• Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • Kazeer
    Dullan 79 skrev 2010-04-08 12:46:28 följande:
    Amos fick sin första vaccination vid 2 månader och går nu o väntar på den andra kallelsen! kazeer när hade du bf??
    2 februari.
    Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Det börjar bli dags att väcka den lille, så att han kan få lite mat i sig, innan det är dags att hämta storebror på förskolan kl 14.

• Dullan 79

Min har precis somnat efter mycke gnäll så nu ska vi ut och promenera med vovvarna! Vi har nog runt 20 i skuggan och så sitter jag här inne framför dumburken num 2 (num 1 är TVin) Ska bara berätta om Amos framsteg!! Han sov i hela 8 tim i natt Vad jag älskar den grabben!! fast vi hade der rätt tufft igår kväll för han var ju absolut inte trött ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

• bananflugan82

Våra killar har dom senaste tre nätter vaknat exakt kl 02.00 o sen 05.00! Somnade runt 22 igår. Har ni några bra tips vid läggning? Våra vill inte! Helt plötsligt är dom jättepigg o gnäller o gnäller...

Hur är era barn emd ögonkontakt förresten? Våra är fortfarande virriga i blicken o man får ögonkontakt någon gång, annars tittar dom på allt annat.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Ida04Emma06Thea09

Hej på er alla!

Jag har nog den minsta bebisen i denna tråden, av vad jag läst i allafall, min lilla Thea föddes i vecka 27+6 den 18 december 09, 860gram och 34cm, vi låg på neo 8veckor sen var vi på permis hemma 4veckor och åkte in 2-3gr i veckan och vägda (jag ammar) sen blev vi utskrivna och har isolerat hos hemma för att hon inte ska bli sjuk är livrädd för att hon ska få RS viruset, hon har varit förkyld en vecka nu men det blir inte mer än så nätterna är jobbigast men vi kör med koksalt det funkar ganska bra idags läget väger Thea 2885g och 47cm kort Men hon har ju tre dubblat sin födelse vikt och det är ju super bra

• Dullan 79

Bananflugan! ibland gör Amos så med grinar vill ha tutten släpper grinar stirrar ÄR ABSOLUT INTE TRÖTT sen efter några gallskrik så lägger jag honom vid bröstet igen och smeker honom lugnande över rumpan och benen! Det brukar hjälpa för sen däckar han!!

Ida04Emma06Thea09 skrev 2010-04-08 22:39:11 följande:
    Hej på er alla! Jag har nog den minsta bebisen i denna tråden, av vad jag läst i allafall, min lilla Thea föddes i vecka 27+6 den 18 december 09, 860gram och 34cm, vi låg på neo 8veckor sen var vi på permis hemma 4veckor och åkte in 2-3gr i veckan och vägda (jag ammar) sen blev vi utskrivna och har isolerat hos hemma för att hon inte ska bli sjuk är livrädd för att hon ska få RS viruset, hon har varit förkyld en vecka nu men det blir inte mer än så nätterna är jobbigast men vi kör med koksalt det funkar ganska bra idags läget väger Thea 2885g och 47cm kort Men hon har ju tre dubblat sin födelse vikt och det är ju super bra
    Hej välkommen oj va bra hon växer din lilla Thea Varför kom hon så tidigt??
    Dom måtten hon har nu hade Amos nästan när han födddes
  • Kazeer
    bananflugan82 skrev 2010-04-08 15:20:02 följande:
    Våra killar har dom senaste tre nätter vaknat exakt kl 02.00 o sen 05.00! Somnade runt 22 igår. Har ni några bra tips vid läggning? Våra vill inte! Helt plötsligt är dom jättepigg o gnäller o gnäller... Hur är era barn emd ögonkontakt förresten? Våra är fortfarande virriga i blicken o man får ögonkontakt någon gång, annars tittar dom på allt annat.
    Oskar "suger tag" i en med blicken och sedan håller han kvar kontakten under en lång stund. Han har gjort så länge. Jag har för mig att t o m personalen i hemsjukvården kommenterade att han fäste blicken och tittade på dem - och vi har inte haft med hemsjukvården att göra sedan Oskar var en månad gammal.

Jag tycker det är så underbart att "prata" med Oskar, när han ligger på skötbordet. Han svarar på sitt sätt, ler och skrattar. Nu har det inte blivit så många leenden de senaste dygnet. Han har nog haft ont efter sprutorna igår och han har haft lite feber. Men nu börjar det glada humöret återvända.
  • Dullan 79

Amos har rätt bra ögonkontakt!
    Kazeer visst är det underbart att "prata" med dom och få dom där underbara leenden!
    Hur funkar hemsjukvården??

Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09