• Anonym

Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer

Anonym (blomman) skrev 2010-12-20 19:41:29 följande:
    Lite extra härligt är det nu vid jul att vara familjehem. Hade julfirande för vår placerings släkt nu för några dagar sedan. Och nu fick vi ett blombud från dem med ett tack för att ni finns för XXX.
    Just för er del låter det "härligt".

Men jag lider med alla placerade barn som inte får fira jul med sina familjer/föräldrar.

Just i jultider är det extra tragiskt.......
  • Anonym
    Anonym (Fam.hem på G) skrev 2010-12-22 14:12:29 följande:
    En del barn har det säkert bättre i sitt familjehem ....
    Förmodligen, men jag lider med de barn som skulle ha en mkt bättre jul i sina egna hem!
  • Anonym
    Anonym (Linnea) skrev 2010-12-23 00:09:44 följande:
    Om inte om hade funnits...så hade vi kanske inte behövts...
    Precis och då kande dessa barn hade fått uppleva ännu en jul i misär och tragiska förhållanden som  än en gång sätter ett spår i deras unga och redan härjade hjärta OM alla dessa underbara familjehem inte funnits!
  • Anonym
    Anonym (Avsky) skrev 2010-12-26 23:30:40 följande:
    Önskar dom kunde avskaffa familje hem o LVU hem, detta förstör både barn och familjer. Tänker ni aldrig på att det kanske sitter helt oskyldiga föräldrar där ute som blivit av med sina barn på falska grunder? Förstår inte dom som tar emot barn på LVU och kan leva med sig själva med någons stulna barn! ÄCKLIGA människor!
    Du måste vara helt störd!
    Antagligen en av alla dessa helt oskyldiga mammor som anser sig vara dom bästa mammorna som finns och som trots sin enorma omsorgsförmåga blivit av med sitt barn endast på grund av att Soc appropå ingenting klampat in och kidnappat barnet!
    Så tragiskt.
    Stackars alla dessa små oskyldiga barn som blivit satta till världen av någon som inte har en endaste förmåga att ta hand om det och med din störda inställning!
    "Tackar  Gudarna" för att det finns andra som kan ställa upp och ge dessa små underbara barn ett normal plattform att stå på!
  • Anonym
    Önskar dom kunde avskaffa familje hem o LVU hem, detta förstör både barn och familjer. Tänker ni aldrig på att det kanske sitter helt oskyldiga föräldrar där ute som blivit av med sina barn på falska grunder? Förstår inte dom som tar emot barn på LVU och kan leva med sig själva med någons stulna barn! ÄCKLIGA människor!
    Önskar dom kunde avskaffa föräldrar som brister till den milda grad så att dom får sina barn LVU:ade!
    Skulle vara bar så mycket mindre smärtsamt för dessa barn och bra så mycket billigare för samhället!
    Din idiotiska kommentar framkallar inget annat än just dessa ord!
  • Anonym
    sassa03 skrev 2010-12-27 00:02:07 följande:
    Ville bara säga Tack till er alla Familjehem/jourhem/kontaktfamiljer. Ni är underbara människor. Tänk om alla kunde ha så mycket kärlek som er. Då hade världen varit en så mycket bättre plats. Har själv aldrig bott i något fosterhem, men jag tycker att det är så fint av er att ni öppnar ert hem och ert hjärta för människor (barn) som verkligen behöver det. Ni är guld värda.
  • Anonym
    sassa03 skrev 2010-12-27 00:02:07 följande:
    Ville bara säga Tack till er alla Familjehem/jourhem/kontaktfamiljer. Ni är underbara människor. Tänk om alla kunde ha så mycket kärlek som er. Då hade världen varit en så mycket bättre plats. Har själv aldrig bott i något fosterhem, men jag tycker att det är så fint av er att ni öppnar ert hem och ert hjärta för människor (barn) som verkligen behöver det. Ni är guld värda.
    Underbart att dom finns för dessa oskyldiga barn som såna här som denna person satt till världen och inte tagit sitt ansvar för att ta hand om! Vad säga om att "avskaffa" alla dessa nötter till föräldrar istället?
  • Anonym
    Det är väl det här som är "huvudet på spiken" - det är sååå många familjer som inte kan ta hand om sina barn, där barnen blir LVU:ade, och bio.föräldrarna kan helt enkelt inte se var de brister. OCH det handlar inte, som många tyckts tro, om att all måste vara lika i svenska statens ögon. Jag ser det lite som en alkoholist som inte kan se att den är just alkoholist. Att inte ha förmågan att se sina brister kan isig skapa en massa lidande för små barn... tycker du verkligen att man skall avskaffa familjehem så att alla dessa barn får bo kvar i dysfunktionella hem. VISST det finns fall där socialtjänsten gjort fel - men om man ser till hela bilden så måste väl ändå familjehemmen göra ett ofantligt viktigt jobb! 
  • Anonym
    sassa03 skrev 2010-12-27 00:16:21 följande:
    Va? Jag är gravid med mitt första barn nu och jag har ett stabilt liv och mitt barn ska bo med mig. Jag menar bara att det finns dom barnen som inte har det bra hemma och då är det bra att det finns så fantastiska människor som hjälper till att ta hand om andras barn.
    Ja det va precis vad jag också menade! Att dessa underbara männiksor finns för dessa barn som denna "aninym avsky" antagligen satt till världen!
    Antagligen så är persons bran ifråga omhändertaget annars kläcker man inte ur sig nåt så dumt!
    Du och jag är påsamma nivå! läs om så får du se vad jag menade!
  • Anonym
    Bulldozer skrev 2010-12-27 00:31:35 följande:
    Helt rätt:)
    Så går detungefär  fortfarande till!
    Förvaltningsrätten först efter Socialnämnden och sen slutligen Kammarrätten.
    Lite roligt bara att alla dessa som fått sina barn omhändertagna vet precis i vilken ordning allt sker och vem som gör vad och i vilken ordning men ändå så får man höra just såna här kommentarer som att "sno nåns barn"
    Inte nog med att dom alltid vet hur det går till så vet dom också alltid varför det som hänt har hänt och varför Domtsolen tagit sitt beslut och på vilka grunder men likförbannat så "vet dom inte ett dugg" i trådarna på FL.... som om dom inte varit varken delaktiga eller skyldiga till något
    Det KAN ju faktiskt vara så att dem med omhändertagna barn vet vad socialtjänsten har hittat på för anledning till att placera barnen!
    Sen behöver inte den anledningen vara sanningsenlig och det är därav dessa föräldrar anser att de inte vet "varför"?!
Svar på tråden Tråden för familjehem/jourfamiljer/ kontaktfamiljer