Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Bling: Tack för en intressant artikel!! Visst gjorde du en hysteroscopy tidigare.. eller blandar jag ihop dig med någon annan?!
Bling: Tack för en intressant artikel!! Visst gjorde du en hysteroscopy tidigare.. eller blandar jag ihop dig med någon annan?!
Crinone 8% är inte så nytt men kanske inte så flitigt använnt här i sverige. Dock så har jag hört att gelen inte ska vara lika effektiv som proggisarna med hoppas självklart att det inte stämmer. Fast ska du bara ta det engång per dag? Min vännina i england fick också den gelen med hon fick rekommendationen att använda dem minst 3ggr per dag (max 6ggr) till hon var i vecka 14.
det råd jag har fått när det gäller progesteronet så är det att börja ta det efter konstaterad ÄL. Så fyra dagar efter positivt ÄL-test eller när jag haft 3dagar med förhöjd temp gäller för mig. Vet att man inte ska ta det för tidigt vid postivt ÄL-test då det kan förstöra för ägglossningen.
imorgon ska jag till läkarkliniken victoria för att se om jag kan få pred och fragminutskrivt och nästa måndag ska jag till life clininc för att göra en immunologisk utredning. Känns skönt att det äntligen händer lite har kännt att tiden bara stått still sen mitt senaste MF i juli. Nästa graviditet SKA gå vägen så det så!!!
Hur är det med alla er andra idag?
bling: Tack för att du svarade åt mig !! Hur går det för dig och hur mår du??
Ja jag hoppas på att få en lite bättre utredning (och mer mediciner) hos "Victoria" än vad jag fått hittills i Sverige. Men det stora hoppet ligger ju till Life Clinic..
javisst: jag håller tummarna för att allt ser bra ut i morgon!! Vad fick du göra med koksaltlösningen?
nån som vet skillnaden mellan fragmin och heparin?
MCT79: Tack så mycket för svar!! Men trombyl verkar ju inte på samma sett som fagmin säger dem ju och det ska ju också vara förebyggande.. hmm jag blir aldrig klok på det här
daniela: sätter dem inte igång om man går så långt? jag hoppas du får bra hjälp. Nu är det verkligen dags att den lilla kommer ut och hälsar på sin mamma
Daniella: Ett stort grattis till din lilla tös!! Hoppas du piggar på dig snart och att ni snart får åka hem. Kram