• Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • bananflugan82

Våra killar döptes i söndags! Det gic kbra, dom sov hela tiden, sa inte mycket ens då dom fick vattnet på huvudet. Så dom kan när dom vill. Här står det ganska still just nu annars. Dom ler och jollrar för fullt. Dom är starka killar som gärna ålar om dom ligger på mage. {#lang_emotions_smile} Ligger dom på rygg så ser man att dom inte är jättelångt ifrån att kunna ta sig upp på sidan.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • skogstok

Och Axel blev fyra månader i går{#lang_emotions_laughing} Hjälp, tiden bara rinner iväg. Jag ska strax iväg till BVC för att väga och mäta honom, vi har inte gjort det på en månad så det ska bli spännande. Axel griper inte om saker ännu, han har alltit sina händer knutna (han ser ut som en boxare) men jag antar att det ordnar sig.

En annan fråga, Axel ammas med en amningsnapp, han får inget bra tag annars. Vet någon om prematurer har svårare med detta? KAn det bero på att de suger mycket på napp i början?

• bananflugan82
    skogstok skrev 2010-04-27 11:06:52 följande:
    Och Axel blev fyra månader i går Hjälp, tiden bara rinner iväg. Jag ska strax iväg till BVC för att väga och mäta honom, vi har inte gjort det på en månad så det ska bli spännande. Axel griper inte om saker ännu, han har alltit sina händer knutna (han ser ut som en boxare) men jag antar att det ordnar sig. En annan fråga, Axel ammas med en amningsnapp, han får inget bra tag annars. Vet någon om prematurer har svårare med detta? KAn det bero på att de suger mycket på napp i början?
    Våra är ju iofs "bara" 3 ½ månad men har också fortfarande händerna knutna.

Nu kom ju min amning aldrig riktigt igång, men under den tiden jag försökte så fick mina killar rätt tag iaf. Det spelar nog ingen roll om dom är prematurer eller inte, tror jag inte iaf! Det finns ju många fullgångna bebisar som inte heller kan få rätt tag utan amningsnapp.
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Dullan 79

Tror det helt beror på bebis till bebis! min kompis bebis ammar utan på höger och med på vänster!
    Amos hade oxå boxarhänder men för 2 dagar sen grep han plötsligt ringen i babygymet med höger och alldeles nyss gjorde han samma sak med vänster så jag fick det på film

• Kazeer
    skogstok skrev 2010-04-27 11:06:52 följande:
    Och Axel blev fyra månader i går Hjälp, tiden bara rinner iväg. Jag ska strax iväg till BVC för att väga och mäta honom, vi har inte gjort det på en månad så det ska bli spännande. Axel griper inte om saker ännu, han har alltit sina händer knutna (han ser ut som en boxare) men jag antar att det ordnar sig. En annan fråga, Axel ammas med en amningsnapp, han får inget bra tag annars. Vet någon om prematurer har svårare med detta? KAn det bero på att de suger mycket på napp i början?
    Jag ammade båda mina barn med amningsnapp. Och de är båda prematurer. Men i mitt/vårt fall hade det nog inte med att göra att de inte fick tag utan mer att mina bröstvårtor "försvann" så fort det blev dags för amning.

Första barnet sög inte på napp alls, så i hans fall finns inget samband mellan vanlig napp och amningsnapp.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Kazeer

Maken håller på att fixa med dopet. Det är hans ansvarsområde och jag lägger inte två strån i kors för att det ska bli av. Men det verkar som om kyrka, präst och datum (27/6) är bestämt.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Underbara ungar

11 dec 09 i v 34+2 fick vi helt oväntat en liten gosse. Får man hänga på?

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • taru
    Dullan 79 skrev 2010-04-27 12:28:25 följande:
    Tror det helt beror på bebis till bebis! min kompis bebis ammar utan på höger och med på vänster!Amos hade oxå boxarhänder men för 2 dagar sen grep han plötsligt ringen i babygymet med höger och alldeles nyss gjorde han samma sak med vänster så jag fick det på film
    hej =)

ny här i tråden...
    födde en sån 23/12-09 vecka 31
    jimmie vägde 1700 0ch 40 lång..
    blev akutsnittad.. så han hann inte få cortisonet för lungmognaden...
    vi blev kvar på neo  på säs i 6 långa veckor...
  • smurfen08

Halloj! Hoppas oxå in i tråden.
    Fick vår lille kille den 25/12-09 i vecka 34+4. Han ville nog bara ut och fira jul för han behövde "bara" ligga på värmedyna och sola lite inna vi fick lämna neo 9dagar senare.

Var på BVC i fredags och vägde/mätte. 63cm och 6580gram så han växer så det knakar!

Han fyllde 4månader i lördags och tänkte nu börja ge smakisar. Han har fått både bröstmöjlk och ersättning NAN HA 1 (har trög mage) och så har jag ammat på nätterna bara då han ratar mina tuttar på dagarna och blir skitsur om han inte får flaska på dagarn

• skogstok

Taru- vi måste ha legat på NÄL samtidigt eller? Jag låg på neo där från 26dec till 14 januari. Tittade på era bilder men kände inte igen er...

Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09