Inlägg från: Dullan 79 |Visa alla inlägg
  • Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • Dullan 79

Välkommna all va kul att tråden fick sån snabb start
    Min Amos vägde 2700 0ch 47 cm (stor grabb) På NEO gick han ner till 2237 g han såg ut som ett russin men på sin 3mån. dag vägde han 6260 g och 60 cm Mammas mjölk är som gödsel!!

Skogstok: Ok då är det inte bara Amos som är ett matvrak

Kazeer: Oj redan 2 gånger inte så kul men hoppas ett han det blir bra denna gången!

Mandi; Bor du i italien???Och ett matvrak till

• Dullan 79

Mandi betyder Hej=Ciao på dialekten som dom pratar här i nordöstra delen av italien! Bor här nere! ½ från den slovenska gränsen! Men förut så kollade jag in din blogg så då såg jag att du bodde i svea!

• Dullan 79

Jo det är underbart här! fast längtar ändå hem till svea land och till västkusten ibland!! Född o uppvuxen i Göteborg och på Orust!!

jag hade ingen grav.försäkring när jag var gravid så visste jag inte om att man kunde ta en och sen vet jag inte om dom har det här nere??

Vilken tur Amos har haft, inga bråck här isikte! Men kan dom komma senare??

• Dullan 79
    skogstok skrev 2010-03-27 17:08:36 följande:
    Dullan79- såg att du var uppvuxen på Orust, bor på Tjörn:)
    Nä va kul spenderade varge sommar i farmors källare på Ellös och nu bor mamma o pappa utanför Henån, Söbben! Var på Tjörn bor du?? Kan ju titta förbi där i juni när vi ska döpa Amos!!
  • Dullan 79

Amos började le jättesent han med Visst hade han smilespasmerna och ibland trodde man att han log men det var bara signalen snart kommer en fonän spya
    "Prata" började han med bara för 2 v.sen Hade satt upp klistermärken under spegeln i badrummet där jag byter på honom och när han såg "Änglarna" så började han le och prata; ämmn åmm göööh guuuuu va söt han var! så nu varge gång man byter på honom så frågar man honom vad säger änglarna o då börjar han
    Ögonkontakt fick vi runt 2 månader men att han tittar efter en (pappa) Mig ser han ju hela dagarna så jag är ju bara mjölkkossan men när PAPPA kommer hem då kan han nästan vrida nacken ur led bara för att följa pappa!!

kazieer; Amos heter Oskar i andra namn

• Dullan 79
    bananflugan82 skrev 2010-03-29 13:29:15 följande:
    Hahaha, samma här.. när "leendet" kom så visste man att man skulle ta fram kräklappen o torka. Jo, det kommer lite "prat" här också. Inte mycket men man kan skilja det från deras andra läten så det kommer nog mer av det snart också.
    Kommer i håg en gång! han satt i farmors knä och hon fick sig ett sån smile och blev jätteglad, öhh sa jag och gav henne en handduk! en ½ minut efter kom den inget på honom men allt landade på hennes svarta byxor!!
  • Dullan 79

Visst är det konstigt att kolla in dom små kläderna igår när jag tog fram annu större kläder så hittade jag en som han hade på sjukhuset (och även hemma) fötterna gick nu ner till rumpan va han verkligen så otroligt liten!!!????

Har ni fortfarande gråtatacker när ni tänker tillbaka??? Jag kan inte slute tänka på att jag inte fick ta på homon efter att han kom ut dom tog honom direkt kollade alla dom där agpar!!?? och resten sen in i kuvösen och iväg! Nästa gång ska jag stå på mig (om det blir en prematur till) sen fick jag inte se honom på 2½ timme och sen ville sjuksköterskan köra mig (rullstol var helt groggy i bena efter epeduralen)till mitt rum för hon hade inte tid att köra mig till rummet där Amos låg!! Du får se honom efter lunch sa hon!! Vem vann?? Jo jag!!!! På kvällen kom dom sen med ambulans och körde upp honom till NEO och jag blev kvar på mitt sjukhus, blev utskriven på julafton! och personalen på NEO var förvånade när dom fick se mig så tidigt!! Får nog sluta skriva nu för jag sitter och storlipar!!

• Dullan 79

Här i italien så har bebisarna en NEO avdelning för sig skälva vi mammor får sova hemma eller i ett av dom 2 rummen som är till för mammor som vill stanna där! Jag började sova där efter ca 1 vecka då jag började amma så smått!

• Dullan 79

bananflugan: oj va dramatiskt och vilken tur han hade!

elina: här skickar dom inte hem någon med sond! dom måste vara säkra på att bebisen äter från flaska eller från bröstet innan man blir utskriven!!

kazeer va jobbit inte få träffa sina barn fast det är nog ännu jobbigare för dom små! vi delade rum med en annan som hade en pojk på 4½ år och en dag hade han frågat sin mamma varför hon inte älskade honom mer för hon var ju jämt hos lillasystern!

Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09