Inlägg från: TantTingeling |Visa alla inlägg
  • TantTingeling

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Irma: oj, visste inte att du hunnit så långt. Så kul!!! Häftigt med RUL - lycka till imorgon!
    Det går bra med mig, näe, vi pausar inte. Men vi har i princip inget sexliv så jag blir såklart inte gravid. Bara varit gravid 1 gång förra året jämfört med 4 gånger året där före. Men eftersom vi har uttömt alla behandlingsmöjligheter så tror jag inte längre att det ska gå vägen med biobarn, så det kvittar.

• TantTingeling

Bettan: Gulle du :) *kramis* Va bra att CTG såg fint ut. Håller tummarna inför imorron, och att h*n växer så det knakar!

Vvk: Lyssna inte på mamsen. Oron är betydligt mer skadlig än ultraljuden. Punkt slut :),

Ninni: Tack detsamma! *kramar tillbax* Vi ska börja utredas om 2 veckor, lovar att rapportera.

• TantTingeling

Skickare en stor, varm kram till Bettan och en lite mindre men lika varm till lilla mini :) Håller tummarna för att bäckenet håller måttet :) Och våga inte be om ursäkt för att du "kommer in och beklagar dig". Du om nån har väl lyssnat och pettat och stöttat och informerat oss andra tjejer med ett enormt tålamod. Det vore väl ändå skamligt om vi inte fanns här för dig nu... Du har, som du vet, alla mina lyckönskningar - du är sannerligen värd ett lyckligt slut på den här historien!

• TantTingeling
    Bettan: GRATTIS till lillkillen!!!! Så himla galet härligt det är att du äntligen fått ett lyckligt slut på detta kämpande! Du är såååååå värd detta! Kramar!!! Och välkommen till världen miniB!!!
  • TantTingeling

Tack tjejer :)

Irma: Ja det är typ samma. Och jag råkade visst skriva fel, jag hade visst 3500 IE i varje spruta, så nu tar jag 7000 IE istället för 5000 IE som jag skrev i beh. tråden. HUr mycket prednisolon tar du? Har du haft samma dos hela tiden?

• TantTingeling

Ramona: Det har knappast någon betydelse för fertiliteten, men det kan öka risken för mf. Enkelt att behandla dock, några dagars vaginalt antibiotika bara. Ring vårdcentralen, de behandlar sånt.

• TantTingeling

Ramona: Har symtomen dykt upp nu så har det väl knappast så att du haft det en längre tid. Bakteriell vaginos beror på en rubbning i den normala vaginalfloran, och det är sådant som brukar lösa sig av sig själv utan behandling. Dock är det så att man bör behandla i ditt fall, då du planerar graviditet och haft missfall. 

Ninnin: Härligt!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14