Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

javisst: vad har du för rubbning? jag har själv fått konstaterat att jag har faktor V och ska vid nästa graviditet ta fragmin men fram till två veckor efter förlossning.. har för mig att vi har samma gyn (anette s)

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

förutom hypospadi så har jag även hört att för mycket progesteron kan leda till gomspalt.. jag hör dock till dem som behöver hjälp med prog när jag blir gravid. jag har bra värden första 12dagarna efter ÄL sen dalar det, även vid graviditet. Känns lite läskigt men ibland så har man inget val. jag ska ta först 3ggr per dag sen vid v.9 trappa ner till 2 under v.10 och sen 1 per dag fram till v14. Men först så ska jag bli gravid också, vilket verkar verkligen ta sin tid den här gången...

• Den lilla M

Själv kommer jag dagligen att ta trombyl, fragmin,progesteron, levaxin, multivitamin med folsyra samt 1st omega 3 Pharbio under nästa graviditet. Det enda jag inte fått av min läkare är prednisilone (kortison) men jag får det om jag får ett MF till. 
    Jag har ju precis fått diagnosen faktor V leiden och ett lätt förhöjt TSH (ur fertilitetssynpunkt (2,5)) så  bara jag får ett litet plus snart så hoppa jag att den här kuren gör susen..

• Den lilla M
    Together90 skrev 2011-12-29 18:47:53 följande:
    Vart kan jag köpa Glandin 25?
    de flesta hälsokostaffärer både på stan och på nätet!
  • Den lilla M

det finns ju lite äldre studier som säger att kvinnor vars män har dåliga spermievärden oftare får tidiga MF än dem med män med bra värden. Å att det kan gå bättre i dessa fall med ivf. Men detta får inte gehör av läkare i Sverige idag.
    Fast själv undrar jag om det inte ligger nått i det. har själv en man med dåliga värden o 4st mf bakom mig. En kompis till mig hade en liknande situation o det enda felet dem kunde hitta var att hennes man hade dåliga spermievärden. Men enligt läkarna så var det enda det ledde till att det kunde ta lite längre tid att bli gravid. Men efter 4st mf så bestämde dem sig för att testa ivf bara för att dem inte orkade vänta 7-10månader mellan varje gång dem blev gravida. Dem blev gravida på 2a ivf försöket och fick för ca ett år sen en liten flicka.
    Så jag funderar nu själv på att testa ivf bara för att man har ju inget att förlora 

• Den lilla M

Mula ett stort grattis till eran lilla flicka !! Hur är det med lill kille då, trivs han bra med att vara storebror?

• Den lilla M

Sissela glömde att skriva ner ett stort grattis till dig.. jag blir alltid så glad när nån av oss här i tråden äntligen får sitt efterlängtade lilla knytte !! Kramar

• Den lilla M

Bling ja det är inte klokt vad snabbt jag tycker att det har gått.. så kul att du ska få en liten flicka

• Den lilla M
    bubblan73 skrev 2012-01-05 10:02:11 följande:

7 veckor kvar till BF..... Längtar efter min lilla tös nr 2! Börjat packa bb-väska, hemma är allt klart redan. Om två veckor ska jag ha en babyshower till tösen i magen. Allt med rosa tema såklart! Det kan bli en Agnes, Alfva eller en Alice, vi får se!

Nu ligger värdet efter doshöjningen på Innohep bra efter att ha varit katastrof för 2 veckor sedan. Då blev det höjning till 8000 enheter 2 ggr/dag istället för 6000.

Grattis till er som fått barn, oavsett hur!

kram

Alice är fint tycker jag och det funkar bra i flera länder också
  • Den lilla M
    ni som har tagit fragmin vilken tid på dygnet har ni tagit den?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14