Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Det får vi verkligen göra Kul att ha någon som bara är några veckor före som vet hur man har haft det. Det känns inte riktigt som om man har något utbyte av att vara med i en "vanlig" gravidtråd.

Fanns det inte tidigare någon gravidtråd för sådana som oss? Jag har ju inte riktigt hängt med på ett tag, finns det fler gravida i tråden som ligger ännu längre fram?

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

TantTingeling, härligt att du har kommit halvvägs! Grattis. Jag har väldigt svårt att tänka att jag väntar barn, men jag kan lätt tänka att jag är gravid. De hänger ju liksom inte riktigt ihop för mig. Har du börjat känna barnet ännu? (Har ingen koll när man gör det). Jag kan tänka mig att det blir mer på riktigt då.

Men jag har haft en riktigt bra vecka helt utan blod. Däremot har jag halsbrännan och tröttheten från helvetet. Mår lite småilla men ingen allvarligt.

• Bling1975

Jag hänger gärna kvar här krusbär. Så länge alla är ok med det. Så här i början när oron för mf är som störst känns det naturligt men jag vet inte om vissa tycker det är lite jobbigt när man är senare i graviditeten och lite mer på bana. Jag lär i alla fall noja mig igenom ett par månader till innan jag vågar andas ut lite och tro på att behandlingen fungerar.

• Bling1975

Åååå va jag längtar tills man kan höra hjärtljud. Vill snabbspola mig framåt några veckor. Själv är jag lite nöjd med att jag går omkring och mår lite lagom illa hela dagarna. Inte så jag kräks men så jag känner mig gravid. Jag är också sjukligt trött, det är som om en rullgardin dras ner framför ögonen vid 15.00. Inte bra när jag har jobb för två och flera deadlines den här veckan. Det är så dubbelt efter allt kämpande, man vill ha alla symptom i världen för att känna sig trygg men det är skitjobbigt att ha dem.

Nu är det en vecka kvar till nästa VUL, jag är livrädd och tyvärr så glömde vi bort att min man åker till LA på lördag och blir borta över en vecka så jag är själv. Vill verkligen inte vara det om något skulle hända.

• Bling1975

Då var allt som vanligt här igen. Jag råkade andas att jag skulle ha en bebis i april och vips fick jag en ny störtblödning. Rakt igenom byxor och allt på jobbet. Att oron aldrig kan få lägga sig lite. Nu är jag tillbaka på sängvila. Men det känns ganska ok för precis som sist gjorde det inte ont när det hände. Nu har jag dock lite värk.

• Bling1975

Jag ligger kvar hemma i sängen. Jag hatar gynakuten (får bara tråkiga besked där) så jag väntar snällt till nästa VUL på måndag hos min fina läkare som har visat mig hjärtat två gånger redan när vi trodde det var kört. Han är väl min "good-luck charm".

a80 - grattis till plus och en fin graviditet, låter ju toppen! Kul att se dig igen!

• Bling1975

Min fina läkare är ledig på fredagar och imorgon sitter jag i lämning (jobbar med tidningar) och kommer inte ifrån. Ragatorna i repan brukar dock inte vara så tillmötesgående så jag hade säkert inte fått någon tid ändå.

Tack för alla tummar, jag tror på något konstigt vis att det ska gå bra. Annars lär jag behöva er nästa vecka eftersom min man är på tjänsteresa i 10 dagar. Även om alla mina vänner och min familj vet så är jag inte riktigt bekväm med att dela sorgen för mycket med dem. Lite grann och i små doser går bra, men jag vill inte bara vara den där ledsna om ni förstår vad jag menar.

• Bling1975

Tack för tummarna!

Världens finaste lilla bebis har vinkat åt mig idag så nu tänker jag slappna av och ägna mig åt att vara gravid.

Kramar till er alla

• Bling1975

LillaD skönt att någon annan också sunkade lite under graviditeten. Jag har haft jättemycket att göra på jobbet hela hösten och är så sjukt trött efter klockan 15.00 att vi som brukar äta nyttigt, ekologiskt och hemlagat har levt på takeout och halvfabrikat. Har haft cravings efter "skolpannkaka" med jordgubbssylt så det är kylen fylld med. Som tur är suktar jag även efter gröna äpplen så något nyttigt får jag i mig ibland...

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14