Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Matvägran på "riktigt", del 13

Visst är det så, hon har inte haft EP-medicinering sedan innan jul och min förhoppning var ju att hon inte behövde börja igen. Men självklart behöver man hålla mer koll om hon har kvar EP så det är ju livsviktigt att veta om. Tex i badet hade jag börjat släppa henne och hon fick bada ensam, nu får hon ju inte göra det igen då. Hon hade börjat få spela massa tv-spel, nu blir det restriktioner igen. Men självklart är det viktigt att hon får börja med medicinen snarast.

• michiara

Skumboll: Ja jisses.. hon hade helt klart ingen koll på vad autism innebär.. Piiiip: Stackars er hoppas det går över snabbt. Nelly hade det när hon var liten, minns stanken ännu. Nu stinker det i näsan bara för det.. Solstrålen: Det var nog bra att ni satte sond igen Ja igår var vi ju iväg på habben, det är frontalloben som spökar. Dock ger det mest frånvaroattacker och inte stora ordentliga kramper. Men nu är det medicin som gäller i 2 år framåt och sedan ska hon göra EEG igen.

• michiara

Godmorgon jag är ledig *hoppar och skuttar* så nu ska jag göra mig lite gofrukost och bara softa. Jag kollar runt på nätet och lyssnar på musik medan äggen kokar färdigt. N var så glad i morse att det äntligen är påskkärringdagen haha sötast. A vågade inte riktigt göra sig till påskkärring på skolan men när hon kommer hem ska vi iväg och påska lite för mormor och gammelmormor hur firar ni påskhelgen??

Frisören: Välkommen hit

• michiara

Godmorgon här sitter jag och lyssnar på min dramaqueen. Hon är sjuk, har ont i halsen och är rejält hängig. Men ingen kan klaga som hon Får väl se hur många ml mat & dryck jag får i henne idag. Ni kan väl hålla tummarna för oss!

• michiara

Lemco: Det där låter liknande min historia, min dotter är idag 10 år. Hon är diagnostiserad med ADHD, lindrig utvecklingsstörning och utreds för autism. Nu efter 10 år har vi fått verta att hon är överkänslig i munnen så det är därför hon har det så kämpigt med maten. Utöver det har hon ingen normal hunger/törst-känsla så det är ju ingen vidare bra kombination.. Ingen tar matproblem seriöst förrän barnen däckar av tydligen. Eller förrän man träffar rätt läkare! Fortsätt söka hjälp!

• michiara

Googla på olika saker så du har lite kött på benen när du pratar med läkaren, kolla reflux - vilka symtom som stämmer in, adhd - vad som stämmer in. Nu är han ju liten, min dotter började det märkas på vid 2 års ålder och då sa dom att om hon hade liknande symtom vid 5 års ålder så skulle det göras utredning. kolla autism om ngt stämmer, etc etc etc. Nog för att barnen självklart sover illa när de är hungriga och är konstant griniga och ledsna (det är ju såklart logiskt) men du nämner ju oxå andra symtom som faktiskt kan stämma in på andra sjukdomar.

• michiara
    Trulis78 skrev 2010-04-06 22:03:49 följande:
    Vinkar till alla och berättar glatt att vi varit två veckor i Thailand och faktiskt fått vara friska! Underbart! Skickar lite av min nyvunna energi till er alla!
    gud vad härligt!! hur hade ni det??
Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13