Matvägran på "riktigt", del 13
det hoppas jag med.. det är lite tyst nu tråkigt!
jag har ingen semester. jag sitter här vid datorn och jobbar
det hoppas jag med.. det är lite tyst nu tråkigt!
jag har ingen semester. jag sitter här vid datorn och jobbar
kikar in lite...
mina problems med habben bara fortsätter.. så träligt så det är inte sant.. är sjukligt låg i humöret.. men om 2 dagar åker jag iaf till göteborg över helgen så då ska jag inte tänka en enda gång på allt.
läkaren har kommit fram till att A är inne i sådant gravt svälttillstånd så hon måste bli av med adhd-medicinen pronto. så nu trappar vi ner den och tillvaron börjar bli kaosartad. att hon inte klarar av vardagen är bara att köpa för medicinen ska bort. det känns så orättvist så det är inte sant.. förstår ju tanken men hela mitt inre strider mot att hennes vardag ska bli kaos. hon avskyr mig verkligen så nu sist sa jag att jag vill byta läkare. finns iofs ingen att byta mot men jag vill inte träffa denna en enda gång till.
Sia75: nej det är det inte men en biverkan av medicinen är att tappa aptiten så det är ju inte så lyckat att ha sådan då, men vad gör man när man behöver??
Trulis: Jaa vad säger man.. jag vill gärna ha knapp men läkaren säger blankt nej. Läkaren har ju på ngt sätt bestämt sig för att det är mitt fel att A inte äter, att det beror på hemmamiljön. Det känns så orättvist att sjukvården fortfarande efter snart 11 år lägger över skulden på mig i stället för att ta ansvar för att de inte vet vad som är fel. Men men.. det är väl bara att rida ut stormen. Det känns ännu mer orättvist att A ska behöva leva i ett enda stort kaos för att läkaren är så enkelspårig.
nu måste jag lägga mig i igen haha. läkaren frågade mig faktiskt sist hur ofta A behöver ta Pulmicort för att det kunde inverka negativt på aptit och längdtillväxt.
kommer in och skriver några rader mellan jobbet
vi har det rätt bra trots allt. visst märks det tydligt att A är utan medicin men jag tycker det går bra och vet ni vad, hon har faktiskt fått mer aptit. får i sig större portioner, oftare, tar mer näringsdrycker och guess what. på två veckor har hon gått upp 2 kg!!!
Kommer in lite, Hej tjejer hur har ni det?? det är flera månader sedan jag var inloggad, herregud! skäms nästan. hade hur mkt mail som helst men bara orkat kolla hälften. får ta det pö om pö. är väl mest från FL ändå.. hur är det med era barn? vi har haft värsta julen ever med A utan medicin.. men men thats life. Jag överlevde ;)
Nämen är det inte så mkt liv i tråden nu?
Jo visst äter hon lite bättre helt klart, det måste erkännas. Hon både växer och går upp i vikt. Men hon har ju knappt ngn ro att sitta ner och äta den där maten så måltiderna är riktigt röriga. Julen är ett rent helvete för npf-barn ska sägas, jag är så trött så jag kan somna stående haha. Vi har haft den värsta jul och nyår någonsin tror jag och det är ju pga att hon är utan medicin. Det känns så orättvist..
Kommer in och säger godmorgon till er :) Sista månaderna hos oss har kantats av kaos, sjukdomar och nu äntligen lyckas ha näsan över vattenytan. A har fått tillbaka adhd-medicinen och bästa av allt, jag har fått byta läkare på habben. Bara det gör mig ju lyckligare än allt annat. Tyvärr har hon oxå varit sjuk i omgångar och gått ner allt hon lyckats gå upp och har knappt börjat gå upp förrän hon blivit sjuk igen. Nu har hon varit frisk i 2 v och nu kan jag väl börja skapa mig en uppfattning om dos på medicin och mat. Än så länge har hon inte backat iaf. men vi har inte varit och kontrollvägt sedan senaste sjukperioden.
Jag har själv oxå bytt jobb, eller tackat ja till ytterligare ett jobb kanske jag ska säga. jag arbetar hemifrån halvtid åt stockholms landsting och sedan på vårt sjukhus halvtid på ortopeden. visserligen är ortopeden bara ett vikariat pga en som är sjukskriven men har varit där febr-mars och ska vara till sista april.