Chicgirl01 skrev 2010-05-14 22:47:37 följande:
Ja alla i familjen sa att hon var liten men efter att ha sett andra bebisar på neo så tyckte jag att hon var stor. Hon ville ut första gången i vecka 25 sen i vecka 30 men sen blev hon utskrämd av att hennes pappa skulle testa våra nya brandvarnare i vecka 35. Hade redan vart på förlossningen en vända eftersom proppen hade gått och var då öppen en cm och fick besked att jag skulle föda inom en vecka. Detta var på min födelsedag 20 dec. som tur är så fick tösen en egen födelsedag.
Jag har inte haft värkar men led av blödningar under vissa partier av graviditeten.
Mellan v 6 och 12 var det vare vecka, en störtblödning som slutade efter ett par timmar. Man hittade en cysta, men det var inte orsaken till blödningarna. De är fortfarande en gåta. I v 27 fick jag tillbaka blödningen, man hittade inget. Tog prov på livmodertappen, hittade inget.
I v 33 lossnade, vad jag tror va, slemmisen... Åkte inte in, ringde inte heller då jag vet att den bildas på nytt.
Kl 22.05 i v 34+0 gick vattnet helt utan förvarning och det va bara att åka in. Blev inlagd och ordinerad sängläge och två dagar senare sattes förlossningen igång.
2590 gr o 46 cm i 34+2. Stor för tiden och helt gigantisk om man jämnför med de två minibebbar som låg där när vi va inlagda.
Vet du förresten hur det gick för paret med en liiiiten kille vid namn Andrei? Åkte till Sahlgrenska med helikopter när jag låg inlagd...