Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
hej tjejer, jag ansluter mig till denna tråd också.. har 4st mf bakom mig på ca 3år. har vid mf 3 testat med 75mg trombyl och 1 prog.vag per dag men det verkade inte göra nån skillnad (eller nja gick till v.10 då vilket är det längsta men men). Har varit på utredning men inga fel är hittade. Dock så var jag till en ny gyn för en vecka sen och då upptäckte hon att jag hade en kraftig infektion av bakteriell vaginos (slid katarr) som hon trodde hade varit där i minst 3-4år . detta har ingen annan kollat pga att jag inte har haft några symptom förutom att det har luktat lite surt efter sex och vid mens och att jag ibland haft en bränande känsla om jag och min sambo haft mycket sex. Känns dock riktigt skönt att detta är upptäckt och jag har fått en dunderkur på två veckor plus två veckors friskvårdskur för att återställa allt där nere. Detta kan vara en orsak till mina missfall eftersom om man har denna infektion såkan deta öka missfallsrisken med 30% (bortsett från övriga risker).
Skulle dock vilja få pred utskrivet till nästa graviditet men hittar ingen i sthlm som skriver ut detta. Är det nån som vet nån snälla tipsa mig!!
Oj vad detta blev långt.. sorry!
Kram på er alla