• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • linn78
    Anairda skrev 2010-04-01 07:46:12 följande:
    Jag vet inte första gången jag testade med CB digitalt var ju 2 dagar innan BIM då kan det vara precis i slutet av vecka 2. Men 3+ innebär mer än 5 veckor gravid jag är inte inne på 5 veckor än men jag vet inte kvittar jag e ju gravid! Det som räknas. Kanske har högre hormonhalt :)
    Ja, ditt ägg har kanske fäst tidigt också så då blir det ju nån dag till. Men du borde vara i v 5 nu väl? För det är jag (4+2)
  • Anairda
    linn78 skrev 2010-04-01 08:18:16 följande:
    Ja, ditt ägg har kanske fäst tidigt också så då blir det ju nån dag till. Men du borde vara i v 5 nu väl? För det är jag (4+2)
    Jag har gått in i vecka 5. Men CB räknar ju från befruktning och då är jag i vecka 3 först i morgon eller lördag, vilket betyder att CB borde visat 2-3 och inte 3+ vilket betyder att det är mer än 3 veckor sedan befruktningen skedde.
  • linn78

Anairda skrev 2010-04-01 08:20:20 följande:
    Jag har gått in i vecka 5. Men CB räknar ju från befruktning och då är jag i vecka 3 först i morgon eller lördag, vilket betyder att CB borde visat 2-3 och inte 3+ vilket betyder att det är mer än 3 veckor sedan befruktningen skedde.
    ok, men då är skiljer det ju inte sig så många dagar. Det kan ju vara så att att ditt ägg fäste sig snabbt så då har du förmodligen högre hormonhalt i kroppen redan också. Jag beställde ett cb med veckoindikator igår så om den kommer idag ska jag se vilken vecka den säger att jag är i.
  • Anairda
    linn78 skrev 2010-04-01 08:32:43 följande:
      ok, men då är skiljer det ju inte sig så många dagar. Det kan ju vara så att att ditt ägg fäste sig snabbt så då har du förmodligen högre hormonhalt i kroppen redan också. Jag beställde ett cb med veckoindikator igår så om den kommer idag ska jag se vilken vecka den säger att jag är i.
    Låter mest troligt. Bra att du också testar då kan vi jämföra eftersom vi är båda i vecka 5
  • Mijas Mamma

Oj va roligt att se att det börjar bli så många som man kan följa här inne!! 

idag är det dags för mig att göra ett vul , börjar bli jätte nervös tänk om det inte e en liten krabat där inne {#lang_emotions_frown}
  • Karin Hanna

Oj här har ni varit i full fart ser jag!

Jag mår illa, det drar å spänner i magen och magen känns som en ballong. Nu har tröttheten kommit smygandes dessutom. Somnade som en stock framför tvn igår.

Jag bor utomlands och ringde precis doktorn för att ta reda på hur sjutton det går till här. Receptionisten visste inte så mycket och tyckte jag kunde beställa tid när jag nu kände för det. Kanske ringder till sjukhuset efter påskhelgen å ser om jag kan få lite mer information! Man blir ju galen, det är ju vid sånna här tillfällen man verkligen saknar Sverige!

• mikaela1978

Är i vecka 4+0 och jag har nog inte fattat riktigt än att jag faktiskt är gravid trots alla symtom som: svullen mage,illamående till och från,supertrött och lite dåligt humör samt lite molande värk..:)

Trodde inte jag skulle bli gravid så fort denna gången fast mina andra 2 barn blev till på första försöket..:P Men även denna gången blev jag det...frögurka!!

Ska göra ett ul den 24/5,blev erbjuden att göra ett nupp test men får göra ul:et även om jag inte vill göra testet. Så det blir himla spännande att få se pyret så tidigt..:D
    Vi har också pratat om att göra ett kös ul i Linköing senare i sommar.

Grattis till alla plussare i denna tråden!!!!{#lang_emotions_gravid}

• Susanne1973
    Jejja82 skrev 2010-03-31 22:39:00 följande:
    Själv bor jag i Göteborg.Ska bli jätteskoj och dela kommande månader med andra som är i samma situation.Blir säkert en hel del knäppa tankar och galna ideér framöver.Alltid skönt att kunna prata av sig.Börjar bli dags för sängen, om jag skall ha någon rimlig chans att hålla mig vaken på jobbet imorgon:)Sov gott!
    Jag bor också i Göteborg!!
  • linn78
    Anairda skrev 2010-04-01 08:36:36 följande:
    Låter mest troligt. Bra att du också testar då kan vi jämföra eftersom vi är båda i vecka 5
    min visar 2-3, så den stämmer ju bra med min vecka! Men det kan ju öka på bara 1 dag så du hamnade kanske på gränsen.

KarinHanna: Var bor du?
  • Jejja82

Hej alla!

Ringde min gynekolog idag och dom erbjöd att göra ett vul när jag är i vecka 8:)
    Dom har tydligen slutat med sin mödravård (privat) så tyvärr måste jag byta ställe längre fram.
    Så den 19 april får jag veta säkert att det finns något därinne:)
    Längtar ihjäl mig nu!!

Susanne1973 skrev 2010-04-01 13:28:10 följande:
    Jag bor också i Göteborg!!
    Va roligt Susanne!
    Har du bestämt vilken MVC du skall gå till?
Svar på tråden BF i början av december -10