• Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • skogstok

Hoppar på här! Födde den 26 dec en liten pojke i vecka 32+3. Han vägde nästan 1900g när hann kom ut. Nu väger han nog närmare 5 kilo.

• Kazeer

Hej!

Den 2 januari föddes min son i vecka 35+3. Han vägde 1510 g och var 40 cm lång.

Nu väger han 3,7 kg och är 51,5 cm lång.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer

Oskar har hunnit opereras två gånger för ljumskbråck, på samma ställe båda gångerna. Senaste operationen var igår och vi kom hem från sjukhuset tidigare idag.

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Trudel

Jag hoppar också in här. Vår lilla Adrian föddes den 16 december i vecka 31+3. Vid födseln vägde han 1760 g och var 43 cm lång. Nu väger han 4500 g och är 54 cm lång.

• Dullan 79

Välkommna all va kul att tråden fick sån snabb start
    Min Amos vägde 2700 0ch 47 cm (stor grabb) På NEO gick han ner till 2237 g han såg ut som ett russin men på sin 3mån. dag vägde han 6260 g och 60 cm Mammas mjölk är som gödsel!!

Skogstok: Ok då är det inte bara Amos som är ett matvrak

Kazeer: Oj redan 2 gånger inte så kul men hoppas ett han det blir bra denna gången!

Mandi; Bor du i italien???Och ett matvrak till

• Trudel
    Dullan 79 skrev 2010-03-26 10:17:12 följande:
    Välkommna all va kul att tråden fick sån snabb start Min Amos vägde 2700 0ch 47 cm (stor grabb) På NEO gick han ner till 2237 g han såg ut som ett russin men på sin 3mån. dag vägde han 6260 g och 60 cm Mammas mjölk är som gödsel!! Skogstok: Ok då är det inte bara Amos som är ett matvrak Kazeer: Oj redan 2 gånger inte så kul men hoppas ett han det blir bra denna gången! Mandi; Bor du i italien???Och ett matvrak till
    Nej, jag bor inte i Italien. Hur kommer det sig att du undrar?
  • Dullan 79

Mandi betyder Hej=Ciao på dialekten som dom pratar här i nordöstra delen av italien! Bor här nere! ½ från den slovenska gränsen! Men förut så kollade jag in din blogg så då såg jag att du bodde i svea!

• skogstok

Kazeer- vad jobbigt med operation. Lilla Axel har både pung- och navelbråck men de skulle försvinna av sig själv säger de. Det är ju som tur är inget som han känner av.

• bananflugan82

Hej!

Nu är ju mina iofs inte födda runt jul utan dom väntade iaf till detta året.... Dom kom 13 januari i vecka 32+5, vägde 2145 och 2010 och var 44 och 46cm långa. Nu ligger dom runt 4kg båda två och är 54 och 52 långa.

Oliver har också haft ljumskbråck, som vi var och operaredade för 3 veckors sen. Stackars liten att behöva opereras så tidigt.. men det var nog värre för mamma att lämna ifrån sig honom.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13
  • Trudel
    Dullan 79 skrev 2010-03-26 13:06:40 följande:
    Mandi betyder Hej=Ciao på dialekten som dom pratar här i nordöstra delen av italien! Bor här nere! ½ från den slovenska gränsen! Men förut så kollade jag in din blogg så då såg jag att du bodde i svea!
    Aha, då förstår jag. Låter ju underbart att bo i Italien :)

Vi trodde ett tag att Adrian också hade ljumskbråck men det visade sig efter flera undersökningar att det var vattenbråck och då behövs ingen operation. Sen har han ju ett stort navelbråck också vilket inte verkar vara helt ovanligt när de är så här små.
Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09