Vi som väntar syskon till våra änglar del 10
Hej tjejer!
Har inte varit inloggad på ett tag för jag har varit sjuk och orolig och bara velat stänga in mig i huset utan någon kontakt med omvärlden. Så fort telefonen ringer vill jag bara slänga den i väggen...
Gick in i v.35 igår... om exakt tre veckor ska vi till förlossningen för ev igångsättning. Hjälp nu börjar jag bli nervös. De kan ju glömma att jag åker hem igen även om tappen inte är mogen. Då får de lägga in mig där några dagar tills den mognar för jag kommer ju bli helt hysterisk om de skickar hem oss.
Igår var vi inne på förlossningen för jag hade täta onda sammandragningar och blev jätteorolig. Men allt var lugnt, tappen var något förkortad men annars är det igenbommat därnere
Har inte ens packat förlossningsväskan än... har inte ställt i ordning spjälsängen heller.. vågar liksom inte. Det känns som om jag förväntar mig något då, jätteknäppt. Jag har ju sagt hela tiden att jag ska förbereda lika mkt denna gången som jag gjorde sist. Men ändå är jag rädd inför att göra det. Skötbordet står klart iallafall, och jag har tvättat bebiskläder och gjort iordning allt sånt. Men just att förbereda förlossningsväskan och spjälsängen är så stort på något sätt.
Kram till alla i tråden!