Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bling: Håller alla tummar och tår som finns för er!! Nu ska det gå bra!!!! Hur länge ska ni vara i NY?

• Daniela01
    kramizar79 skrev 2011-02-24 10:16:54 följande:
    Det va ett tredje MF.. Läkaren tror inte det är nått fel på mig, "bara" otur ( eftersom jag fött ett barn ).. Men hur ska man våga bli gravid igen??
    blir så ledsen när jag läser det Gråter styrkekramar till dig!!

Jag har fått lite blandade råd av läkare, att man skall vänta 1 mens, att man skall vänta 3 menser.
    Av barnmorska så har jag fått rådet att man blir gravid när kroppen är redo och kan börja efter att man har slutat att blöda.
  • Daniela01
    Äntligen dax skrev 2011-03-04 08:50:34 följande:
    Gjorde min skrapning igår så nu är jag på banan igen. Frågade läkaren om progesteron och trombyl men enligt honom finns det inga vetenskapliga belägg för detta. Stämmer det verkligen? Hur som helst så kunde jag få prova ändå om jag ville men jag tänker försöka en gång till utan läkemedel.
    jag hade 3mf och sedan så kom jag till en utlänsk läkare som rekomenderade detta (progestern + trombyl). Tyvärr fick vi kromosomfel på barnet vid förra grav. så vi var tvugna att avsluta den (trisomi 13+4 = ej livsdugligt). Denna gången när jag är gravid har jag fått prog + trombyl igen och nu är jag i v. 9+0.. lite längre än tidigare mf. Så förhoppningsvis funkar det?
  • Daniela01

tack nu är det bara 3v kvar till 12 och sedan ytterligare 28 v till Glad tiden går så oerhört sakta

• Daniela01
    BlirSnart85 skrev 2011-03-05 21:04:19 följande:
    Irma97: Min läkare sa att progesteronet kan ge penis missbildningar om det blir en pojke. Om det stämmer vet jag inte, men det var den förklaringen han hade till mig.
    jag har oxå hört det. Min kompis sa att henns läkare sa att penisen kunde bli mindre
  • Daniela01

gratis pinglan till ett lyckat kub!!! själv ska jag dit idag kl 11 och jag är så nervös så att jag kan dööö..  önskar att klockan var 12 och att allt gick bra :)

• Daniela01

åh vad skönt att det är gjort. jag var så nervös att jag började gråta och sedan så kunde jag inte stoppa det. Barnmorskan hade läst min journal så hon hade förståelse och var väldigt snäll. Sedan började de där skräckfyllda minutrarna då de mäter och kollar runt och sedan knapprar in på datorn.. jag tyckte att det känndes som en evighet, men egentligen var det nog bara 10-15 min, för hon pratade lugnande med mig under tiden.
    Men det såg bra ut, åh vad skönt, så jag började gråta över det oxå (hopplöst fall ;))

McT79: Det är jättebra att du står på dig och säger ifrån. Den erfarenheten jag har om vården, är att om man inte själv är påläst och hävdar sin rätt, så faller man lätt under bordet. Om man inte har tur och hamnar hos en riktigt bra läkare som tar sig tid!! Du har en tuff tid framför dig, och jag håller alla tummar som finns att det går mkt mkt mkt bättre nästa gång!! Det gäller bara att inte ge upp (säger jag som näst intill hade gett upp, man blir ju så less på allt...)

Irma97: Hur går det för dig? 3 månader kvar sen så är det dax! Alldeles underbart!!

• Daniela01

irma97: Åh vad skönt att få föda på spec.förlossningen. Där har du all spetskompetens under samma tak och tillgång till läkare!
    Har du gjort tillväxt-kontroll? Jag visste inte om att det fanns (förrän min kompis var på ett för 2veckor sedan). Det är ngt som min barnmorska har hållt lite tyst om.. hehe..  (och jag förövrigt var lite dåligt påläst om).
    Vet du om det blir en pojke eller flicka? eller ska det bli mer en ¤suprice¤? Min kille vill att det ska vara en överaskning, men jag är ju så fruktansvärt nyfiken av mig .. hehe...

• Daniela01

Grattis nettan! Det är ju jätteroligt!!!!! Nu ska det allt gå bra!!!

• Daniela01

Nettan: Vad ledsen jag blir när jag läser det Gråter Försök att få komma till en bra gyn.läkare!! Det blev min räddning. De hittade inget fel på varken mig eller min bättre hälft på utredningen. Men så kom vi till en underbar gyn.läkare som sa att det kan ju vara så att jag inte "tillverkar" tillräckligt med progesteron de första 10veckorna, så jag fick det! och sen så testade vi även med trombyl. Och hade inte det funkat så hade vi gått över till pregotime. Stor styrke kram till dig

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14