Inlägg från: BettanB |Visa alla inlägg
  • BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

LillaD: Ja, jag tycker nog att även biverkningar behöver diskuteras mer. Man måste åtminstone göra ett informerat val. Jag kommer INTE överdosera folsyra igen. Iom att jag troligen inte lider av MTHFR (speciellt inte den homozygota varianten) så känns det som ett bra val för mig. Vore höjden av otur att få ett barn till med synostos, men den risken vill jag inte ta. Operationen var INTE rolig, vare sig för sonen eller oss.

Haha... Tradera är helt enkelt skitfarligt för föräldrar och blivande föräldrar.

I BettanMansion är sorgen randig.
  • BettanB

LillaD: *garvar-hysteriskt*

Bling: Ja, behöver man det verkligen så är det ju stor skillnad; huvudsaken är ju att man får möjlighet till informerat val. Tror inte ens jag kommer ta progesteron nästa gång; blir nog "bara" innohep, prednisolon och ASA.

Stjärn: Hej och välkommen hit, hinner inte svara så utförligt just nu; hoppas att någon annan duktig har ett ögonblick över.

sissela: Härligt!

• BettanB

Skriver från mobilen så det blir kort... Dr Beer skriver ju också en hel del om det där att man inte passar ihop. Även "den andra" Margareta i Gbg är/var ju inne en del på det.

• BettanB

Mula: Åh, så roligt Nu blev jag tårögd. Grattis!!

sirivonessen: Härligt med v.24. När är bf?

ma86: Hett tips är att köpa "bibeln" och ögna igenom. Fantastisk bok!

• BettanB

TT: tog innohep o asa i stort sett hela vägen. Pred till v.15 ungefär.

Allt väl här, känner mig lite trött o nere o funderar på att be om ssri igen, men annars bra.

Liten sov bättre ett kort tag, men nu är vi tillbaks på en timme (max) i stöten igen. Rätt påfrestande. Han har sin sista (hoppas vi) operation om en vecka, så vi har omega3paus just nu, så det kanske är därför.

• BettanB

sirivonessen: Förstår att det är nervöst ändå. Jag var alltid sjukt nervös innan varje ul, men så gick ju tillväxten ner för varje gång också..

qatteriin: Vad härligt. Grattis!

• BettanB

Daniela: Visst flyger tiden fram? Min kille är lite mer än 10 månader redan! Vad hände?! Här är det bra; liten skall opereras för andra (och sista9 gången på måndag. Skall bli skönt att ha det gjort.

• BettanB

Javisst: Jag tog såväl innohep som asa och omega3 när jag gick med min pojk och jag fick ÄNDÅ proppar i moderkakan! Tog dock låg dos av omega3 (en tablett när det stod tre). 

• BettanB

Ninni82: Man kan visst överdosera, bla finns det ökad risk för hypospadi hos fostret (om det är en pojke) o0m man man tillsätter progesteron i "onödan". Så nej, jag tycker då rakt inte att man skall "ösa på" i onödan. Be om blodprov för att utreda om du har en brist istället. Du går ju hos en toppenläkare som säkert går med på att ta blodprov för att utreda just det. Jag kommer INTE att ta prog nästa gång om jag har möjlighet att kolla om det ens behövs. SÅ kul att det inte att behöva operera sin bebis sen.

• BettanB

lilla M: Hmm... "spännande" att höra. Du kommer inte ihåg var du hörde/läste om det? Är sjukt intresserad eftersom jag ju fick en liten kille med kraniosynostos.. Undrar om det kan finnas samband..? Annars har jag fått veta att det kan bero på folacinet (fast jag tog bara ½tablett om dagen). Kommer INTE ta folacin eller progesteron nästa gång utan att kolla så att jag verkligen behöver det. Är övertygad om att mitt problem ligger i mikroproppar; fick ju (som sagt) rejält med proppar i moderkakan (och liten bebis+ avtagande fostervattenproduktion) trots innohep, ASA och omega3...

Jo, du som bevisligen behöver prog måste ju ta det; bra läkare som kollat upp det ordentligt. Hoppas du får anledning att testa den hypotesen rejält snart.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14