Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Jag trodde jag hade tagit alla prover som gick att ta, för när jag först gick till CvL för mf utredning så sa dem att dem tagit alla prover som behövdes. Sen så gick jag till Annette på läkargruppen victoria och hon sa att det fanns fler prover att ta. Så ett eller två trodde jag men idag när jag var till SöS för att lämna blodproven så var det 12st till tester!!

Vi får se i nästa vecka vad hon säger när vi fått svaren. Ska dit i morgon på en HSS bara för att se så att jag inte har några avvikelser i livmodern och se så jag har fri passage från båda äggstockarna (har ju det iaf från en då jag blivit gravid 4ggr.)

Bling grattis till att allt såg bra ut med liten Vera    

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Bling vet du vart du läste den där studien?
    Jag är själv väldigt inne på just TLC vid nästa graviditet. Skulle dock självklart behöva lite stöd från nån annan än min man (stakarn kan inte bära hela lasset). Men det verkar ju inte riktigt som svenska sjukvården tror på detta (sen kan det ju självklart ha och göra med att det är dyrt också om man skulle lägga in alla med 3st mf eller fler varje gång dem var gravida).  Men men först måste jag ju bli gravid igen också. 

Jag och min man har faktiskt tänk prova några gånger med insemination från och med januari för att skynda på en ev graviditet lite grann. Mannen har ju lätt patologisk sperma och då kan det ibland hjälpa med insemination. Det tar ju ganska lång tid för oss att bli gravida mellan våra MF (ca 6-9månader)..

• Den lilla M

fråga till er alla:

Är det nån som har testat att äta fertil aid??

var på ett amerikanskt forum och där dem tipsade om det. Finns ju att köpa och få det hit skickat men det är ju inte gratis (ca 1000kr i månaden för man och kvinna)  

• Den lilla M

jag har kollat på den här länken http://www.fertilaid.com som jag fick av en tjej på forumet. Verkar vara poppis i usa och england.

Jag är själv också lite skeptisk till sånt här men samtidigt så grepar man ju efter halmstrån också... Vill bara bli gravid igen och att det ska gå vägen den här gången. Tar ju sån förbannad tid för oss att bli gravida mellan missfallen (ca 6-9månader).

Har även funderat på att testa insemination då mannen har lätt nedsatt sperma och då kan ju insemination tydligen öka chansen att bli gravid lite grann.. urk jag hör ju på mig själv att mitt tålamod tryter. Dags att försöka rycka upp mig lite.. 

• Den lilla M

MariaF79: För oss har det sett ut så här:
    lyckades på 1a försöket sen så gick det 9st försök emellan sen efter det 4st försök och sen 7st försök. Är nu inne på försök nr 3 efter MF nr 4. Vet inte om det där gjorde dig nå klokare men iaf !

Lilla D: Haha jag har också grejpat och även testat bisolvon, apiforce (vilket helt förstörde min cykel i två månader haha) och rosenrot. Men allt det där är bortlagt för länge sen. Nu kör vi på ha sex och hoppas på plus metoden

• Den lilla M

lillaD vad är DFI = dna fragmentation index och hur tar man det? Vi har ju båda lämnat vanlig kromosom prov men jag antar att detta är något annat. 
    Jag håller med dig om att det alltid är kvinnansproblem. Till oss sa dem i börja att det inte kunde vara nå problem med min makes spermier efter som jag blir gravid. Sen visade det sig att han hade lätt patalogisk sperma så det är ett under att vi blir gravida så "tätt" (ca 6-9månader) som vi ändå blir.

• Den lilla M

lillaD: ja och sen glömde jag fråga vart ni gjorde det? (testet dvs)

• Den lilla M

Jag ska också ta fragmin från och med plus inte innan. Har samma läkare som javisst!

• Den lilla M
    ma86 skrev 2011-12-01 16:57:25 följande:
    Zaralisa - TCM akupunktur, vad är det? :)
    Traditional Chinese Medicine
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14