Matvägran på "riktigt", del 13
Pipen; Bara för att jag berättade detta om den fina lösningen med pumpen så kom idag en riktig ställning från hjälpmedelscentralen. Nu känns sovrummet mer som ett.....sjukrum. Hahaha...
Pipen; Bara för att jag berättade detta om den fina lösningen med pumpen så kom idag en riktig ställning från hjälpmedelscentralen. Nu känns sovrummet mer som ett.....sjukrum. Hahaha...
Glad Påsk! Här blir vi hemma, S klarar inte förändringarna när vi åker bort så det blir så vanligt som det bara går. Lika bra det.
Sofia: Det är en vanlig droppställning, men det verkar inte ha varit någon självklarhet att ens få en sådan. Vi ger S mat/vätska på natten ibland och hittills har vi haft en egen konstruktion, lite mindre fin kan man säga så den här ställningen är alldeles perfekt!
Trulis: Åh så härligt! Jag blir faktiskt lite avis...
Pipen: Hon var nog lite tveksam, man har ju gjort två kontraströntgen som visar felfri passage. Det kan hända att det är så ändå med tanke på hans problematik och dignos. Han lät i alla fall jättefin i luftvägarna nu och hon tyckte inte att vi skulle medicinera mer än vid infektioner om han behöver. Hon sa att knappen kommer hjälpa och underlätta för oss, efter två år med sond tyckte hon nog att det var dags att ta bort den. Jag håller med!
lemco: En ph-mätning går till så att man för ner en sond genom näsan ner till magsäcken. Sonden är i sin tur kopplad till en dosa som barnet bär med sig i en ryggsäck. Sonden mäter ph-värdet som dosan registrerar under ca 24 timmar.