska in där. När jag och min startade upp processen på nytt igen så bestämde vi oss innan var vårt sista försök skulle vara. Vi ville inte riskera att fastna i karusellen. Å jag är tacksam att vi bestämde det innan, för när vi väl började närma oss det så var det inte lika lätt att acceptera att det skulle bli vårt sista. Men nu slapp vi ju ta oss igenom det, lyckades ju "spontant" innan behandlingen startat.

Vad underbart det låter kring dansen, kan verkligen föreställa mig hur sött det ser ut. Var tid har sin charm.

• Fru Z

Bejbi, hoppas att det funkar på mig med Tänkte börja försöka promenera varje dag en liten stund, men insåg i morse när jag tog dottern till dagis att det är livsfarligt efter att ha varit på väg att drutta på häcken flera gånger. En omgång så låg jag och sprattlade på marken också. Så idag fick jag ta några extra vänder i trappan istället här inne. Vågar inte ta i för mycket så att fogarna börjar strula nu.

• Fru Z

Grattis Bullen som 1-årig mamma Å grattis till lillkillen också. Hoppas ni får en bra dag tillsammans och att ni får ett trevligt firande.

• Fru Z

Idag kl 10 så har jag en bokad tid på förlossningen. Ev kanske fostervattnet har börjat att sippra ut sa BM till mig när jag ringde igår kväll. Jag hade nämligen blod i urinen när jag kissade. Får hoppas att detta är startskottet på förlossningen nu. Har sovit väldigt gott några timmar, men har nu svårt att somna om för jag började nojja mig att bäbisen var så stilla. Men nu har den kommit igång så nu kan jag slappna av igen, men nu har jag istället vaknat för mycket så det är svårt att somna om.

Så nu hoppas jag inte detta är något skrämselskott utan det är nu som det startar.

• Fru Z

Falskt alarm, får väl satsa på tredje gången gillt med att åka till förlossningen typ... Det var ingen vattenavgång, så det är bara att vänta lite till... *suck*

Grymtis, ja än finns det ju chans

• Fru Z

Bejbi, de gissar på att det var slemproppen. Det blöder inget mer nu iaf, så det är ju lugnt av den anledningen. Surt bara att behöva vända hem igen. Men en liten rolig grej, hela min mors jobb är numera engagerad i detta. Hon jobbar som undersköterska på en rehabavd. Så det är mycket spekulationer där vad som jag nu går igenom vad det är osv, en läkare där konstaterade väldigt kvickt idag att "Ja då är hon inne på förlossningen och föder inom ett dygn då." Fast jag tror att läkaren i fråga nog får läsa på lite mer om detta ämne för jag tror inte riktigt på hans utsagor.

Svar på tråden Gravida & föräldrar från IVF på Sahlgrenska del 4