Prematurbarn födda runt jul -09
11 dec 09 i v 34+2 fick vi helt oväntat en liten gosse. Får man hänga på?
11 dec 09 i v 34+2 fick vi helt oväntat en liten gosse. Får man hänga på?
Kanske ska utveckla min presentation
Fick alltså en liten gosse 11 dec, 6 veckor för tidigt.
Mitt vatten gick helt oväntat i v 34+0, blev inlagd och igångsatt 34+2.
Tre timmar efter att värkstimulerande droppet hade satts i föddes klimpen 2590 gr tung och 46 cm lång.
Vi låg på NEO i 10 dagar och vårdades hemma i ytterligare 14 dagar.
Vid 4 månader vägde Isaac 6625 gr och var 61 cm. Så han har växt på sig ordentligt.
Min dunderklump blir 5 månader den 11:e maj och då ska vi också till bvc och väga och mäta samt få sprutor
Han har passerat 7 kg strecket, jag fick inte ha en liten bebis så länge...
Hur är era bebisar?
Min lille gosse är missnöjd och extremt klängig. Jag får söva honom med "våld" på kvällarna, amningsgrepp och vyssa o vagga. Sängen funkar inte...
Jag håller på och bli smått galen här, därför jag undrar.
Vad "skönt" att man inte är ensam om missnöjd och gnällig bebis kvällstid
Vi får inte Isaac att sova i sin egen säng, det funkar verkligen inte. Han skriker sig hysterisk. Det kvittar om jag är i närheten eller om jag lämnar honom själv, han skriker lika mycket. Det ska antingen ammas eller vyssas/vaggas till sömns och det är bara jag som duger. Börjar bli enormt tröttsamt. Jag har ju två andra barn att ta hänsyn till också.
Smakisarna här knallar på fint. Han älskar banangröt och majs/potatispuré. Köpte faktiskt nästa steg i matväg igår. Det va lite fisk i. Ska bli spännande och prova faktiskt. Amningen ska börja fasas ut från och med 11 juni, då är han 6 månader.
Isaac ligger med huvudet åt sidan, han varierar sida under sömnens gång.
Någon som legat i Skövde?? Jag låg på neo där mellan 11:e december till 21:e december.