Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Bling : Härligt med goda nyheter! Så glad för er skull! Mojutten: Bra att kroppen sköter sig, nu håller jag tummarna för att allt ska flyta på fint för er!
Bling : Härligt med goda nyheter! Så glad för er skull! Mojutten: Bra att kroppen sköter sig, nu håller jag tummarna för att allt ska flyta på fint för er!
Mojutten: Härligt med gård! Har själv gjort liknande prioriteringar, och valt bort "status" och en mer lönsam karriär till förmån för det som jag prioriterar i livet - familjen och fritiden. Lycka till med gårdslivet! Det går bra för vår lilla familj, vi har det bra och vi är grymt tacksamma över att vi har fått vår dotter. Pratade med familjerätten idag och vårt medgivande är nu ogiltigt och vi kom överens om att vi hörs om 1-1,5 år för ny utredning för att få adoptera ett syskon till vår dotter. Alla bitar har fallit på plats för oss, och du ska veta att jag innerligt hoppas på detsamma för dig! Kram
Qatteriin och Bubblan: Stora grattis till era mirakel!
Till er som deppar: Alla har vi väl känt så att "alla andra" blir gravida, och att det bara är man själv som blir kvar, bitter och ogravid. Jag kände jag precis så för 1 år sen, vi hade gått vidare och var mitt uppe i medgivandeutredning. Ooch en dryg månad senare vart jag gravid för 6:e gången, vilket resulterade i en dotter. Ge inte upp! Styrkekramar till er som kämpar!
Mojutten: Åh vad jag hoppas det ska gå vägen för er!!!
Tummar även för Hjärtefröjd!
Härligt att det går bra för både Mojutten, Mn86 och L Maria- håller tummarna fortsättningsvis.
L maria - jag skulle inte lita sååå starkt på veckoindikatorn, fick själv svar att det gått kortare tid än min graviditet varat. Tog också hcg-blodprov som inte ökade så mycket som de skulle enligt tabellerna. Och min tös är 3 månader. Alla är ju olika, men jag tycker inte att man ska hänga upp sig för mkt på testerna. Så länge resultatet är bra så är de ju en trygghet, men när de avviker så skapar det en massa oro - som kanske är helt obefogad. Men gör det som känns bäst för dig såklart!
Mojutten: Åh, va kul att det går bra för dig, då håller jag tummarna för ett fint VUL!
Mojutten: Heja, heja! Kul att det går fint, stor, stor grattiskram!!!
JennyStar: Det föll nog bort lite i Mojuttens inlägg, upp till 100 mg ville hon nog skriva, inte 10 g!!! Jag tog 150 mg. Nemas problemas, blev fin liten tjej och inga belägg för att så låga doser är skadliga finns.
Ceszan: De brukar anse att det ska va med samma partner, men kolla med din gyn vettja!
Saftobulle + Ninninn: Härligt att det går fint även för er!
Mojutten: Åh vad härligt tjejen! Varmaste kramarna till dig!!! Mina ordinationer: Prednisolon i högdos (typ 20-25 mg, kommer inte ihåg, men det var inte den första graviditeten med pred. hade redan provat låga doser) som trapppades ner supersakta eftersom jag tidigare drabbats av binjurebarkssvikt vid kortisonnedtrappaning - TROTS försiktig nedtrappning. Jag kommer inte ihåg exakt, kan kolla upp och återkommer. Prog. Till v. 12 ordinerat, men tog nog till 14. Trombyl t. v. 37, men slutade i v. 38 efter diskussion med gynekolog som försäkrade mig att det var ok att sluta + att blodflöden i navelsträngen kollades innan. Innohep - hela vägen.
Icka: Kul att se dig!!! Har saknat dig! Kram!
Men? Vad har hänt med tråden?!? Hur går det för alla???
Har inte varit inne på väääldigt länge, men ser att det hänt en del!
Mojutten: Härligt att det går fint för dig! *Kram*
AnnicaP : Stort grattis!!!
SaftoBulle: Grattis till lilla tösen! Hoppas att du själv mår bättre!
Tröst: Välkommen hit! Beklagar er förlust. :(
Mimmi: jag säger som Bling: Jag hade helt klart vågat mig på lågdos pred...
Ego: Tösen är nu 9 månader (för er som inte känner mig - grav nr 6, inga barn sen innan, en hel arsenal av mediciner sista grav, se behandlingstråden vid intresse). Jisses vad tiden går. Har precis fått mens igen och vi ska nu köra igång med syskonförsök. Får väl se om jag halkar in i denna spiral igen. Kommer att köra omedicinerat fram till plus pga. att jag fortfarande ammar lite.
Bettan: Sorry för sent svar. Nej, det är absolut inte farligt, kör på!
Bettan: Ser att du redan fått svar och verkar köra på. Men jag har missat nåt, eller? Är du gravid eller kör du på efter ÄL för säkerhets skull?
Ego: Ärnu en gamling, dottern snart 1. Kom till på 6:e graviditeten, alltså 5 mf/ma innan. Diger behandlingsarsenal sista gången, läs beh.-tråden vid intressen Själv ska vi börja jobba på 2:an. Nu, har fått andra mensen som kom sent och var riklig. Väljer att tro att det inte var ett mf utan att det bara är så det är innan cykeln normaliseras igen. Jag hann inte testa innan blödningen kom. Köra på för fullt är planen vid nästa ÄL :)
Bettan: Oj, sjukke just gratulera, å så MA... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, mer än att jag är sååå ledsen för er skull!!! Kramar!
Bettan: Skickar en stor, varm kram till dig och hoppas att ditt 2013 blir ett bebisår för dig! Vilken vecka var du i, vad körde du för medicinering denna gång?
Bling: Så trist, man kan ju inte låta bli att fundera om det kanske finns någon genetisk orsak till det hela?! Du får fräscha upp mitt minne lite, vad har din utredning visat? Säger som övriga, de har ju iaf gott stöd och kunskap i dig!
Ego: Plussade för några dagar sedan. Känns läskigt och bra på samma gång. Har symtom och hoppas att det inte beror enbart på alla mediciner jag kör med, vilka är detsamma som vid senaste graviditeten - Pregnyl, Progesteron, 7000 IE Innohep, Trombyl 150 mg, B-vitaminer, folsyra, kortison. Denna graviditet kom mkt välkommet men oväntat - märkte trots tränat falköga inte av ÄL, och trodde att systemet ännu inte kommit igång eftersom jag bara haft nån enstaka mens efter avslutad amning.Detta gör att jag inte kört mediciner från Äl som jag brukat, och jag hoppas att detta inte kommer att avgöra utgången denna gång.
Nyårskramar till alla goa tjejer med önskan om att kommande år blir ett år fyllt av uppfyllda önskningar för er alla!
Tack SaftmedBulle! Det var länge sen, hur går allt?
Mojutten: Stort grattis till tösen!!! Äntligen!!! *Kramar om*
Icka: Härligt, hoppas vi för följas åt, jag borde vara ungefär i samma vecka, ska på VUL nästa v.
Kikar bara in för att säga att VUL i veckan visade tidig graviditet (dr ville ej datera) med pickande hjärta! Har bara sett pickande hjärta en gång tidigare, och det var vid 6:e graviditeten, den som ledde till dottern! Ska tillbaka om ca 2,5 veckor.
Tack tjejer!
Mojutten: Detsamma säger jag till dig! Kramar!