Sigge2005 skrev 2010-03-30 13:48:41 följande:
Först av allt: stort grattis till er alla som plussat! Jag hoppar på även jag i denna tråd då jag plussade i lördags och beräknat BF borde vara runt 6-7 december för min del. Vi har försökt i cirkus ett år så detta var verkligen efterlängtat! Har redan bokat in tider hos MVC, första besöket blir i mitten av april om nu allt går vägen som det ska. Jag har känt mig lätt illamående, har exempelvis inte alls haft någon lust att äta godis som jag vanligtvis älskar att moffa i mig på helgerna så jag känner mig faktiskt rätt nyttig för tillfället! Känner också av att det spänner i underlivet men det är väl som sagt livmodern som håller på att anpassa sig till den nya situationen får man hoppas! Annars funkar jag som vanligt för tillfället, får se hur det hela utvecklar sig helt enkelt! Vi har inte sagt något om detta till någon ännu, vill invänta några veckor tills det känns lite säkrare, det blir ju så pass mycket jobbigare om det nu mot förmodan skulle gå galet, men självfallet är man ju inställd på att det resulterar i en goseplutt! Men tycker ni att det är OK att berätta redan nu, åtminstone för föräldrar och närmaste vännerna? Har i alla fall inte tänkt säga något på jobbet än på ett tag, men jag tror många undrar när det är dags för min del då man trots allt är 30+!
Grattis själv!

Det låter som om symtomerna kommer sakta men säkert;) jag tyckte inte att jag hade något symtom men när nanda nämnde finnar så kom jag ju på att det symtomet har jag verkligen!
Jag håller tummarna för att alla ska slippa det hemska illamåendet som är så känt.
Haha, inget godissug?

kan du inte smitta av dig på mig? jag äter allt jag kommer åt t.o.m. sambons äckliga påskgodis.
vid mitt första barn berättade vi så fort vi fick plus BIM-5, alltså väädligt tidigt.
Jag tycker det är okej att berätta när man får sitt plus, men jag tycker att det är lite mer roligt att vänta lite.
Men jag förstår verkligen att ni som har försökt länge vill berätta det så fort som möjligt!