Inlägg från: michiara |Visa alla inlägg
  • michiara

Matvägran på "riktigt", del 13

hahaha är det typ lika litet där du bor? Iaf svarade K att han inte hade hört ngt om dom eftersom den kommunen ligger så långt från Solna där han jobbar. Trist. Jag blev oxå nyfiken

• michiara

här ses avlösaren som den som ska ta ut A och göra roliga saker, här propsas det på att den hämtar på skola och åker iväg och mer än gärna tar barnet över natten. vad olika det kan vara..

• michiara

Det man ska komma ihåg när det gäller avlösning är att nästan alla kommuner är mer frikostig med mer timmar på avlösning när det är syskon med i bilden. Iom att alla barn i familjen har rätt till egentid med föräldrar och dessa blir lidande med ett handikappat barn i familjen så anser de flesta att man får mer timmar för syskonens skull. Vår kommun har ett papper där det står om detta och som man får läsa vid första ansökningen.

Jag måste erkänna att jag blir jävligt irriterad när jag läser vad ni skriver. Hur ska man någonsin kunna förstå regler och syften när det är så olika från kommun till kommun. Då måste man tänka: Ja i östersund ska avlösaren hitta på saker. men i eslöv ska han vara hemma. Det är så sjukt så jag blir alldeles upprörd. Sen blir jag upprörd för att jag blir upprörd, man borde vara van efter så många år {#lang_emotions_yell} Men jag blir förbannad. Det ska vara entydiga regler oavsett var i landet man bor!!

• michiara

Nu sitter jag och retar upp mig på massa annat oxå så jag kommer snart ha alldeles ont i kraniet {#lang_emotions_undecided} 
    A ska byta medicinsort på lördag, ta 36 mg på morgonen och 18 mg till lunch. Doktorn har bara skrivit ut 36 mg, ringde igår och sa till om receptet på 18 och mot kvällen kom det in recept - på 36 mg *suck*
    Hon har jättejobbigt med astman pga pollen och allergiläkaren var ledig så jag ringde barnmottagningen. Sköterskan där kunde inte så mycket så hon skulle be allergisjuksköterskan ringa upp mig *suck* tar väl 100 år..
    Det har hänt en sak på skolan som är skitjobbig, skolan gjorde anmälan till soc för 3 veckor sedan och jag har såklart inte hört någonting. Ringde för en stund sedan men såklart får man ju aldrig tag på rätt personer och det var inte ens en handläggare utsedd så hon jag pratade med skulle prata med teamchefen och be denna ringa mig.. tar väl oxå 100 år..

• michiara

De har soc-anmält en händelse som A har blivit utsatt för på skolan så det är inte jag som blivit anmäld *s* men nu ringde de upp från kontoret och talade om att de faktiskt inte fått ngn anmälan så nu är jag tokförbannad.

• michiara

Ja jag trodde ju att de skötte det där så som det är meningen att det ska skötas. Om förtroendet var naggat i kanten så blir det ju inte bättre av detta. Och inte svarar dom på skolan heller *sur*

• michiara

Nu är vi hemma efter några dagars semester jag har börjat jobba och tänkte fortsätta ikväll när barnen är lugna, lite svårt att höra vad el doctoro säger annars nu tar jag lite paus och åker och handlar. Vad lyxigt det känns att arbeta hemifrån.. nästan overkligt..

• michiara

hej alla, hoppas ni hade en trevlig morsdag

är less, less, less. det är ngt strul så jag kommer inte in i systemet och kan skriva. hittills ligger jag 4 timmar back som jag måste försöka jobba igen under kvällen tröttsamt..

Svar på tråden Matvägran på "riktigt", del 13