• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • thatisgreat
    Sigge2005 skrev 2010-03-30 13:48:41 följande:
    Först av allt: stort grattis till er alla som plussat! Jag hoppar på även jag i denna tråd då jag plussade i lördags och beräknat BF borde vara runt 6-7 december för min del. Vi har försökt i cirkus ett år så detta var verkligen efterlängtat! Har redan bokat in tider hos MVC, första besöket blir i mitten av april om nu allt går vägen som det ska. Jag har känt mig lätt illamående, har exempelvis inte alls haft någon lust att äta godis som jag vanligtvis älskar att moffa i mig på helgerna så jag känner mig faktiskt rätt nyttig för tillfället! Känner också av att det spänner i underlivet men det är väl som sagt livmodern som håller på att anpassa sig till den nya situationen får man hoppas! Annars funkar jag som vanligt för tillfället, får se hur det hela utvecklar sig helt enkelt! Vi har inte sagt något om detta till någon ännu, vill invänta några veckor tills det känns lite säkrare, det blir ju så pass mycket jobbigare om det nu mot förmodan skulle gå galet, men självfallet är man ju inställd på att det resulterar i en goseplutt! Men tycker ni att det är OK att berätta redan nu, åtminstone för föräldrar och närmaste vännerna? Har i alla fall inte tänkt säga något på jobbet än på ett tag, men jag tror många undrar när det är dags för min del då man trots allt är 30+!
    Grattis själv!
    Det låter som om symtomerna kommer sakta men säkert;) jag tyckte inte att jag hade något symtom men när nanda nämnde finnar så kom jag ju på att det symtomet har jag verkligen! 
    Jag håller tummarna för att alla ska slippa det hemska illamåendet som är så känt.
    Haha, inget godissug? kan du inte smitta av dig på mig? jag äter allt jag kommer åt  t.o.m. sambons äckliga påskgodis.
    vid mitt första barn berättade vi så fort vi fick plus BIM-5, alltså väädligt tidigt.
    Jag tycker det är okej att berätta när man får sitt plus, men jag tycker att det är lite mer roligt att vänta lite.
    Men jag förstår verkligen att ni som har försökt länge vill berätta det så fort som möjligt!  
  • Susanne1973

Fick plus igår (gjorde två test och trodde jag såg i syne!) - uträkning efter konstens alla regler säger att det blir den 3 december...första barnet, om det blir.

Två tjejkompisar vet...var bara tvungen att tala med någon (utöver pojkvännen).

• Sigge2005

Susanne1973: välkommen in i decemberklubben! Har ni försökt länge? Vi har som jag skrivit tidigare försökt i cirkus ett år men jag har använt p- spruta som  medförde att det tog 7-8 månader innan mensen kom tillbaka efter sista sprutan, så beroende på hur man ser det kan man även säga att vi försökt sedan november 2009 då mensen kom tillbaka för min del. Är du född 1973 som man kan ana sig till i ditt användarnamn? Jag är född 1978 så det kan vara kul och diskutera med någon som är 30+ också!

• Monchii

Jag skulle gärna vilja hoppa på denna tråden och decemberklubben. Har inte fått min mens ännu, och nu har det gått några dagar. Inte en droppe mens i sikte, men inte heller en plus i sikte heller.... Så nu känner jag mig lite förvirrad. Vore underbart om jag är gravid. Men får ju inte heller bli ledsen om inte. Har ju alla symtomer, men de kan ju lika gärna vara PMS!? *puff*

• ÄlskarMina

Idag ringde jag MVC! Hon gratta mig till graviditeten och vi pratade om min förra grav. med alla proppar jag hade då. Så hon tyckte jag kunde komma på ett tidigt hälsosamtal redan nästa onsdag! Och dagen efter där skulle hon prata med spec.läkaren som tyvärr hade fullt upp den dagen och inte kunde ta emot mig då. Så skulle den se till att jag få komma snart till en annan spec.läkare på annan ort för att sätta in åtgärder. Men först efter att hon "konstaterat" graviditeten, som hon uttryckte sig. Är ett VUL då antar jag. Men det dröjer minst 2veckor iaf..

Spännande att det drar igång snart!

Har inte berättat för ngn än, så än sålänge är det bara sambons och min hemlighet. (o ja, ni på FL också )

• Stoffe76

Anmäler mig här! Plusade idag och har BF 2/12, enligt FLs uträknare. Så otroligt fantastiskt! Väntar andra barnet, och har försökt aktivt i tio månader, men jag har längtat mycket längre (maken har varit lite motsträvig tidigare).

• Susanne1973
    Sigge2005 skrev 2010-03-30 15:38:14 följande:
    Susanne1973: välkommen in i decemberklubben! Har ni försökt länge? Vi har som jag skrivit tidigare försökt i cirkus ett år men jag har använt p- spruta som  medförde att det tog 7-8 månader innan mensen kom tillbaka efter sista sprutan, så beroende på hur man ser det kan man även säga att vi försökt sedan november 2009 då mensen kom tillbaka för min del. Är du född 1973 som man kan ana sig till i ditt användarnamn? Jag är född 1978 så det kan vara kul och diskutera med någon som är 30+ också!  
    Eh, nej...man kan säga att det liksom tog sig på första försöket som egentligen inte ens var ett försök utan mer "jaja, blir det så blir det"...och ja...så blev det.
    Fortfarande chockad eller vad man skall säga!

Jajamänsan, född 1973!
  • Karin Hanna

grattis till alla som har plussat!

Jag har berättat för mamma å pappa. ska dit i påsk å skulle kännas så konstigt att inte ha berättat det. Dessutom så om det nu skulle hända nåt så vill jag ju att de ska veta!!

Jag har varit superkänslig idag. ville bara gråta på jobbet och så började jag gråta när jag berättade för mamma å pappa. Hon undrade om jag inte var glad över graviditeten haha jag som e jätteglad!

• thatisgreat
    hallå tjejer! vi kanske borde sätta ihop en BF-lista nu när vi börjar bli några stycken?
  • Karin Hanna

visst jag kan börja - säg till om det är nåt mer jag ska lägga till!

Karin Hanna - BF 05/12/2010

Svar på tråden BF i början av december -10