• Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • Kazeer
    Juicey: Min son är född en månad för tidigt och jag blev rekommenderad att vänta med smakportioner tills han var åtminstone 4,5 månad. Alltså skjuta upp smakportionstarten med halva den tiden han var för tidigt född (svårt att förklara).
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Dullan 79

Igårkväll hade vi skriktävling här hemma!! Med en deltagare inskriven Amos Virgolin!!! han bara skrek o skrek stackarn!! ända ställningen man fick hålla honom i var på armen med magen ner!! Då slutade han tvärt och började "prata" med ??soffan??. Vet inte vad det var han sa men det var en riktigt allvarlig diskution han förde!!

• bananflugan82

Ligger era småttingar mycket med huvudet åt sidan, eller på bakhuvudet? Mina killar gillar mest att ha huvudet åt ena sidan, och Ludvig har blivit liiiite platt på höger sida, men det syns inte om man kollar riktigt noga. Det är ju så svårt att få dom att ligga på andra sidan!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • skogstok

Axel har också huvudet på sidan. Jag tror det beror på att han sover på mage och därför blir lite plattare på sidorna än bakre delen av huvudet.

• Kazeer

Oskar ligger nog mest på bakhuvudet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Underbara ungar

Isaac ligger med huvudet åt sidan, han varierar sida under sömnens gång.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • juicey

Elliot låg mest med huvudet åt vänster tiogigare men har nu mer och mer "lärt sig# att ligga på bakhuvudet.

• Underbara ungar

Någon som legat i Skövde?? Jag låg på neo där mellan 11:e december till 21:e december.

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Marjor

Ang. ämnet smakportioner:
    Igår fick vår pojke sin första smakportion (drygt 5 månader från födsel). Han verkar ha tröttnat lite på att amma, det är så mycket annat som distraherar och intresserar honom så det kändes lagom.
    Smakportionen var verkligen mikroskopiskt liten (potatis blandad med bröstmjölk) och det gick ganska bra, han verkade nyfiken. Dock satt han i halsen vid något tillfälle och hostade. Detta med att sätta i halsen gör mig ganska nervös men vi ska nog försöka idag igen.

Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09