Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Den lilla M skrev 2011-08-29 15:56:24 följande:
    kopierar in Blings glädjande meddelande från en annan tråd:
    Bling1975 skrev 2011-08-29 14:37:54 följande:
    Era tummar måste vara världens bästa!!! Vi har just sett ett 18 mm stort mirakel med ett hjärta som fortfarande pickar. Nu ska vi överleva den känslomässiga bergodalbanan i 2 veckor till innan vi får ett nytt VUL. 
    Jättekul!!! Håller med miss nöjd, det är helt otroligt hur engagerad man blir och glad över de mkt positiva nyhterna Glad
  • Daniela01

qatteriin: Stort Grattis till superfina siffror på KUB!!
    Katastroftankarna kan komma och gå, men nu har ni passerat en stor milstolpe! 

• Daniela01

Bling: Om jag inte räknar fel, så är du i v.10-11 nu? jag tror tiden kommer att gå snabbare efter nästa vecka då du har gjort vul! sen är det bara att njuta av att må lagom illa, inte för mkt så att man spyr, men lagom så att man känner av hormonerna Glad 
    Sen så förstår jag att det känns mindre kul att vara själv på vul. Jag grät mig igenom näst intill alla vul/ul och tyckte det var pest att genomlida (dvs innan det ögonblicket läkaren säger att allt ser bra ut). Håller alla tummarna som finns att det kommer att gå bra!!!!

• Daniela01

hur mår du nu Bling? Har ni varit hos gyn.akuten? Styrke kramar till er och bästa önskningarna att allt är bra med den lill*

• Daniela01

Bling: Det är lite positivt att inget har hänt de senaste dagarna, hoppas tiden går snabbt tills måndag. kan ni inte få tid för vul tidigare hos din läkare?

• Daniela01

Jaaa Bling, vad glad jag blir!!!! Underbara nyheter!!!!!  Stort Stort Grattis!!!!!!!

Kommer du att komma på tätare kontroller nu?

• Daniela01

nybliven fru: hur gick det på kontrollen?

sirivonessen: Stort lycka till imorgon! Det kommer kännas underbart att se den lille/lilla. Håller tummarna för mkt goda kub resultat.

• Daniela01

Nybliven Fru: Grattis till det lilla underverket!!! {#emotions_dlg.flower}

• Daniela01

sirivonessen: Grattis till lyckat NUPP! {#emotions_dlg.flower}
    När vi gjorde UL i v.12+ngn dag så hoppade den lill*a extremt upp och ner (som en jojjo). Inget som jag tänkte på, men min sambo blev väldigt orolig över detta. Fast han ville inte oroa mig, så han bar det inom sig, och vid det vanliga UL (vid v.20) så var han tvungen att fråga om "hoppningarna" eftersom han hade gått och oroat sig så länge. Och det visade sig vara fullt normalt att hoppa som en jojjo och även från den ena ytterligheten till den andre, tex att sova gott och röra sig lite. Fast man är ju inte van och vet inte riktigt vad man skall förvänta sig, så det är nog väldigt vanligt över att man blir lite orolig fastän BM säger att det ser bra ut.

Bling: Du får känna efter hur det känns, ibland kan det vara skönt att gå till en "normal barnmorska". Om det skulle visa sig sen längre fram, att du känner dig orolig så får du ringa in och berätta din historia (om de inte redan har den i din journal på datorn) och då kommer de sätta in lite extra kontroller på dig. 
    På den mvc där jag går, kommer det en läkare dit en gång i veckan, och i början så ordnade min barnmorska att jag fick komma dit på ul varannan vecka känndes det som, bara för att lugna mina nerver lite. Det är det lilla som gör det Hjärta

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14