Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
två av mina allra bästa vänner har blivit gravida, jag är jätteglad för deras skull. Men så otroligt ledsen för min egna. Har någon något tips på hur man kan hantera detta?
två av mina allra bästa vänner har blivit gravida, jag är jätteglad för deras skull. Men så otroligt ledsen för min egna. Har någon något tips på hur man kan hantera detta?
igår var vi ute och åt, min ena vän som är gravid (v.11) fyllde år, och min andra vän (v.5) var oxå med plus andra tjejer. Alla talade om graviditeten och barn, hela hela kvällen. jag tyckte det var så fruktansvärt jobbigt, så jag var tvungen att gå in på toaletten några gånger bara för att samla mina tankar och mina känslor. När jag kom hem sen på kvällen så bröt jag ihop i soffan och bara grät och grät. Jag har försökt att ransaka mig själv över det hela, och jag tror att det beror på att jag är så fruktansvärt avundsjuk över att de är gravida och inte jag. och det är en väldigt jobbig kännsla att ha, för det är mina bästa vänner. Sedan så jag jag väldigt svårt att tänka på mitt barn, som jag aldrig fick, utan att börja gråta. Och jag är tyvärr en sån person som har svårt att visa väldigt ledsna kännslor för folk, jag brukar hålla det tyngsta inne. Så jag har ingen aning om hur jag ska säga det till dem, utan att bryta ihop. Kanske, förhoppningsvis, så har jag bara hamnat i en deppig fas och allt kommmer att bli bra sen.
mina vänner har verkligen kämpat för dessa barn. Den ena har haft 3mf tidigare, och den andra fick reda på att hon "ev aldrig kunde få barn" pga att bara ena äl- funkade. Så jag är otroligt glad för deras skull och jag önskar av hela mitt hjärta att allt kommer att gå hur underbart bra som hellst för dem.
fast så är det sorgen över ett barn man aldrig fick, som finns i hjärtat, och det är känslor som är svårt att hantera..
Skriver inte här ofta men jag läser allt det ni skriver. Tack vare er så orkade jag göra ett till frysförsök som i måndags resulterade i våran efterlängtade dotter. Efter 7 insättningar och 3 missfall så är hon äntligen här. Trodde aldrig att jag skulle få uppleva det här.
Våran lycka är total nu!
Tack för att ni finns!
jag är 31 år
välkommen mariao
hmm.. jag tar oxå 75mg trombyl, men efter att ha läst detta, så kanske jag gör ett uppehåll med dem nästa månad?
gott nytt år till alla !!
en lite fundering, har någon haft ägglosnings stimmulering? jag ska göra det nu i januari samtigt som äl-spolning. Spolningen har jag gjort tidigare men inte äl-stimulering.
Supert stort Gott Nytt år till er alla!
Nu sitter jag och dricker lite röd-vin framför datorn och snart ska vi gå över till släkten