• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • Lyckliga Fröken
    Stoffe76 skrev 2010-03-31 20:24:42 följande:
    Ringde BM idag. Fick tid för inskrivning den 8/4, men det passade inte, då jag var inbokad på ett möte vid den tiden. Fick ta en tid för inskrivning den 14/4 istället. Känns lite långt fram, men det går ju fort.
    Vad snabbt ni får tid Här är det inskrivning vecka 12...  Så om 7 veckor får jag tid ungefär En låååång väntan.

Har ni andra också "mensvärk" och lite småhugg? Detta är mitt tredje men jag kommer inte ihåg om jag kände så här med mina två andra troll...

Man blir ju tyvärr lite nojjig ibland
    Duvan 02-07-30 Trollet 07-02-13 Frö BF 10-12-04
  • Stoffe76
    Lyckliga fröken: jag har också mensvärk och lite småhugg i magen ibland. Hoppas att det inte innebär att det är något problem. Det är förhoppningsvis bara livmodern som växer.
  • Lyckliga Fröken

Stoffe76: Troligtvis är det ju så... Men det känns bra att veta att jag inte är ensam om det.

Duvan 02-07-30 Trollet 07-02-13 Frö BF 10-12-04
  • Busfrö10

Hej alla!

Jag vill också vara med! Fick ett efterlängtat plus i fredags! Har försökt i ca 1,5 år nu, så jag kan nog fortfarande inte tro att det är sant! Min sambo har nog heller inte fattat det tror jag... {#lang_emotions_wink}

Jag har bf den 5 dec, så lååång tid kvar... Jag hoppas verkligen att det ska gå bra! Är väldigt orolig...

Jag känner lite hugg i tjejmagen, och det "pirrar" känns som att det är små små luftbubblor som åker uppåt...hmm...någon annan som känner så?
    Mår illa gör jag lite då och då under dagarna, men inte så att jag lider av det, däremot är jag sjukt trött! Sov 2 timmar i dag på eftermiddagen {#lang_emotions_laughing}

• Jejja82

Hej!

Jag har också mensvärk och hugg i magen.
    I övrigt är det brösten som har förändrats mest på mig.
    Blivit blåare och mörkare... Snyggt:)
    Nu vill jag bara att veckorna skall gå fort så att man kan dela med sig av sin
    gravidtet till hela världen!

När planerar ni att berätta för nära och kära??

• Busfrö10

Jo blåa bröst har man fått, läckert...=P

Vi ska berätta för mina syskon imorgon, och ett par av våra närmaste kompisar i helgen, dit vi ska och fira påsk. De kommer nog att fundera på varför jag inte tar ett glas vin...

Jag läängtar verkligen till att få berätta för mina syskon, har en systerson på snart 6 månader, så det blir nog en efterlängtad kusin! =D

• Jejja82

Jag har berättat för min närmaste vän och min syster redan.
    Kunde inte hålla mig:)
    På påsk ska vi till mamma, det kommer bli samma sak för mig där...
    Frågor om varför man avstår vinet!

Klart att det blir en efterlängtad kusin! Va härligt!
    Min syster har en dotter som är 7 år.
    Perfekt som barnvakt i framtiden, hahaha.

• mayan

Hejsan.
    Jag hoppar in i denna tråden oxå, BF 1 december. Hade dock ett mf i feb i år så man är ju lite nojjig. Men nu har jag gått en vecka längre än sist, fick mf i början av v 5 sist. Jag har berättat för två vänner plus sambo, har nog inte förstått själv eller så vågar jag inte riktigt tro på det själv.
    Kul med några 30+ här inne själv är jag en 78a.
    Som fler har gjort insåg jag att jag har massa finnar, har inte kopplat det till graviditeten tidigare men nu förstår jag!!
    Annars har jag haft svagt illa mående vissa dagar och värk och spänningar i magen.

Svar på tråden BF i början av december -10