Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ninnin82. Det låter ju konstigt om de inte kollat dina vita blodkroppar (?), det är ju ett rutinprov och ingår i provpaketet blodstatus (tillsammans med blodplättar, blodvärde etc). Kostnad för hela paketet ca 40 pix,  varierar såklart från landsting till landsting. Har de kollat provet en gång finns ingen anledning att kolla om detta. TSH ska ligga under 2 för oss med fertilitetsproblem, och ligger det under 1, men över 0,3 så är det kanon. Låter stenålders med pappersjournal, inte konstigt om det blir missar. Du har väl gått hos dr. LB i Borås va, eller kommer jag ihåg fel? Han lär ju ha kollat provet.

• TantTingeling

Ok, då är jag med. Nej, då är det en helt annan sak, det där är alldeles säkert snordyrt + att det är på försöksstadiet + att man inte ens vet hur man ska behandla det om provet skulle vara positivt. Den där forskningen kommer alldeles säkert att glädja våra medsystrar om en himla massa år, men tills forskningen är klar så tvivlar jag på att någon kommer att ha någon som helst praktisk nytta av att ta provet.
  • TantTingeling

Mula: Oj, vad kul! Jättegrattis!!!

sirivonessen: Grattis t. v. 24! Allt väl?

Bettan: Hur länge fortsatte du med din medicinering? Allt bra med dig? Sover liten bättre nu?

• TantTingeling

Qatteriin: Jag har ingen konstaterad koagulationsrubbning och ska fortsätta m. ASA tills jag går in i v. 38 (Innohep hela vägen) Har ni bokat privat ul eller går ni fortfarande på kontroller? Hoppas allt ser bra ut imorgon och att liten mår bra!

Bettan: Tack för svar. Usch vad jobbigt det låter. Hoppas att allt går bra med operationen, och att det liksom du hoppas, är den sista operationen. SSRI är minsann inte så dumt ibland. Skulle lätt börja om det inte var för att jag är gravid.

• TantTingeling

Javisst: För att få en ryggbedövning - EDA så skall det ha gått 12 timmar från att du fått senaste sprutan tills att bedövningen läggs. För en förstföderska är sannolikt latensfasen så lång att om man slutar ta sprutor då man får värkar, så kan man ändå få EDA om man vill.  EDA skall ju inte läggas för tidigt i förloppet. Men det finns ju inga garantier så vill man verkligen verkligen ha EDA så kanske man inte vill chansa. Om man tar ASA eller ej spelar ingen roll för EDA. Fragminsprutor är alltså inte samma sak som ASA. ASA = acetylsalicylsyra dvs samma som i albyl, magnecyl, bamyl, trombyl osv.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14