Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Matvägran på "riktigt", del 13

Har du testat att blanda vaniljsocker i nuran (ersättningen)?

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pipen: UNDERBART!!!!!!! Eller, jag förstår ju att det inte är så roligt med en diagnos av något slag men jag tror man tar vad som helst bara man vet vad det är. Eller?

Kram på dig, vad skönt att någon tar tag i "skiten".
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Bubbla: Jag skulle ge det lite tid, tänk på att han faktiskt haft en så svår infektion att han faktiskt legat i respirator! Du vet ju att han KAN äta, men jag förstår din stress över situationen. 

Kanske du kan ge mindre mängder mat i sonden istället för att "svälta" honom helt? Det är ju så svårt med små barn, de behöver ju verkligen maten och vätskan. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Trulis: Klok liten tjej du har! Vem skulle inte vilja åka till thailand och stanna i sju veckor... {#lang_emotions_dreamer}

Ja, nu ska vi ju till kirurgen nästa vecka och sen hoppas jag att det går snabbt, vore skönt att få det avklarat nu innan värmen kommer. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pipen; Struts-läkarna som stoppar huvudet i sanden är nog alltför vanliga. Jag förstår vad du menar... man vill veta vad som är fel, få förståelsen och hjälpen som det medför samtidigt som man inte vill att det ska vara något livsfarligt. 

Ja, tänk om lillkillen kunde få uppleva en sommar med sol och bad utan dendär förbannade slangen. Får se vad kirurgen säger nästa vecka...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Frisören; Du är så välkommen så!

Svarar lite snabbt. En ph-mätning går till så att man för ner en sond genom näsan ner till magsäcken. Sonden är i sin tur kopplad till en dosa som barnet bär med sig i en ryggsäck. Sonden mäter ph-värdet som dosan registrerar under ca 24 timmar. Under tiden lever ni så normalt som möjligt, så sannolikt kommer ni vara hemma under tiden. 

Vid en gastroskopi läggs en lätt narkos, så nej, barnet är inte vaket. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Frisören skrev 2010-04-14 20:07:07 följande:
    Tack! Och tack för att jag är välkommen trots att jag/vi kanske inte helt kvalificerar in Men det andra ordet som han använde till pH-mätning är det en annan typ av metod eller bara en synonym? För han nämnde båda.. Jag ska googla lite och se om jag hittar ordet.
    Alla har vi olika upplevelser och det är ju toppen om man kan få hjälp och stöttning av varandra, oavsett situation. Jag talar nog för oss alla när jag säger att vi gärna hjälper till om vi kan...
    Kan inte riktigt komma på vad det andra ordet skulle vara... 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Allvarligt, jag dör snart... eller går i alla fall å drar något gammalt över mig snart. 

Nu är enheten som delar ut resurspengar under omorganisation så nu får inte S någon resurspeng som han tidigare blivit lovad = ingen resurs. 
    Var och besökte specialavdelningen i kommunen (den med 10 platser för normala och 4 för funktionshindrade) och jag undrar ju vad de sysslar med. Frågade hur de ställde sig till IBT och då sa hon bara att här sysslar vi med förskoleverksamhet och minsann ingen anpassad träning. Att autismcenter (hab) som rekommenderat det inte kan komma och ställa krav på en förskola på det sättet, den träningen får i så fall föräldrarna sköta själva. 

Vilken jävla BAJSkommun. 
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pipen; Åh, men det hade ju jag kunnat berätta för dig (om jag bara visste att ni betalat för de 15 timmarna). Det står nämligen i skollagen och gäller i alla kommuner... fast det är klart, det är inga kommuner som frivilligt går ut med informationen så det är sällan något man vet om. Bara säga att ni ska ha det retroaktivt!

♥ Simon ♥
  • Skumboll

Pipen: jodå, det ska du få retro...du får nog vara hård men med tanke på att de undanhållit den informationen från dig så. 

♥ Simon ♥
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13